Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-16, 11:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Aaah, mitt minne svek mig. Har ett vagt minne om att någon säger "Halt stranger" i något av spelen som Mårten visar Ebba. Och just det säger de i spelet Sword of Sodan. Kanske det stämmer då?

http://www.youtube.com/watch?v=1sMJq_Xxnjc

Där var den ja,sen var det ett spel till ett shoot em up spel där Ebba spelar med en Zapper till en Amiga?!
Citera
2010-08-17, 15:24
Medlem
Solehers avatar
Hej!

Jag söker tre spels som jag spelade under min barndom. Alltså någon gång i mitten av 90-talet. Två av speler är FPS-spel och ett flygspel. Alla spel är till PC.

FPS-spel 1:
Man börjar på en kyrkogård där man skjuter vad som ser ut som agenter. Sedan går man ner i en grav och skjuter getingrobothybrider.

FPS-spel 2
Man börjar i ett hus. Har för mig att det är en stortm utanför huset. Man har en blå pistol och livet är ett ansikte som blir mer och mer en dödskalle ju mer skada man tar.

Flygspelet:
Jag tror det är Microsoft som har gjort spelet, men är inte säker. man flyger iaf runt i en stor terräng och skjuter robotar och baser på marken. Har även för mig att man kan stöta på fiendeskepp i luften också. Man kan välja vapem genom att trycka på 1,2,3 osv.

Svara gärna via pm eller här. Tack.
Citera
2010-08-17, 21:48
Medlem
Jag söker ett spel man var en stridsvagn på och gjorde uppdrag, spelet sågs uppifrån (alltså topdown). Kommer ihåg att första banan var målet till vänster. Om jag minns rätt så är cdfodralet till spelet gul bakgrund med något tecken på.. (kan varit ett + plustecken som var rött och en stridsvagn som är grön på..
Senast redigerad av Myrix 2010-08-17 kl. 21:57.
Citera
2010-08-17, 22:14
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Jag söker ett spel man var en stridsvagn på och gjorde uppdrag, spelet sågs uppifrån (alltså topdown). Kommer ihåg att första banan var målet till vänster. Om jag minns rätt så är cdfodralet till spelet gul bakgrund med något tecken på.. (kan varit ett + plustecken som var rött och en stridsvagn som är grön på..

http://www.mobygames.com/images/covers/large/1081877759-00.jpg ?
Citera
2010-08-17, 22:36
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleher
Hej!

Flygspelet:
Jag tror det är Microsoft som har gjort spelet, men är inte säker. man flyger iaf runt i en stor terräng och skjuter robotar och baser på marken. Har även för mig att man kan stöta på fiendeskepp i luften också. Man kan välja vapem genom att trycka på 1,2,3 osv.

Svara gärna via pm eller här. Tack.

Kan det vara F:29 Retaliator? De andra två spelen vet jag inte.
Citera
2010-08-17, 22:47
Medlem
Solehers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Kan det vara F:29 Retaliator? De andra två spelen vet jag inte.

Nej, det var det tyvärr inte.
Citera
2010-08-17, 23:04
Medlem
mullvadsgrekens avatar
Söker ett bilspel från sent 90-tal till tidigt 2000-tal. Det var ett 2D spel i bird-eye view, där man fick börja med en folkbubbla och tävlade mot andra bilar. Man kunde vinna genom att antingen komma först i mål eller förstöra alla andra bilar. Man fick pengar beroende på vilken placering man kom på. När man köpte en bättre bil så fick man möta bättre motståndare. I spelet kunde man köpa diverse vapen till bilarna också.

Någon som känner igen?
Citera
2010-08-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullvadsgreken
Söker ett bilspel från sent 90-tal till tidigt 2000-tal. Det var ett 2D spel i bird-eye view, där man fick börja med en folkbubbla och tävlade mot andra bilar. Man kunde vinna genom att antingen komma först i mål eller förstöra alla andra bilar. Man fick pengar beroende på vilken placering man kom på. När man köpte en bättre bil så fick man möta bättre motståndare. I spelet kunde man köpa diverse vapen till bilarna också.

Någon som känner igen?

Death rally?
http://www.remedygames.com/games/deathrally
Citera
2010-08-18, 02:09
Medlem
mullvadsgrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Death rally?
http://www.remedygames.com/games/deathrally

Precis!

Tackar!
Citera
2010-08-18, 02:40
Medlem
Vad hette det där ap spelet som fanns i windows 3.1 eller var det 95? Två apor står på varsitt höghus och sedan skall man kasta bananer på varandra. Epic!
Citera
2010-08-18, 02:56
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Vad hette det där ap spelet som fanns i windows 3.1 eller var det 95? Två apor står på varsitt höghus och sedan skall man kasta bananer på varandra. Epic!

Gorillas
Citera
2010-08-18, 03:02
Medlem
Lassermannens avatar
Jag söker ett spel jag spelade hos min Morfar för sisådär 12-15 år sedan, tror han startade spelet genom MS-Dos om jag inte har helt fel. Man släpper något föremål från taket och låter det glida genom banan och får poäng på något vänster..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in