2009-02-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
rökte ju inte smoke rent innan, fick ju hem det för kanske 3 veckor sen måste det vara å det enda vi tänkte på var att dom bytt logga, klarar inte heller av att ta rena bloss med det, men blandar man går det fint ,

eller, det går att röka rent, men då får man ta små små hits.

Hmm ok, är det svarta "klumpar" i ditt oxå? Ska i vilket fall som blanda ut det jag har nu, känns bara lite synd med tanke på att jag röker så lite som jag faktiskt gör. Fast å andra sidan, om jag känner mina vänner rätt är de inte sena o hjälpa till
Citera
2009-02-09, 21:01
Medlem
Larrybonds avatar
Nu kmr mitt fjuttiga bidrag^^.

Genie: 9/10 lätt. Psykadeliska draget i denna rökmix var något jag älskade. En mix mellan spice arctic synergy, genie och CB är extrem! Alla bör testa! priset är ett plus i kanten också!

Spice gold: 6/10. Tycker denna rökmix var ganska lame. Blev bara seg i huvudet och lite flummig, rökte ändå 1 g.

Spice Arctic Synergy: 9/10! Riktigt dunder faktiskt blev skönt flummig, slickade på grenar pga att det va regn på dem och lyssnade intensivt på alla bilar^.- . Min polare sneade dock, så han sätter poängen 0 för denna rökmix. (Detta är det bästa spicet och mest välsmakande enligt mig) Inte för billigt bara.

Sen håller jag mig till the real deal, jag tycker inte att de lagliga rökmixar som jag provat når sig med Mary Jane. Däremot är en mix trevlig och att det är lagligt är ju ett plus!
Citera
2009-02-09, 23:47
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Hmm ok, är det svarta "klumpar" i ditt oxå? Ska i vilket fall som blanda ut det jag har nu, känns bara lite synd med tanke på att jag röker så lite som jag faktiskt gör. Fast å andra sidan, om jag känner mina vänner rätt är de inte sena o hjälpa till

japp det är små svarta pluppar i mitt med, luktar sur/sött glögg aktigt.
men det är rätt bekvämt att sitta med en spliff, blir mer bekantskap än att smälla i sig på en hit. du blir lika bäng i längden men inte lika snabbt så .

du kan dock bli lite neråt om du kör mycket tobak eftersom den lugnande effekten verkar bli lite förstärkt av ruset.
Citera
2009-02-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
japp det är små svarta pluppar i mitt med, luktar sur/sött glögg aktigt.
men det är rätt bekvämt att sitta med en spliff, blir mer bekantskap än att smälla i sig på en hit. du blir lika bäng i längden men inte lika snabbt så .

du kan dock bli lite neråt om du kör mycket tobak eftersom den lugnande effekten verkar bli lite förstärkt av ruset.

Jag har aldrig rökt någon av dessa rökmixar men jag ville bara lite besserwisseraktigt påpeka att nikotin stressar kroppen, inte lugnar ner den. Hjärtfrekvensen ökar och kroppen producerar mer stresshormoner. Illusonen av lugn uppstår bara för att du tillfredställer ditt nikotinbehov. Prova röka 5 cigaretter på raken så förstår du vad jag menar

Det kan också ha varit jag som misstolkade ditt inlägg om det är så att du menar att nikotinet skulle förstärka den lugnande effekten i rökmixen vilket låter högst troligt. Nikotin förstärker det mesta, det vet alla som har rökt en spliff eller druckit två shots, suttit i 20 min och sen försökt ta en cigg

Tack för trådstarten, jag har själv gått och funderat på vilka rökmixar som är bra och vilka som jag lika gärna själv skulle kunna ha producerat i min mormors trädgårdsland. Big ups!
Citera
2009-02-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sh0
Jag har aldrig rökt någon av dessa rökmixar men jag ville bara lite besserwisseraktigt påpeka att nikotin stressar kroppen, inte lugnar ner den. Hjärtfrekvensen ökar och kroppen producerar mer stresshormoner. Illusonen av lugn uppstår bara för att du tillfredställer ditt nikotinbehov. Prova röka 5 cigaretter på raken så förstår du vad jag menar

Det kan också ha varit jag som misstolkade ditt inlägg om det är så att du menar att nikotinet skulle förstärka den lugnande effekten i rökmixen vilket låter högst troligt. Nikotin förstärker det mesta, det vet alla som har rökt en spliff eller druckit två shots, suttit i 20 min och sen försökt ta en cigg

Tack för trådstarten, jag har själv gått och funderat på vilka rökmixar som är bra och vilka som jag lika gärna själv skulle kunna ha producerat i min mormors trädgårdsland. Big ups!

Tänkte precis samma sak som dig angående nikotin, iom att jag använder det som ersättning för kaffe/energidryck i många sammanhang pga den uppigande effekten.

@ hokexx:

Låter som att vi har samma, då måste jag bara avslutningsvis fråga om du har några större erfarenheter av "det gamla smoket", det utan klumpar/pluppar eller vadfan man vill kalla dem.

Hur som helst så kommer jag fortsätta röka mitt i pipa (har en gammal hederlig som aldrig sviker!) men blir nog att blanda ner lite tobak eller annan mer lättrökt rökmix.
Citera
2009-02-10, 23:35
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larrybond
Nu kmr mitt fjuttiga bidrag^^.

Genie: 9/10 lätt. Psykadeliska draget i denna rökmix var något jag älskade. En mix mellan spice arctic synergy, genie och CB är extrem! Alla bör testa! priset är ett plus i kanten också!

