Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Vilka förmåner? Gratis boende samt flera anställda på heltid som tar hand om "barnen". Det är en ofantlig kostnad för någon som inte ens behöver varken gratis boende eller anställda att ta hand om dom.
Enligt migrationsverket kostar ett ensamkommande flyktingbarn skattebetalarna 1.900 kr per dygn.
ETT! ETT! Jag vågar inte tänka på hur många ensamkommande flykting"barn" jag betalar för.
100 ensamkommande per dygn skulle alltså kosta 190 000 kr. PER DYGN!
De bor väl i någon slags kombination av barack och dagcenter, inte direkt etagevåning. De bor säkert påvrare än dig och mig. Är du avundsjuk?
Mycket av kostnaderna kring flyktingarna rör väl för övrigt handläggning och annan byråkrati, tror kanppast ett skäggbarn höstar in knappa två lakan i handen om dygnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Varför måste dem slå sönder anläggningarna? Varför måste dem uppföra sig som djur när dem är ute bland vanligt folk. Vad är det för idioter som vi tar in egentligen?
Den årliga kostnaden för 2 flyktingbarn är lika hög som årskostnaden för en skolklass på 22 elever i svensk grundskola.
Jag har varit på 3 skolmöten där stora omorganisationer skett, och där det varje gång resulterat i att klassen blivit större. Varför? jo det saknas pengar i kommunen. När vi knappt klarar av att driva den svenska skolan så undrar man vart pengarna tas för att finansiera skäggbarn? Är det på våra egna barns bekostnad skäggbarnen kommer hit?
OBS 2 skäggbarn kostar lika mycket som en grundskoleklass på 22 elever årligen.
Sedan måste ju skäggbarnens anhöriga komma hit..... hur många tror ni varje familj består av? Hur många år skall dessa försörjas? Kanske inte konstigt att skolklasserna blir större och större för våra egna barn?
Varför de slår sönder anläggningarna vet jag inte, men det rör sig ju om stora grupper av unga killar som är understimulerade. Personligen tycker jag de borde få bränna lite energi på hårt kroppsarbete, kanske hos någon jordbrukare. Så får man väl inte tycka men det skiter jag i.
Jämförelsen med skolorna haltar en del, eftersom flyktingarna bekostas av staten och inte av kommunerna vilket skolorna gör.
Sen vet jag inte om det där med anhöriga är sant. De nya reglerna för anhöriginvandring innebär ju att de måste försörjas av sina släktingar, så det innebär ju rimligtvis att skäggisarna i så fall måste (raka sig och?) skaffa ett jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tycker inte TS att ett medvetet missbruk av felaktiga termer är störande? Ser du inte syftet med att skriva "ensamkommande flyktingbarn"?
Jag skiter väl om de kallas flyktingbarn eller skäggiga gubbar. Vem bryr sig?
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Rätt ska väl vara rätt.
Du bryr dig kanske inte heller om någon etnisk svensk fuskar till sig sjukpenning kanske?
Inte egentligen, finns ju ändå inte jobb åt alla så de som inte vill jobba kan ju lika gärna lika hemma och pilla sig i naveln.
Citat:
Ursprungligen postat av HK52
Kriminella som ljuger sig in i landet har inte här att göra. Punkt. Slut.
Menar du bankrånare?