Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-08, 01:32
Medlem
Alds avatar
Jag söker ett PC spel som förmodligen är från runt 95 någongång. Det är väldigt likt Diablo 1 utseendemässigt. Det är ett 2D spel som gick ut på att man kunde vara antingen "warlock" eller "warrior" tror inte det hette så men ungefär. Sedan gick man runt i ett slott och dödade monster. Man kastade sitt vapen för att ha ihjäl monstren.

Man gick inte upp i level tror jag, dock så kunde ens vapen bli en ny "level". Så man kastade snabbare. För att "uppgradera" sitt vapen så gick man helt enkelt över en svärd ikon i spelet. Jag mins att det fanns svärd och sköld ikoner i spelet som man kunde "uppgraderas" på. Man kunde också spela multiplayer då enda personen styrde med "WASD" och den andre med numlock tangeterna. Dock så kunde man inte gå "ut ur bild" för den andra spelaren, så man var alltså tvungen att hålla ihop.

Jag trodde att det hette något i stil med "Mevival" eller liknande men hittar inget när jag googlar och har sökt förgäves. Hoppas någon känner igen min luddiga beskrivning.
Citera
2009-06-08, 01:34
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ald
Jag söker ett PC spel som förmodligen är från runt 95 någongång. Det är väldigt likt Diablo 1 utseendemässigt. Det är ett 2D spel som gick ut på att man kunde vara antingen "warlock" eller "warrior" tror inte det hette så men ungefär. Sedan gick man runt i ett slott och dödade monster. Man kastade sitt vapen för att ha ihjäl monstren.
Låter väldigt likt gauntlet till nes. Kanske finns det en pc-version av spelet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gauntlet_(arcade_game)
Citera
2009-06-08, 01:41
Medlem
Alds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ald

Haha, känner mig lite lat nu. Efter ett par minuters googlande så hittade jag spelet. Det hette Get Medieval och var från 1988. Kände igen spelet från en bild jag hittade på google.

http://img.gamespot.com/gamespot/images/screenshots/9/197439/getmedie_screen002.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Låter väldigt likt gauntlet till nes. Kanske finns det en pc-version av spelet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gauntlet_(arcade_game)

Du hade rätt! Det var en remake av Gauntlet till PC, det var dock snäppet bättre grafik till Get Medieval

Tack för hjälpen ändå!

Nu ska man bara lyckas hitta någonstans där man kan tanka spelet och sedan blir det ös!
Senast redigerad av Ald 2009-06-08 kl. 01:47.
Citera
2009-06-08, 09:14
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBBe
Jag vill ha en litet nostalgi moment här hemma och letar efter spel till playstation. Man var (iaf i början) en röd spindelliknande sak. Man kunde skjuta människor och klättra på byggnader osv

Minns inte så mycket mer om spelet, någon som vet vilket jag menar?

Ghost in the shell?!

http://www.gamespot.com/ps/action/ghostintheshell/index.html?tag=result;title;0
Citera
2009-06-09, 01:18
Medlem
Det här blir svårt men jag söker iaf ett bilspel till pc som spelades flitigt hos en kompis 94-95 ev 1996. Om jag inte minns helt fel körde man en röd Fiat på olika banor och såg då bilen uppifrån, hoppas nån kan dra sej till minnes namnet på detta härliga (tyckte jag då) spel.
Citera
2009-06-09, 11:52
Medlem
Forsnackes avatar
Okej, nu kommer en sjukt svår jævel, och det ær før att informationen ær mkt knapp.
Jag spelade det vid ett tillfælle nær jag var liten, och jag minns att det var en del ordgåtor (på engelska) som skule hjælpa en genom spelet.
Konsollen kan ha varit PS1.
Man såg det ovanfrån, likt zeldaspelen till GameBoy.
Jag kommer bara ihåg ett enda quis:
Man skulle børja med den høgra gången och gøra ett quis føre man gick in i den vænstra, och i korsningen fanns en skylt som sa "Right is right and left is left".

Min kompis mamma køpte det før att han skulle læra sig engelska nær vi gick i mellanstadiet, jag uppskattar att det kanske var 1998.

Vet nån va det va så ær jag sjukt tacksam før svar.
Citera
2009-06-09, 15:06
Medlem
Kom att tänka på ett spel jag spelade hos min granne när jag var liten.
borde ha varit i slutet av 80 talet på Amiga eller Commendore .

Minns inte mycket av spelet men man såg från sidan och så styrde man en liten blå bil, har för mig att man hade någon form av vapen längst fram på bilen.
Det var gropar i vägen som man var tvungen att hoppa över...

Dålig beskrivning, men hade vart skoj om någon kan lista ut vad för spel det kan tänkas vara.
Citera
2009-06-09, 16:35
Medlem
undergångs avatar
Jag spelade ett spel till Sega Mega Drive för många, många år sedan.
Det var ishockey, men med monster, har jag för mig.
Man kunde göra en massa fula saker, som att ha sönder isen t.ex.
Alltså ett hockeyspel med monster och våld.

Är det någon som vet vad detta spel kan ha för namn?
Och är det någon som vet om det finns till SNES?
Citera
2009-06-09, 16:50
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skapet
Det här blir svårt men jag söker iaf ett bilspel till pc som spelades flitigt hos en kompis 94-95 ev 1996. Om jag inte minns helt fel körde man en röd Fiat på olika banor och såg då bilen uppifrån, hoppas nån kan dra sej till minnes namnet på detta härliga (tyckte jag då) spel.

Death Rally passar in ganska bra på beskrivningen, bara det att man kör en röd bubbla "wolksvagen" istället.
Citera
2009-06-09, 17:25
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undergång
Jag spelade ett spel till Sega Mega Drive för många, många år sedan.
Det var ishockey, men med monster, har jag för mig.
Man kunde göra en massa fula saker, som att ha sönder isen t.ex.
Alltså ett hockeyspel med monster och våld.

Är det någon som vet vad detta spel kan ha för namn?
Och är det någon som vet om det finns till SNES?

http://www.mobygames.com/game/genesis/mutant-league-hockey ?
Citera
2009-06-10, 03:06
Medlem
Novalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Desert Strike låter det som, men det var till 16 bitars konsoller och inte NES.

Det har du helt rätt i nu när jag tänker efter. SEGA var det

Tackar
Citera
2009-06-10, 09:44
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsnacke
Okej, nu kommer en sjukt svår jævel, och det ær før att informationen ær mkt knapp.
Jag spelade det vid ett tillfælle nær jag var liten, och jag minns att det var en del ordgåtor (på engelska) som skule hjælpa en genom spelet.
Konsollen kan ha varit PS1.
Man såg det ovanfrån, likt zeldaspelen till GameBoy.
Jag kommer bara ihåg ett enda quis:
Man skulle børja med den høgra gången och gøra ett quis føre man gick in i den vænstra, och i korsningen fanns en skylt som sa "Right is right and left is left".

Min kompis mamma køpte det før att han skulle læra sig engelska nær vi gick i mellanstadiet, jag uppskattar att det kanske var 1998.

Vet nån va det va så ær jag sjukt tacksam før svar.

Känns som det kan vara en hel del rpg som kom vid den tiden men ska nämna några som kan passa in; Alundra, Suikoden 1/2, Wild arms, Azure dreams m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in