2009-08-11, 01:41
  #253
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nästan 2000 ensamkommande "flyktingbarn" väntas i år? Det är ju rena invasionen! Kommer alla kräva egna kockar?
880 i halvtid gör att prognosen bör ligga kring 1750-1800.

Fortfarande en ökning med nästan 300, vilket förstås är anmärkningsvärt. Fram med bättre åldersbestämning redan vid gränsen, farbror Billström.
Citera
2009-08-11, 02:18
  #254
Medlem
Domedagens avatar
Jag tycker synd om BARNEN.
Jag funderar på att adoptera några.
Låta dom gå i skola o ge dom nya fina rakhyvlar så dom har råd att raka sig.
Citera
2009-08-11, 05:38
  #255
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Jag tycker synd om BARNEN.
Jag funderar på att adoptera några.
Låta dom gå i skola o ge dom nya fina rakhyvlar så dom har råd att raka sig.
Om du inte köper gillette fusion är du rasist. Kanske man skulle kunna använda som reklamslogan.
Citera
2009-08-11, 11:28
  #256
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Om du inte köper gillette fusion är du rasist. Kanske man skulle kunna använda som reklamslogan.

På en punkt har jag en stor respekt för pk-journalisterna. Hur de lyckas med bedriften att väcka sympatikänslor hos allmänheten med fullvuxna kurdiska män är för mig en gåta, men de lyckas och det är beundransvärt. Fascinerande faktiskt.
Citera
2009-08-11, 11:37
  #257
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
På en punkt har jag en stor respekt för pk-journalisterna. Hur de lyckas med bedriften att väcka sympatikänslor hos allmänheten med fullvuxna kurdiska män är för mig en gåta, men de lyckas och det är beundransvärt. Fascinerande faktiskt.

Det där har du allt fått om bakfoten. Det är MÅNGA som genomskådat bluffen med dessa "barn" och som skrattar rått varje gång man i media tvingas publicera bilder på de små liven i diverse snyftreportage. Det är bara de mest ignoranta och förhärdade batiklallarna som fortfarande har bilden av en liten luggsliten parvel med snor under näsan, en sliten nalle i ett hårt grepp och en namnlapp om halsen. Jag vet tammefan INGEN i min högst varierande umgängeskrets som på allvar benämner dessa unga herrar för barn.
Citera
2009-08-11, 12:16
  #258
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det där har du allt fått om bakfoten. Det är MÅNGA som genomskådat bluffen med dessa "barn" och som skrattar rått varje gång man i media tvingas publicera bilder på de små liven i diverse snyftreportage. Det är bara de mest ignoranta och förhärdade batiklallarna som fortfarande har bilden av en liten luggsliten parvel med snor under näsan, en sliten nalle i ett hårt grepp och en namnlapp om halsen. Jag vet tammefan INGEN i min högst varierande umgängeskrets som på allvar benämner dessa unga herrar för barn.
Jag vet ingen i min bekantskapskrets som benämner svenska 17-åriga gymnasieelever som barn heller.
Citera
2009-08-11, 13:58
  #259
Medlem
För den som är intresserad av att förkovra sig ytterligare i frågan rekommenderas en google bildsökning på "ensamkommande flyktingbarn"

http://images.google.com/images?hl=sv&q=ensamkommande+flyktingbarn&btnG=S%C 3%B6k+bilder&gbv=2&aq=f&oq=
Citera
2009-08-11, 14:27
  #260
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag vet ingen i min bekantskapskrets som benämner svenska 17-åriga gymnasieelever som barn heller.

Moderatorn ska kanske inte gå OT? Det här handlar inte om svenska 17-åriga gymnasieelever.

---

Enligt min prognos kommer antalet ensamkommande skäggbarn att öka tills det kommer 3-5000/år. Då kommer plötsligt det att bli hårdare regler och då kommer skäggisarna att gå under jorden.

Sen blir det amnesti 2014.
Citera
2009-08-11, 14:52
  #261
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag vet ingen i min bekantskapskrets som benämner svenska 17-åriga gymnasieelever som barn heller.
Varför benämns dem som barn utav media då? Någon teori?
Citera
2009-08-11, 15:56
  #262
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Varför benämns dem som barn utav media då? Någon teori?
Det måste vara den judiska konspirationen... eller också är det för att det finns ett begrepp som heter "ensamkommande asylsökande barn" - vilket nu kanske är mer troligt. Att man är barn rent juridiskt, helt enkelt.

Om du läser mina tidigare poster så ser du säkert att även jag propagerar för att istället använda "ensamkommande asylsökande ungdomar".
Citera
2009-08-11, 16:12
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det måste vara den judiska konspirationen... eller också är det för att det finns ett begrepp som heter "ensamkommande asylsökande barn" - vilket nu kanske är mer troligt. Att man är barn rent juridiskt, helt enkelt.

Om du läser mina tidigare poster så ser du säkert att även jag propagerar för att istället använda "ensamkommande asylsökande ungdomar".



Och när den ensamkommande asylsökande "ungdomen" är 25 år gammal?

"Ensamkommande asylsökande unga män"?
Citera
2009-08-11, 16:16
  #264
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai


Och när den ensamkommande asylsökande "ungdomen" är 25 år gammal?

"Ensamkommande asylsökande unga män"?
Är man 25 så är den rätta benämningen "asylsökande", och man bör bo på förläggning eller annat liknande boende. Bedöms man av Migrationsverket vara under 18 år och får bo på ett kommunalt boende för ensamkommande, så är den korrekta benämningen på denne ungdom "ensamkommande asylsökande barn".

Att sen Migrationsverket i en del fall gör underliga bedömningar är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in