2009-12-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMarwe
Har du nån gång rökt cannabis? Då vet du hur en bra mix ska vara...Så likt originalet som möjligt.
Folk klagade väl inte lika mycket förut? Alltså var de tidigare rökmixarna bättre. Dagens är för klena och sitter i för kort. Tidigare var det mycket mer likt cannabis med kraftigt rus som satt i 2-4h ink afterglow.

Jag kan mycket väl förstå att det måste vara ett helvete för er att prova varenda syntetisk cannabioid...Får bara hoppas att ni/tillverkarna hittar rätt till slut. Lycka till!

Jag tror det är där man gör felet.
För inte fan har det funnits mixar som är speciellt lika CB egentligen även om de lanserats för att vara ett substitut till det.

Jag tror man måste se till dessa rökmixar som en kategori egna droger och inte jämföra det med CB hela tiden.

My 2 cents.
Citera
2009-12-09, 18:03
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
När spice förbjöds blev det väldigt svårt att hålla 5 anställda utan att ta in annat som också säljer bra. Att vara idealist funkar bra om man är ensam på firman och inte har ansvar för någon anställds välbefinnande, men när smartbar gick och blev ett seriöst företag med anställda och chefer och grejer så visade sig moral vara ett förlorande koncept i det svenska marknadsklimatet (perhaps i kapitalismen i stort), varpå vi unisont tog beslutet att ta in RC's också.

Vi håller dock en hård linje på VILKA RC's vi tar in. Vi tar inte in sådant som folk dör av t ex.
Måste tänka på karman..
Det här är mitt sista liv på den här planeten i denna version av kosmos och jag har inga planer på att köra ytterligare ett liv här

Hmmm...låter som en svag ursäkt för att inte upprätthålla en moral man pådyvlat folk. Men jag skiter i vilket! Jajaja...men i vilket fall som helst!...jag är inte ute efter RC...jag gillar att softa och ta det lugnt. Kolla på en film , lyssna på musik osv. Och ingen jävla RC lär hjälpa mig med det. Så jag håller mig till det rökbara så länge...
Citera
2009-12-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Hmmm...låter som en svag ursäkt för att inte upprätthålla en moral man pådyvlat folk. Men jag skiter i vilket! Jajaja...men i vilket fall som helst!...jag är inte ute efter RC...jag gillar att softa och ta det lugnt. Kolla på en film , lyssna på musik osv. Och ingen jävla RC lär hjälpa mig med det. Så jag håller mig till det rökbara så länge...

Hur tänker du nu?
Dessa syntetiska cannabioider är väl för tusan typexempel på vad en RC-drog är för något?
Citera
2009-12-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Jag vill så gärna svara dig på detta, men det skulle bli en halv roman och det skulle anses som reklam varpå att dom stänger mitt konto.
Lite från ämnet där ett tag.

BTW, kan inte någon i denna tråd förklara för mig vad en bra oklassad rökmix är?
Jag fattar fan inte det.
Folk förklarar bara vad felet med dom redan existerande mixarna är utan att komma med en förklaring vad dom ska innehålla för att anses vara bra.
Sen var det ju då priset, 25% går rakt in i statskassan, tänk på det.
Alltså borde det inte vara lättare att köpa in stora mängder jwh eller andra kemikalier och blanda egna mixar och sälja istället för att köpa in färdiga?

Jag känner själv att ruset är för kort för priset på de nya rökmixarna för att jag ska kunna använda det. Kanske funkar för dem som röker en liten holk någon gång ibland men vill man vara någorlunda stukad ett par, tre kvällar i veckan blir det bara för dyrt jämfört med riktigt gräs. Folk säger att man inte kan jämför dem, men de är väl ändå konkurrenter?

Nu fattar jag att om man hade bättre kemikalier hade man väl antagligen använt dem men tycker ändå att ruset jag får av de "rökmixar" jag själv gör med jwh-250 och 081 ger ett mycket, mycket mer prisvärt rus.

Tror ärligt att de flesta som köper rökmixar inte vill ha en kort peak utan de vill bli sänkta och länge, smak och sånt är rätt oväsentligt.
Citera
2009-12-09, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggato
Alltså borde det inte vara lättare att köpa in stora mängder jwh eller andra kemikalier och blanda egna mixar och sälja istället för att köpa in färdiga?

