2011-03-20, 15:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Så vad är då problemet? Hade ni hellre velat ha hit spädbarn? Eller handlar det om att ni inte vill ha hit flyktingar över huvud taget? I så fall borde ni ju vara likgiltiga till deras ålder.

Självklart fattar jag att de som är över 18 har fuskat med sina ID-handlingar men jag förstår inte varför ni är så moraliskt indignerade över detta?

Det som upprör många är deras systematiska ljugande och knullande av det svenska samhället, i kombination med PK:iter som låtsas att de är små ömtåliga barn. När de i själva verket i många fall är stora medelålders män, ibland med skäggväxt.

Achmed "14 år" är ett bra exempel i sammanhanget:

http://www.sr.se/Diverse/AppData/isidor/images/News_images/104/932233_310_210.jpg
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=3459612
http://exilen.eu/showthread.php?6132-Ensamkommande-flyktingbarn-slåss-i-Malmö&p=110388&viewfull=1#post110388

Achmed "14 år" visar att det blivit Kejsarens nya kläder över allting - PK:ism när det nått sin yttersta gräns. Vi ska alla tillsammans låtsas att Achmed är en stackars "14-åring", och snyfta tillsammans, fastän alla kan se på bilden att han är en 30-åring eller så. Det är ju helt absurdt!
Citera
2011-03-21, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Vilka förmåner? Gratis boende samt flera anställda på heltid som tar hand om "barnen". Det är en ofantlig kostnad för någon som inte ens behöver varken gratis boende eller anställda att ta hand om dom.

Enligt migrationsverket kostar ett ensamkommande flyktingbarn skattebetalarna 1.900 kr per dygn.

ETT! ETT! Jag vågar inte tänka på hur många ensamkommande flykting"barn" jag betalar för.

100 ensamkommande per dygn skulle alltså kosta 190 000 kr. PER DYGN!
De bor väl i någon slags kombination av barack och dagcenter, inte direkt etagevåning. De bor säkert påvrare än dig och mig. Är du avundsjuk?

Mycket av kostnaderna kring flyktingarna rör väl för övrigt handläggning och annan byråkrati, tror kanppast ett skäggbarn höstar in knappa två lakan i handen om dygnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Varför måste dem slå sönder anläggningarna? Varför måste dem uppföra sig som djur när dem är ute bland vanligt folk. Vad är det för idioter som vi tar in egentligen?

Den årliga kostnaden för 2 flyktingbarn är lika hög som årskostnaden för en skolklass på 22 elever i svensk grundskola.

Jag har varit på 3 skolmöten där stora omorganisationer skett, och där det varje gång resulterat i att klassen blivit större. Varför? jo det saknas pengar i kommunen. När vi knappt klarar av att driva den svenska skolan så undrar man vart pengarna tas för att finansiera skäggbarn? Är det på våra egna barns bekostnad skäggbarnen kommer hit?

OBS 2 skäggbarn kostar lika mycket som en grundskoleklass på 22 elever årligen.

Sedan måste ju skäggbarnens anhöriga komma hit..... hur många tror ni varje familj består av? Hur många år skall dessa försörjas? Kanske inte konstigt att skolklasserna blir större och större för våra egna barn?
Varför de slår sönder anläggningarna vet jag inte, men det rör sig ju om stora grupper av unga killar som är understimulerade. Personligen tycker jag de borde få bränna lite energi på hårt kroppsarbete, kanske hos någon jordbrukare. Så får man väl inte tycka men det skiter jag i.

Jämförelsen med skolorna haltar en del, eftersom flyktingarna bekostas av staten och inte av kommunerna vilket skolorna gör.

Sen vet jag inte om det där med anhöriga är sant. De nya reglerna för anhöriginvandring innebär ju att de måste försörjas av sina släktingar, så det innebär ju rimligtvis att skäggisarna i så fall måste (raka sig och?) skaffa ett jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tycker inte TS att ett medvetet missbruk av felaktiga termer är störande? Ser du inte syftet med att skriva "ensamkommande flyktingbarn"?
Jag skiter väl om de kallas flyktingbarn eller skäggiga gubbar. Vem bryr sig?
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Rätt ska väl vara rätt.
Du bryr dig kanske inte heller om någon etnisk svensk fuskar till sig sjukpenning kanske?
Inte egentligen, finns ju ändå inte jobb åt alla så de som inte vill jobba kan ju lika gärna lika hemma och pilla sig i naveln.
Citat:
Ursprungligen postat av HK52
Kriminella som ljuger sig in i landet har inte här att göra. Punkt. Slut.
Menar du bankrånare?
Citera
2011-03-21, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Achmed "14 år" visar att det blivit Kejsarens nya kläder över allting - PK:ism när det nått sin yttersta gräns. Vi ska alla tillsammans låtsas att Achmed är en stackars "14-åring", och snyfta tillsammans, fastän alla kan se på bilden att han är en 30-åring eller så. Det är ju helt absurdt!
Han ser ju bara ut som en unge. Han har ju inte ens skägg.
Citera
2011-03-21, 14:32
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Han ser ju bara ut som en unge. Han har ju inte ens skägg.
Då du konstant har en väldig otur såväl när du tänker som när du skriver kan jag passa på att upplysa dig om att Ahmed vid tillfället för ett år sedan var 31 år. Dvs, ca tre gånger mer än din bildnings- och mognadsnivå.
Citera
2011-03-21, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Då du konstant har en väldig otur såväl när du tänker som när du skriver kan jag passa på att upplysa dig om att Ahmed vid tillfället för ett år sedan var 31 år. Dvs, ca tre gånger mer än din bildnings- och mognadsnivå.
Moget - jag antar att du har källor på det?
Citera
2011-03-21, 17:12
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Är du avundsjuk?
Är man avundsjuk på kungen för man vill avskaffa monarkin?
Citera
2011-03-22, 06:43
Medlem
Uddevalla renoverar bullrigt hus – ensamkommande på väg

