2009-02-04, 23:40
Bannlyst
Spice silver - 2/10

Väldigt svagt tyckte jag, köp annat

Spice Gold
- 6/10

Denna rökmix är trevlig, men man blir inte så "jätterolig direkt". Mat smakar godare, musik blir bättre och filmer uppskattas aningen mer.

Spice Diamond
- 8/10
Gillar diamond, men brukar blanda in lite tobak i detta. Funkar bra, samma känsla som gold i princip tycker jag.

Yucatan Fire
- 6/10
Detta funkade väldigt bra. Rekommenderar att man åtminstone testar detta en gång, även om det i mitt fall kändes lite olika från gång till gång. Vissa gånger kändes det som små explosioner då man gick, allt kändes segt. Gladare än vad man blir på spice.

Zohai RX - 9/10 Detta är det bästa jag testat i laglig väg. Ett måste prova på tycker jag om man ska testa lite olika rökmixar.

Skunk anbow - 5/10 Kändes inte alls så bra i mitt fall, men testade detta bara en-två gånger. Min polare däremot fick panik och hade svårt att andas. Inte alls fått det intrycket att det verkligen är så himla bra som folk säger hela tiden.
Citera
2009-02-05, 00:36
Medlem
Spice Gold - 6/10
Det som jag blivit mest stenad av men tyckte att det var ett ganska obehagligt rus, därav betyget. Jävligt neråt.

Yucatan Fire - 7/10
Påminner om smoke men längre och inte lika intensivt rus.

Smoke - 8/10
Bästa lagliga mix jag testat. Skönt uppåt men kort rus. Helvetiskt stark rök.

ZoHai SX
- 0/10
Verkar vara en av få som inte får något rus av det

ZoHai RX - 0/10
Samma som för SX. Rökt 1g som mest utan resultat. Ska ge det en sista chans med 3g om EDIT får in det igen.

Edit: Kanske ska tilläggas att allt röktes i bong.
Senast redigerad av Theyn 2009-02-05 kl. 00:40.
Citera
2009-02-08, 00:41
Medlem
redbean87s avatar
- Spice artic synergy -
Blanda detta med genie + Harmalla i en egen rökmix och njut, dem tre är som smör och bröd ihop.
Håller i sig väldigt länge, kanske 1 ½ timme.

- Spice diamond -
Funkar utmärkt, dock inte så cannabis likt rus, men väldigt skönt och avslappnande, håller i sig ganska länge, 1 ½ timme minst.
Skulle vilja testa blanda detta med Genie. 5/10

- Spice gold -
Okej inget speciellt, men funkar perfekt om man vill bli någolunda "mellow" och kunna föra diskussioner. Håller i sig normal tid typ, lite lägre kanske. 5/10

- Genie -
Underbart substitut som man även kan få skrattnojja på, roligt och uppåt.
Genie är underbart ihop med Harmalla och artic synergy.
Ganska kort rus på genie, ca 40 minuter på 0.5g. 8/10

- Mojo -
För intensivt och avdomnande, ingen relax, vill kunna känna av vad jag sysslar med, blandade detta med genie dock.
Jävlar vad jag trippade, först hoppade jag i duschen av ren nojja, sedan var jag ute gick i 1 timme och var asnojjig i mörkret.
Blev totalt sönderknullad i hjärnan av den blandningen. 3/10
Detta blandat med genie höll i sig i över två timmar!

Rökte nyss mojo och genie som sagt, fett sjuk blandning, never again..
Senast redigerad av redbean87 2009-02-08 kl. 00:45.
Citera
2009-02-08, 01:26
Medlem
Lilabanans avatar
Spice Gold- 7/10
Rätt billigt, köpte det från EDIT när det fortfarande kostade 15£ påsen.
Högan är ju helt klart rolig och funkar som substitut för cannabis. Jag gillar att man kan röka 0,5g vid 7 och fortfarande vara borta vid 11 på kvällen, men att man fortfarande är seg halva dagen efter är ett rätt stort minus då det blir svårt att röka på veckodagar. Lite mer eufori hade heller inte skadat.
Citera
2009-02-08, 01:52
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag har alltid rökt Smoke rent, och visst har jag fått hosta en del då, men inte i närheten av detta. Nu kan jag inte ta ett litet bloss utan att få en ihärdig hostattack.

Samma sak för min polare och samtliga som provat på mitt nya Smoke, hosta och allmänt irriterande i halsen.