Ett labb kostar ca 50 000 000 kr och sen ska man ha personal till det.
En billig kemist kostar ett bolag ca 480 000 kr/år + sociala avgifter.
Det är högst olagligt att blanda och packa själv, ni som gör detta fattar inte att man inte får det.
Att få fram dessa pengar är lite svårt då man måste plundra SN för att ha råd med 10% av ett labb.....för att kunna plundra det lagligt krävs det att du äger en bank.

Mitt svar: Moment 22
Citera
2009-12-09, 20:56
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Ett labb kostar ca 50 000 000 kr och sen ska man ha personal till det.
En billig kemist kostar ett bolag ca 480 000 kr/år + sociala avgifter.
Det är högst olagligt att blanda och packa själv, ni som gör detta fattar inte att man inte får det.
Att få fram dessa pengar är lite svårt då man måste plundra SN för att ha råd med 10% av ett labb.....för att kunna plundra det lagligt krävs det att du äger en bank.

Mitt svar: Moment 22

Vilken lag säger att det är olagligt att blanda och packa själv?
Är bara nyfiken faktist.. Hade ingen aning om att man inte fick göra det.
Citera
2009-12-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Han skakar galler.
http://sydsvenskan.se/omkretsen/arti...ia-posten.html

Så ni som har betalt i förskott kan nog säga hej då till pengarna, för ett tag i alla fall. Han borde ju kunna göra rätt för sig och betala tillbaka när han släpps. När det blir är förståss svårt att veta. Bedrövligt att han är så dum och pundar och säljer droger på sidan av, riskerar ju att dra med sig alla kunder i skiten också. Så det är färdighandlat där för mig även om han sätter igång sen.

man ska inte tro på allt tidningarna skriver
Citera
2009-12-09, 22:57
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
man ska inte tro på allt tidningarna skriver
Ja men var fan annars har han tagit vägen då?
Han svarar faktist inte på mail, jag har mailat ett par frågor till han också.
Han bara försvann mystiskt sammtidigt som snacket om den där artikeln började.
Citera
2009-12-09, 23:09
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope

Troligt att det är han, avsändaren på paketet (efter enkel research) bor i Svedala vilket inte alls ligger speciellt långt från Arlöv. Möjligt att denna avsändare kan vara Djurfoder-ägarens kompis.
Citera
2009-12-09, 23:18
Medlem
Det finns så oerhört mycket naturliga örter i vår svenska natur som vikingarna rökt i hundratals år nyligen kom man på att de nyttjat örten gråbo och vem vet vad annat det lär finnas en ört som man flyger på men det innehåller inte meskalin eller någon annan känd centralstimulantia. Tror judarna vill att vi ska använda örter från mellanöstern för det sätter oss i samma läge som dom psykologiskt nej fram för vikingaörterna
Citera
2009-12-10, 01:03
Medlem
Citat:

bara för att artikeln handlar om honom betyder inte att den är sann. ingen narkotikaförsäljning har skett tro mig
Citera
2009-12-10, 03:54
Bannlyst
Citat:
Vilken lag säger att det är olagligt att blanda och packa själv?
Är bara nyfiken faktist.. Hade ingen aning om att man inte fick göra det.

om du ska blanda kemiska produkter själv så måste du ha "kunnig" person inom ämnet, dvs utbildad och licensierad inom detta.
Ett samtal till kemikalieinspektionen och du kan räkna med ett långt fängelsestraff.
Sen ska hälsovårdsmyndigheten inspektera lokalen för att du ska få ett godkännande av hanteringen på produkten.
Angående lag så är socialdepartementet skyldiga all form av klassning på produkten ifråga, Maria Larsson heter hon som är utsedd att föra den politiska biten i ämnet.
Justitiedepartement kan upplysa dig om dessa frågor om jag inte får med allt.
om du ska göra det "rätt" så får man börja med att söka parti-handelstillstånd
, vilket innebär 40 000 kr/per produkt....då kanske det inte ens går igenom stadgan för socialstyrelsens regler för vad/var det ska användas.
Har du nu fel produkt-beskrivning när du säljer en RC så får du fängelse utan att passera gå!
Detta var ett par regler, därför kan jag inte lösa det enligt lag.

/Fredrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in