Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Där ser man. Undrar hur kontrollsystemet ser ut? Undrar hur avtalet mellan Migrationsverket/Aleris/kommunerna ser ut? Grundavtalet är ju 1900 spänn per dygn... om kommunen tar emot ett barn, får 1900:- per dygn, anlitar Aleris som tar 2500:- per dygn, som i sin tur anlitar en familj som tar 10000:- i månaden... Det skulle ge en kostnad för staten på ca 57000 i månaden, för kommunen ytterligare 18000:- i månaden, och en vinst för Aleris på 65000:- per barn!!
Fan, ge mig mer info att gå på! Skulle vilja få siffror bekräftade från Migrationsverket, få se avtal osv.
Det blir ju helt bisarrt om detta även gäller sk släktplaceringar. När det gäller socialtjänsten så tror jag att de flesta i likhet med min hemkommun enbart familjehemsplacerar barn, dvs yngre än 12 år.
Orkar inte gäva djupare i det här, det är nåt för er som vigt ert liv åt att delta i det här spektaklet, vi andra har fullt upp med våra liv.
Men du kan ju lungt utgå från att det inte existerar nåt kontollsystem överhuvudtaget och att det är mycket värre än du någonsin kan drömma om.
Vem skulle kolla nåt sånt här? Stat och kommuner är ju desperata, privata företag och inblandade personer tjänar grova pengar. Alla kritiker är rasister...
Finns nog ingen som kollar att människorna som är placerade ens existerar eller befinner sig i hemmet.
assistansersättning, lots, vårdplaceringar och ensamkommande flyktingbarn är ju big business nu.
Finns ju knappt nån syrian som inte har en pizzeria, krog och vårdföretag.