Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Och när den ensamkommande asylsökande "ungdomen" är 25 år gammal?
"Ensamkommande asylsökande unga män"?
Är man 25 så är den rätta benämningen "asylsökande", och man bör bo på förläggning eller annat liknande boende. Bedöms man av Migrationsverket vara under 18 år och får bo på ett kommunalt boende för ensamkommande, så är den korrekta benämningen på denne ungdom "ensamkommande asylsökande barn".
Att sen Migrationsverket i en del fall gör underliga bedömningar är en annan femma.