2009-05-12, 00:56
Medlem
Spice Diamond 9/10 Blev grymt "braindead" och lugn, neråt helt enkelt. Diamond hade fått en 10a av mig om jag inte hade blivit så slut när effekten avtar, känner även av segheten dagen efter men gillar man neråtröka så är diamond ett bra alternativ

Spice Gold 6/10 Snäppet sämre än diamond, gillade inte smaken särskillt mycket.

Spice Silver 1/10 Att Spice Silver är billigt är väl det enda positiva jag kan säga om den mixen, var tvungen att röka djuriska mängder..

Spice Tropical Synergy 7/10 Bra rökmix, det enda jag kan klaga på var att ruset inte höll i sig så länge. Smakar riktigt bra

Smoke 8/10 Var riktigt bra, orkade göra mera saker än när jag t ex hade rökt Spice, detta var mer åt uppåt hållet. Blev inte seg efteråt av smoke heller. Ett stort minus för smaken, det var inte gott..

Genie 9/10 Gillar ruset skarpt! Jag blir mer uppåt på Genie än någon annan rökmix jag har provat hittills. Smakar gott också, favoriten just nu!

Caneff 5-star 0/10 Den sämsta mixen enligt mig! Den luktar inte gott, smakar illa och ruset är inte ens nämnvärt..Dyrt dessutom..Usch, aldrig mer!

Det var allt från mig! Kommer en update när jag får paketet som beställdes idag, då ska Yucatan Fire och Spice Diamond Spirit hårdtestas!
/v
Senast redigerad av v00 2009-05-12 kl. 01:00.
Citera
2009-05-12, 01:21
Medlem
Linoftws avatar
Spice Arctic Synergy 7/10 "chill" rus fick jag när jag rökte denna rökmixen. Väldigt skönt, men inte bäst om man vill vara social. Höll i sig i ungefär 2-3timmar. Fick ingen baksmälla av denna rökmixen. Mycket prisvärt, rekommenderar det! Kommer absolut köpa det igen.

ZoHai Rx 3/10 Köpte detta samtidigt som Spice AS och blev väldigt besviken då jag hade hört att det va sjukt potent. Från 3gram så fick jag kanske rus 1-2gånger, och då var det svagare än vad jag fick av Spice AS. Lite mer uppåt rus. Fick ingen baksmälla och ruset höll i sig i ungefär 1-2timmar, när det fungerade..

Red Incense 0/10 Fick med detta på köpet när jag beställde Spice AS & zohai rx från ps.se och jag kände verkligen ingenting ifrån denna rökmixen.
Senast redigerad av Linoftw 2009-05-12 kl. 01:25.
Citera
2009-05-12, 22:26
Medlem
Roll8ors avatar
Magic Silver! Rökte just en nypa och känner mig som en otrogen kvinna i Iran
Citera
2009-05-12, 23:36
Medlem
kruegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Magic Silver! Rökte just en nypa och känner mig som en otrogen kvinna i Iran

oh! låter intressant, utförligare recension?
Citera
2009-05-12, 23:43
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krueger
oh! låter intressant, utförligare recension?

Rökte en nypa i spliff innan, fyllde på nyss med ett par nypor i pipa. Tycker det påminner lite om Yucatan Fire, men aningen bättre. Verkar hålla i i ca 2h. Är Skönt stenad
Citera
2009-05-13, 12:26
Medlem
Roll8ors avatar
Ska skriva lite utförligare om Magic Silver nu när jag inte är stenad längre.

Jag köpte en "provpåse" från EDIT på 400 mg för ~50 kronor. Jag rullade först en nypa blandat med tobak i en spliff, kan ha varit 0.1 g eller liknande i den. Tyvärr spillde jag nog lite vid rullandet upptäckte jag senare, så i verkligheten var det nog mindre än så

Kanske ska tillägga att jag inte gillar att bli tokstenad så man inte vet vad man heter, vill kunna ha en normal konversation om någon ringer / hälsar på. Uppskattningsvis kan man nog ta 0.2-0.3 eller tom hela påsen om man vill bli stekt. I bong då (men jag använder inte det, ser så knarkigt ut).

