Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-12, 12:45
Medlem
jugbandbluess avatar
söker ett C64-spel. plattformsspel, man är en boll som studsar runt i ett slott. någon?
Citera
2010-08-12, 13:01
Medlem
Söker att spel av beat 'em up-typ i fantasymiljö där man rätt tidigt mötte motståndare på drakar (minst två olika typer) som man kunde ta.

Vet inte till vilken platttform/dator det var till men är rätt säker på att det spelades med en TAC-2.
Citera
2010-08-12, 13:36
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Söker att spel av beat 'em up-typ i fantasymiljö där man rätt tidigt mötte motståndare på drakar (minst två olika typer) som man kunde ta.

Vet inte till vilken platttform/dator det var till men är rätt säker på att det spelades med en TAC-2.
Golden Axe?
Citera
2010-08-13, 09:15
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
blue shadow? http://www.emunova.net/img/tests/823.jpg

Fagelmannen pa lvl 4

Ja, kanon tack så mycket!
Citera
2010-08-13, 18:36
Medlem
crapfaces avatar
Försöker igen. Minns inte särskilt mycket från liret, förutom att spelet var till Nintendo 64 och att det var ett bilspel. Bilarna hade "ögon" istället för lampor och allting var väldigt färgglatt. Ganska "barnsligt" i stilen. Inte mycket att gå på, jag vet, men det är allt jag minns.

Har fått svar innan, men tyvärr inga av de spelen. Inte S.C.A.R.S eller Stunt Race FX.
Citera
2010-08-15, 03:16
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
söker ett C64-spel. plattformsspel, man är en boll som studsar runt i ett slott. någon?

Du minns inget mer av spelet?
Citera
2010-08-15, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Cauldron!

http://www.youtube.com/watch?v=2fJC6phFX9w&feature=related
Citera
2010-08-15, 10:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Visste inte vart jag skulle lägga den här men here it goes! I Ebba och Didrik spelas det spel hemma hos Mårten,vilka spel är det som spelas,vet att det är Afterburner ett av dom flygspelet men dom andra då?
Citera
2010-08-15, 16:29
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Visste inte vart jag skulle lägga den här men here it goes! I Ebba och Didrik spelas det spel hemma hos Mårten,vilka spel är det som spelas,vet att det är Afterburner ett av dom flygspelet men dom andra då?

Ganska säker på att ett av dem var Shadow of the Beast.

http://www.youtube.com/watch?v=KHU2guYH7Og
Citera
2010-08-15, 18:43
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Ganska säker på att ett av dem var Shadow of the Beast.

http://www.youtube.com/watch?v=KHU2guYH7Og

Nej det spelet är inte med........
Citera
2010-08-15, 19:20
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Nej det spelet är inte med........

Aaah, mitt minne svek mig. Har ett vagt minne om att någon säger "Halt stranger" i något av spelen som Mårten visar Ebba. Och just det säger de i spelet Sword of Sodan. Kanske det stämmer då?

http://www.youtube.com/watch?v=1sMJq_Xxnjc
Citera
2010-08-15, 21:00
Medlem
Hegamons avatar
Vilket medeltida vintage realtidsstrategispel var det?

Söker alltså titeln på ett spel som jag lirade någongång runt 1988 till 1991 tror jag det var.
Kommer heller inte i håg om spelet var till Commodore 64:an eller till en Amiga 500.

Det är ett realtidsstrategispel med medeltida karaktär. Egentligen så förstod jag aldrig riktigt vad spelet gick ut på men det var ganska kul att gå runt och upptäcka en del saker. Jag utvecklade senare en förkärlek till just realtidsstrategispel och har spelat massa Red Alert, Dune och C&C.

Detta var det första realtidsstrategispel jag lade vantarna på och skulle vilja damma av och återupptäcka detta spel från datorspelhistorien.

Längst upp i vänstra hörnet på kartan fanns det en medeltida by och ett slott. Följde man med vad människorna där gjorde så får de för sig att hänga en individ. Denna individ kan man rädda och då blir det här en trogen följeslagare som hjälper till att slåss om det behövs.

Det finns en liten drake som går runt i spelet och är elak. Om man hjälper denna så blir detta också en vän i spelet som kan slåss vid behov. Tror det finns en trollkarl eller någon till karaktär i spelet som går att bli vän med.

Det går att gå runt i skogen och gå upp till slottet, sedan kan man vandra runt och smyga in i slottet, men vakterna dödar en och hänger en på galgen utanför slottet i byn om de får fatt i en.

I början av spelet ute i menyn så kommer jag ihåg att det går en medeltida melodi nonstop. Så är det en bild på ett träd där med.

Vad är hette detta spelet? Någon mera måste väl komma i håg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in