Spice gold: 6/10. Tycker denna rökmix var ganska lame. Blev bara seg i huvudet och lite flummig, rökte ändå 1 g.

Spice Arctic Synergy: 9/10! Riktigt dunder faktiskt blev skönt flummig, slickade på grenar pga att det va regn på dem och lyssnade intensivt på alla bilar^.- . Min polare sneade dock, så han sätter poängen 0 för denna rökmix. (Detta är det bästa spicet och mest välsmakande enligt mig) Inte för billigt bara.

Sen håller jag mig till the real deal, jag tycker inte att de lagliga rökmixar som jag provat når sig med Mary Jane. Däremot är en mix trevlig och att det är lagligt är ju ett plus!

Ser att du också gillade att blanda med genie, artic & cb
Kul att se fler som uppskattar den blandningen!

Slicka vatten från grenar är en klassiker! ^-^
Citera
2009-02-11, 13:46
Medlem
oo va skönt de är på spica tropical och genie och cb blandat super skönt ahahhahah ;p
Citera
2009-02-11, 13:56
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sh0

kan mycket väl vara nikotin beroendet som lugnar mig när jag röker vanlig cigg, men jag är 100% säker på att tobaken/nikotinet ger en mer neråt effekt om man blandar in det med röka det enda jag vet om nikotinet så är att blodtrycket ökar så,, men jag har då aldrig blivit pigg av det, mina kompisar blir dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Låter som att vi har samma, då måste jag bara avslutningsvis fråga om du har några större erfarenheter av "det gamla smoket", det utan klumpar/pluppar eller vadfan man vill kalla dem.

Hur som helst så kommer jag fortsätta röka mitt i pipa (har en gammal hederlig som aldrig sviker!) men blir nog att blanda ner lite tobak eller annan mer lättrökt rökmix.

jorå, har väll rökt endast 2 påsar av det gamla men det röktes aldrig rent. då vi offtast är några stycken och vill mysa lite med en spliff istället för å suga i sig 2 hits rent å bli stekt.
Senast redigerad av hockexx 2009-02-11 kl. 14:00.
Citera
2009-02-12, 14:10
Medlem
redbean87s avatar
Är man inte en van rökare o röker ett packet om dagen spelar nog tobaken en stor roll i hur effekten blir, och vise versa.

Men kan inte spela så stor roll så länge på en icke-rökare, 15-20 minuter utav effekten kanske pga nikotin-kick, men det kanske bara är spekulationer från min sida, låter logiskt dock.
Citera
2009-02-12, 15:24
Bannlyst
Spice Gold ...

3/5 stekta kokosblad

Kommer ihåg första gången jag rökte detta.. Hade beställt hem en sån där färdigrullad Spice Gold joint. Rökte den runt klockan 14.30 en vardag. Vart skönt sänkt och tung i huvudet/kroppen. Började jobba klockan 22.00. Var fortfarande sänkt enda fram till 24.00 på natten. Betedde mig riktigt flummigt på jobbet och var helt lost, haha.. Helt ok rökmix om man ej är inrökt på cannabis tidigare, för då kickar det knappt alls, av egen erfarenhet.

Spice AS

3.5/5

Ger en riktigt skönt bänghet första 10-20 minuterna, helt tung i huvudet och.. ja.. som CB helt enkelt. Men sen släpper det och gör mig mest seg och lite ont i huvudet, dock fortfarande hyffsat skönt. Rökte detta en gång under en LSA-tripp och JÄVLAR vad det boostade..

Smoke

4.5/5

Stor skillnad jämfört med det "klassiska" Spice-ruset. Har aldrig haft så sjuka skratt-attacker på någon typ av röka, olaglig som laglig. Fast det vart nästan jobbigt efter ett tag då jag ej kunde sluta skratta och hade så ont i magen att det var obehagligt. :P Betydligt trevligare än Spice i.m.o.

Genie

2.5/5

Blev lite småflummig på det här, men det var inte speciellt trevlig, kändes som ett "framställt" rus, mekaniskt på något sätt.. Inget jag kommer beställa igen.

Och så bara för att jämföra med mary jane..

Standard brunt

3/5

Well, finns väll inte så mycket att säga om effekterna av detta? Tog med det mest för att jämföra vad jag anser det ger jämtemot de lagliga rökmixarna i rusväg.

Bra brunt

4.5/5
Citera
2009-02-19, 20:44
Medlem
seaofgreens avatar
update..

Kommer med en liten update!

Mojo Till en början Som Genie fast lite lugnare...inte lika trippigt om man säger så.
Sedan så blev det en mysig nerförsbacke, man kände sig liksom avkopplad i kroppen på nå vis och det har jag inte upplevt på någon annan mix. På Spicet blir man ju lixom bara flummig i huvèt tycker jag.
Och någon trötthet dagen efter upplevde jag inte heller

Betyg 3/5

Sence Enbart nedåtrus,jag upplever det som pontentare än Gold fast inte lika kraftfullt som diamond. Sitter i rätt länge åxo, jag klarade mig på 2 pipstopp igår kväll mellan 20&01(kanske gick lite mindre än 1g) Trött som ett svin dagen efter fast det var "bra trötthet" man kände iaf att man levde och att man hade känslor
Blandar man Sence/Genie el Sence/mojo så tror jag det blir så nära man kan komma "dödsknarket"

Betyg 2/5
Senast redigerad av seaofgreen 2009-02-19 kl. 20:46.
Citera
2009-02-24, 23:42
Bannlyst
SAS 8/10
SS 2/10
SD kommer med svar snart
Senast redigerad av roxs 2009-02-25 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in