Effekten kom nästan direkt, jag hann knappt sätta mig och dra igång South Park. Jag blev skönt stenad, krypningar i benen och SP var riktigt roligt. Efter en halvtimme märkte jag hur sjukt hungrig jag var, så jag stekte lite burgare. Ytterligare 1 timme senare kände jag hur ruset började lätta, så jag tog två nypor till och tryckte ner i min fina pipa. Röken är väldigt len när man drar det rent: man känner inte att man röker. Ni som har rökt vanliga cigg efter att ha rökt tobak i pipa vet vad jag menar.

Nu blev det nästan ännu bättre, fast jag blev trött. Slocknade nån timme senare efter att ha dragit i mig en påse godis. Gott!

Jag har haft sömnproblem den senaste veckan pga årstiden (ljust vid 3 på morgonen, + en fågelfamilj som flyttat in bredvid mitt fönster), så kan bero på det. Men så gott som jag sovit den här natten har jag inte sovit på länge, känner mig riktigt pigg och utvilad trots att jag rökte igår.

Nästa gång ska jag röka resten av påsen på samma gång. Ruset påminner om YF som jag sa i en tidigare post, men känns aningen bättre faktiskt! Jag brukar få obehaglig hjärtklappning när jag röker (grönt också), men inte igår. Skönt att slippa.

Magic finns som sagt i 400mg påsar och i 3g på EDIT, 3-grammaren kostar ca 200 spänn + 20 i frakt. Verkar som det finns en Magic Gold nu också, kanske värt att testa

Kan varmt rekommendera denna mix, min favorit bland de lagliga jag har rökt (silver, gold, diamond, Yucatan Fire). Har även en påse NEDER GOLD härhemma som jag fick i samma beställning, ska testa den och återkomma med recension.

Sammanfattning:
Billig (100 spänn billigare än diamond)
2 timmars rus, sen nästan helt klar i skallen
Inget bakrus
Uppåt
Munchies

Nu blev det en ganska lång post, hoppas ni orkar läsa.
Citera
2009-05-13, 12:38
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linoftw
Spice Arctic Synergy 7/10 "chill" rus fick jag när jag rökte denna rökmixen. Väldigt skönt, men inte bäst om man vill vara social. Höll i sig i ungefär 2-3timmar. Fick ingen baksmälla av denna rökmixen. Mycket prisvärt, rekommenderar det! Kommer absolut köpa det igen.

ZoHai Rx 3/10 Köpte detta samtidigt som Spice AS och blev väldigt besviken då jag hade hört att det va sjukt potent. Från 3gram så fick jag kanske rus 1-2gånger, och då var det svagare än vad jag fick av Spice AS. Lite mer uppåt rus. Fick ingen baksmälla och ruset höll i sig i ungefär 1-2timmar, när det fungerade..

Red Incense 0/10 Fick med detta på köpet när jag beställde Spice AS & zohai rx från ps.se och jag kände verkligen ingenting ifrån denna rökmixen.

ps.se ??
Citera
2009-05-13, 14:07
Medlem
jugbandbluess avatar
Någon som använt något utav dessa preparat i kreativt syfte? expv vid författande av texter, målande av tavlor, musikskapande osv. Vore intressant att höra
Citera
2009-05-13, 18:53
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _b0
ps.se ??

prylshoppen
Citera
2009-05-13, 19:07
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Inte något svenskt företag som säljer Magic Silver? verkar vara riktigt bra!
Citera
2009-05-13, 19:26
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo
Inte något svenskt företag som säljer Magic Silver? verkar vara riktigt bra!

Inte vad jag vet, men EDIT funkar ju. Iofs tar det ca 5 dagar innan grejerna kommer, men å andra sidan är det bättre priser!
Citera
2009-05-13, 19:27
Medlem
kruegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Någon som använt något utav dessa preparat i kreativt syfte? expv vid författande av texter, målande av tavlor, musikskapande osv. Vore intressant att höra

Har gjort musik ibland, tycker man får idéer man vanligtvis inte skulle testat, så det är nice. Oftast blir jag alldeles för slö dock..

Btw, tack för recensionen roll8or!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in