2010-07-08, 03:15
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegro
Vad heter spelet till Amiga 600?

Jag söker efter ett spel som jag minns väldigt lite av, så ta alla "hints" som ungefärliga.

Boxshotten var till färgskalan antingen grön, lila eller en blandning. En mörk man håller ett futuristiskt vapen. Stämningen på bilden är Cyberpunk. (Nej, det är inte Syndicate).

Själva spelet var antingen en Shoot 'em Up eller Action Adventure.

Kan det måhända vara Chaos Engine (1 eller 2, minns inte ifall två:an fanns till ECS-maskiner)?
Citera
2010-07-08, 03:15
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legalizedhaherb
tror detta va till playstation fast de va ett peka och klicka spel..
man började iallafall som en trollkarl i en källare av något slag och skulle gå upp som i ett torn där man kunde peka på folk och prata med dom..
spelade de dock när ja var mellan 4-7 år så minnet svackar duktigt, kommer ihåg att framsidan på spelförpakningen va en sköldpadda i rymden som hade någon sorts värld på ryggen...

kommer fortfarande ihåg hur mystiskt de va... kom dock inte speciellt mycket längre än till slottsgården där de fanns någon grind eller så...

vill så gärna spela de nu då jag har fått en hjärncell som faktiskt fungerar ibland !

Något Discworld-spel, mer specifikt vet jag inte men det finns några titlar.
Möjligen denna http://en.wikipedia.org/wiki/Discworld_%28video_game%29
Citera
2010-07-08, 03:18
Medlem
eliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Söker ett gammalt PC-spel, det är i romersk/grekiska antikens era och jag minns bara att en av karaktärerna heter Magnum (minns det eftersom att det kan förknippas med glassen ), att man springer förbi något coliseum-liknande samt att när man dör så kommer en skalle med horn och en olivkrans på fram.

När jag läser denna beskrivning dyker C64-spelet Hysteria upp i mitt huvud, men jag tror inte det portades till PC. Det hade sjukt bra musik men i övrigt var det ett ganska medelmåttigt sidscrollande spel.
Citera
2010-07-08, 10:50
Medlem
legalizedhaherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Något Discworld-spel, mer specifikt vet jag inte men det finns några titlar.
Möjligen denna http://en.wikipedia.org/wiki/Discworld_%28video_game%29

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH
tackar !!! nu blite nöta
Citera
2010-07-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Ett äldre RTS till PC.

Det jag kommer ihåg som är ganska eget är att man fick "designa egna" tanks och sånt, inte riktigt designade dock utan man satte endast ihop ett par delar som fanns att välja på i princip.
Typ en heavy med ett sånt vapen på ungefär, kanske fanns nån 3e eller till och med 4e del att välja på, väldigt länge sen jag spelade det.

Gissar på att det kom ungefär när c&c spelades, grafiken var ganska lik warcraft 2 ifall jag inte har helt fel, om man tänker på hur "snyggt" det var alltså. Spelet var sci-fi, har för mig man kunde bygga olika murar (laser och betong tex)också fast det kan vara att jag blandar ihop det med nåt annat skräp som ligger kvar där i minnet.

Något säger mig att namnet började på D men det kan vara helt åt helvete.

Earth 2140 månne? Aldrig spelat skiten själv men såg brorsan göra det nångång och det verkar påminna en del om det du söker så värt ett titt tycker jag. Finns även en uppföljare vid namn Earth 2150.
http://www.mobygames.com/game/earth-2140
Citera
2010-07-09, 21:34
Medlem
nerdinsides avatar
Spelade ofta ett piratspel med en polare för flera år sedan. Man började med en liten jolle, sen kunde man borda/ kapa/ sänka andra skepp. Det fanns piratjägare som jagade ens båtar och försökte sänka dem för en, och man kunde gå in i flera olika hamnar där man kunde rekrytera folk och gräva ner skatter och sådant har jag för mig. Man kunde också hissa olika länders flaggor för att lura fraktfartyg och fregattor. Hela spelet utspelade sig på "pirattiden".

Hela spelet såg man snett uppifrån, och när man var i hamnarna var det textbaserat med bild på hamnen som bakgrund har jag för mig.

Minns fan inte vad det hette, men det var efter 2000 som vi brukade nöta det. Vet någon vänlig själv? Hittade ett spel som hette "pirates of the caribbiean" men det var fel spel.

EDIT: glömde säga att det var till PC
Senast redigerad av nerdinside 2010-07-09 kl. 21:38.
Citera
2010-07-10, 00:01
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Spelade ofta ett piratspel med en polare för flera år sedan. Man började med en liten jolle, sen kunde man borda/ kapa/ sänka andra skepp. Det fanns piratjägare som jagade ens båtar och försökte sänka dem för en, och man kunde gå in i flera olika hamnar där man kunde rekrytera folk och gräva ner skatter och sådant har jag för mig. Man kunde också hissa olika länders flaggor för att lura fraktfartyg och fregattor. Hela spelet utspelade sig på "pirattiden".

Hela spelet såg man snett uppifrån, och när man var i hamnarna var det textbaserat med bild på hamnen som bakgrund har jag för mig.

Minns fan inte vad det hette, men det var efter 2000 som vi brukade nöta det. Vet någon vänlig själv? Hittade ett spel som hette "pirates of the caribbiean" men det var fel spel.

EDIT: glömde säga att det var till PC

"Sid Meier's Pirates!" ?
http://www.youtube.com/watch?v=G43AYE3C4LA
Citera
2010-07-10, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Pro Wrestling ?

Fanns ett "träskmonster" med där som härstammade från Amazonas. Hälften människa och hälften piraya.

Efter att ha tittat lite på det spelet på youtube kan jag bara konstatera att det var det spelet jag letade efter. Tackar
Citera
2010-07-10, 00:56
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
"Sid Meier's Pirates!" ?
http://www.youtube.com/watch?v=G43AYE3C4LA

Inte det jag tänkte på, för grym grafik. Men samma sak i övrigt. Tror jag drar ner det här istället. Tack!
Citera
2010-07-10, 01:13
Medlem
oriks avatar
Citat:
Inte det jag tänkte på, för grym grafik. Men samma sak i övrigt. Tror jag drar ner det här istället. Tack!

Dock visar ju klippet remake-versionen som kom för ett par år sedan. Originalet är från 1987:
http://www.youtube.com/watch?v=s2RigX8BVlc

Kom en uppföljare några år senare också med lite upphottad grafik.
Citera
2010-07-10, 11:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Pirates! såg lite olika ut beroende på vad man hade för dator. På min Amiga 500 såg det alls inte lika snyggt ut.
Citera
2010-07-10, 17:17
Medlem
NightShades avatar
Söker ett spel, liknar precis som Settler 3 fast du spelar ENDAST som vikingar. Har ett minne av att de kanske heter Vikings men hare inte fått fram något i den stilen igenom google...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in