Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-18, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Åh, fan nu blev jag ju sjukt spelsugen bara för det

Inte på Road Fighter hoppas jag
Citera
2010-02-18, 22:55
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Inte på Road Fighter hoppas jag

haha nej ProAm!
Citera
2010-02-18, 23:34
Medlem
GigaSexys avatar
Letar ett riktigt gammalt spel, var i första person, och han man spelade som såg ut som micheal jackson på history skivan. Något ungefär.
http://www.amiright.com/album-covers/images/album-Michael-Jackson-HIStory-Past-Present-and-Future-Book-I.jpg

Kommer ihåg att det första som hände var att någon sköt mot en. Tryckte man då på rätt knapp så missade kulan och man kunde spela vidare. Var typ som en in-game sekvens.

Första banan var att skjuta ner flygplan, man satt i någon slags cockpit, tänk er millenium falcon ifrån starwars.

Om man åkte i en hiss upp till en speciell våning så blev man ihjälskjuten av en man innan man hann göra något.

tror att det utspelade sig på en båt. Grafiken var som jag kommer ihåg ganska bra om man jämför med exempelvis Doom, men behöver inte stämma.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
Citera
2010-02-21, 15:24
Medlem
lompan_s avatar
Ey, vad heter det där spelet till C64/128...där man springer på en mur och hoppar i linor samt väjjer för pilar som riddare stjuter. Man räddar en prinsessa i slutet. Ringer det klocka?
Citera
2010-02-21, 19:59
Medlem
Skulle vilja ha en emulator där jag kan spela alla supermario spelen (de gamla). 8-bits. Super nintendo, etc.

Har ingen aning om hur en emulator fungerar, därför ser jag gärna att någon förklarar lite.

Om jag laddar ner en emulator, behöver jag ladda ner spelen då också?

EDIT: Googlade och kom in till "The Emulator Zone" är det virusfritt? OCh om jag laddar ner en emulator, vart hittar jag supermario spelen?
Senast redigerad av Mandarinen1234 2010-02-21 kl. 20:07.
Citera
2010-02-21, 20:26
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarinen1234
Skulle vilja ha en emulator där jag kan spela alla supermario spelen (de gamla). 8-bits. Super nintendo, etc.

Har ingen aning om hur en emulator fungerar, därför ser jag gärna att någon förklarar lite.

Om jag laddar ner en emulator, behöver jag ladda ner spelen då också?

EDIT: Googlade och kom in till "The Emulator Zone" är det virusfritt? OCh om jag laddar ner en emulator, vart hittar jag supermario spelen?

du kan ju tanka över torrent, då brukar det ingå flera hundra eller tusentals spel till emulatorn, så då har man en del att välja på.
Citera
2010-02-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
du kan ju tanka över torrent, då brukar det ingå flera hundra eller tusentals spel till emulatorn, så då har man en del att välja på.

hittade ett supermario world jag spelar just nu, Men ska kolla lite torrents. Jag lärde mig att det är "roms" man ska söka på eller?
Citera
2010-02-21, 20:32
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarinen1234
hittade ett supermario world jag spelar just nu, Men ska kolla lite torrents. Jag lärde mig att det är "roms" man ska söka på eller?

ja, roms är själva spelen, sen måste du se till så att dom är till för just den emulatorn du har, annars fungerar dom inte.
Citera
2010-02-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
ja, roms är själva spelen, sen måste du se till så att dom är till för just den emulatorn du har, annars fungerar dom inte.

Då vet jag det jag behöver. Tackar!
Citera
2010-02-22, 10:52
Medlem
Kreatos avatar
Hej

Jag söker ett spel, det är till SNES. Man kan spela single player men även multi player. Spelar man single player så tror jag man är ensam på skärmen. Spelets vy är sett ovanifrån (GTA 2-style). Det är ganska "tecknat" i grafiken så att säga. Den ena av dessa killar man kan spela har svart hår (har jag för mig? eller är han en racoon?) och kastar brev/vykort som vapen. Den andra minns jag inte, möjligtvis är denna en groda, fast jag har egentligen inte en susning. Jag har för mig att man kan samla upgrades som gör vapnen starkare, mer liv osv, men inte riktigt säker. Man avancerar framåt i olika banor/nivåer och stöter på bossar då och då.

Vad jag kan minnas av spelets banor är någon bana där man åker på en flotte i vattnet och möter en boss. Sedan kommer det någon bergsbana där man har bråttom uppför ett berg, det är stenras här också tror jag. Har även ett svagt minne av att första banan är ganska grön till färgen, med massa statyer. Enligt min bror så är första bossen "ett fetto" och spelet var på japanska (ingenting jag minns), detta är väl inget att gå på iofs.

Detta spelet är så kung, riktigt tråkigt att jag inte minns vilket det är. Någon som har koll? Släng ur era gissningar oavsett om det är fel eller rätt så är ni snälla. Tack på förhand.
Citera
2010-02-22, 11:45
Medlem
Pocky & Rocky
Citera
2010-02-22, 12:08
Medlem
Kreatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yupanqui
Pocky & Rocky

Wow, så snabbt också. Tack!