Jag är en mycket van rökare så det är knappast där problemet ligger.

mjo, nej jag röker själv, men tycker inte hostan är så värst obehagligt, kittlar nästan skönt på nå vis av det, men rök det 50/50 så går det bra.
Citera
2009-02-08, 05:16
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Spice Gold- 7/10
Rätt billigt, köpte det från EDIT när det fortfarande kostade 15£ påsen.
Högan är ju helt klart rolig och funkar som substitut för cannabis. Jag gillar att man kan röka 0,5g vid 7 och fortfarande vara borta vid 11 på kvällen, men att man fortfarande är seg halva dagen efter är ett rätt stort minus då det blir svårt att röka på veckodagar. Lite mer eufori hade heller inte skadat.

Det här lärde jag mig på Diamond, som jag tog jag på en veckodag. Tog några holkar vid 9-tiden och vaknade till min förvåning bra bäng när jag skulle till jobbet. Höll i sig en bit efter frukost, haha.
Citera
2009-02-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
mjo, nej jag röker själv, men tycker inte hostan är så värst obehagligt, kittlar nästan skönt på nå vis av det, men rök det 50/50 så går det bra.

Vilket Smoke pratar vi om? För det som jag fick senast skiljer sig markant från det jag rökt tidigare, innan har jag knappt något problem med hosta, kanske om man tog ett riktigt kraftigt bloss.

Men det jag fått hem nu klarar fan inte ens polarn som är kedjerökare (både mixar och cigg) av, då pratar vi ändå en kille som röker omkring 2pack cigg/dag samt lagligt röka flera gånger i veckan...
Citera
2009-02-08, 12:21
Medlem
Överlag använder jag mest CB, och Spice Diamond ibland när jag bara får tag på standardröka.
Men tycker de flesta mixar är relativt lika, men viss skillnad upplevs iaf av mig.

Spice silver - 4/10
Alldeles för svagt för att vara värt det.

Spice Gold - 5/10
Bättre än silver, men inget speciellt.
Eftereffekterna var ganska jobbigt i början, men de har blivit mindre efter jag använt det några gånger.

Spice Diamond - 8/10
Tycker det är betydligt bättre rus än på de andra spice, fungerar mycket bra. Fast ganska eget rus, inte likt så många andra rökmixar/Cb.
Mindre eftereffekter än på Gold/Silver.

Yucatan Fire - 7/10
Fungerar mycket bra, ligger bra till i pris med.

Neder hash - 4/10
Inte mycket till rus, men fungerar bra i högre doser.

Neder Gold - 7/10
Fungerade bra på mig, blev inte lika "borta" som på andra mixar.

Zohai RS - 7/10
Skönt rus, men fick ingen effekt de första gångerna.

Jungle Herbal Blend - 3/10
Nästan inga effekter på mig.

Smoke - 5/10
Kändes ganska svagt, man blir borta men inget njutbart direkt.
Senast redigerad av Wee! 2009-02-08 kl. 12:26.
Citera
2009-02-08, 21:51
Medlem
har bara testat genie och spice diamond och skunk anbow än så länge men hur är spice artic synergy ? hur länge håller de ruset ? är de bra eller dåligt att refilla under kvällen ?
Citera
2009-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonsi
har bara testat genie och spice diamond och skunk anbow än så länge men hur är spice artic synergy ? hur länge håller de ruset ? är de bra eller dåligt att refilla under kvällen ?

Håller i lite över 2h för mig innan afterglowen tar över, och det går bra att refilla. Tycker om ruset mer än gold/diamond.
Citera
2009-02-08, 22:15
Medlem
coolbois avatar
Jag tycker själv att diamond är det skönaste av de lagliga drogerna 8/10
Citera
2009-02-09, 02:05
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vilket Smoke pratar vi om? För det som jag fick senast skiljer sig markant från det jag rökt tidigare, innan har jag knappt något problem med hosta, kanske om man tog ett riktigt kraftigt bloss.

Men det jag fått hem nu klarar fan inte ens polarn som är kedjerökare (både mixar och cigg) av, då pratar vi ändå en kille som röker omkring 2pack cigg/dag samt lagligt röka flera gånger i veckan...

rökte ju inte smoke rent innan, fick ju hem det för kanske 3 veckor sen måste det vara å det enda vi tänkte på var att dom bytt logga, klarar inte heller av att ta rena bloss med det, men blandar man går det fint ,

eller, det går att röka rent, men då får man ta små små hits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in