http://politisktinkorrekt.info/2011/...mmande-pa-vag/
Citat:
Från PI. Inlägg av Humanist.
Svenska fattigpensionärer, psyksjuka, långtidsarbetslösa som utförsäkrats och andra grupper som har det tufft i dagens Sverige – dem skiter politikern totalt i. Men till lycksökande ”17-åringar” med helskägg finns det obegränsade resurser.
Citera
2011-03-22, 09:02
Medlem
Manuls avatar
Citat:
De bor väl i någon slags kombination av barack och dagcenter, inte direkt etagevåning. De bor säkert påvrare än dig och mig.

De snälla gentlemännen från Nordisk Ungdom gav nyligen lite nallar till de ensamkommande flyktingbarn som blivit oskyldigt anklagade att de skulle antastat ett gäng elvaåriga barn på ett badhus. De filmade sitt besök och man får se det nergånga ruckel som de stackars barnen tvingas bo i.
http://www.youtube.com/watch?v=IvHMRA6y6yU

Jag vet inte med dig, men jag känner i alla fall ingen som bor så lyxigt, speciellt inte våra pensionärer som också bor i diverse hem och gruppboenden.

http://rasmus-gardebrink.blogspot.com/2010/07/hog-standard-pa-gruppboendet-for.html
Så här ser det ut i ett annat boende. Jag har i alla fall inte råd med platt-TV, PS3, eller nya möbler för den delen. Så ja, jag är avundsjuk.
Citera
2011-03-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
De snälla gentlemännen från Nordisk Ungdom gav nyligen lite nallar till de ensamkommande flyktingbarn som blivit oskyldigt anklagade att de skulle antastat ett gäng elvaåriga barn på ett badhus. De filmade sitt besök och man får se det nergånga ruckel som de stackars barnen tvingas bo i.
http://www.youtube.com/watch?v=IvHMRA6y6yU

Jag vet inte med dig, men jag känner i alla fall ingen som bor så lyxigt, speciellt inte våra pensionärer som också bor i diverse hem och gruppboenden.

http://rasmus-gardebrink.blogspot.com/2010/07/hog-standard-pa-gruppboendet-for.html
Så här ser det ut i ett annat boende. Jag har i alla fall inte råd med platt-TV, PS3, eller nya möbler för den delen. Så ja, jag är avundsjuk.

Jag är nyfiken på hur deras bostadsförhållande såg ut innan de "flydde" från sina länder. X-box och ps3? ordentligt med mat?

Med tanke på det växande missnöjet hos våra skägg telinga så tror jag det skulle vara bra om vi fick lite info om deras tillvaro innan de flydde.

Vi kanske inte når upp till den standard de är vana vid?

Jag tycker vi omedelbart höjer skatten så att vi försäkrar oss om att inte behöva utsätta våra telingar för någon missär.

Jag kommer från och med nästa helg börja jobba extra natt och helg, och skänka alla pengar till de stackars skäggbarnen som inte har de senaste ps3 spelen, eller knappt råd till cigaretter. Inte konstigt att de blir terrorister när dem fått PUT och svenskt medborgarskap.
Citera
2011-03-22, 10:54
Medlem
spoilers avatar
Fler skäggisar till Hbg.

"Trycket är hårt, behovet av fler platser är akut. I dag finns 600 personer under 18 år på transitboenden runt om i landet. De är ensamkommande flyktingbarn och väntar på att få en kommunplats.

Helsingborg har sedan i höstas tio sådana platser på boendet Trappan.

– Det är så få att man skäms, säger Maria Ward (S), vice ordförande i socialnämnden, och jämför med småorter som Surahammar och Härnösand som har fler.

De borgerliga föreslog först en utökning till tolv platser.

– För snålt, tyckte Maria Ward.

Men de borgerliga och rödgröna har nu kommit överens inför tisdagens möte i socialnämnden. De vill teckna ett nytt avtal med Migrationsverket om att ha tolv platser. Samtidigt ska en utredning göras för att se om Helsingborg kan utöka ytterligare."

http://hd.se/helsingborg/2011/03/21/helsingborg-tar-emot-fler/
Citera
2011-03-22, 21:58
Medlem
JimmieAkessons avatar
En ensamkommande misshandlad av två ensamkommande

Det går stundtals vilt till på landets boenden för så kallade ensamkommande flyktingbarn. I höstas överfölls en yngling av två 17-åringar på ett hem med afghanska och somaliska killar, en sammansättning som leder till spänningar, då han låg och sov i sitt rum efter ett husmöte om en sönderslagen lampa. Nu åtalas de båda 17-åringarna.

De afghanska 17-åringarna retade sig på att en annan afghansk kille inte assisterat dem med att ”sätta dit” två somaliska killar för lampan. Att vara missnöjda räckte inte.

En anställd berättar om tidigare problem med en av 17-åringarna som varit våldsam och skadat sig själv. Efter misshandeln fick han en sista chans att stanna kvar på boendet. Han åtalas även för skadegörelse efter att ha sparkat på en stol så den krossat en ruta.

17-åringen förnekar brott och hävdar att det inte var hans avsikt att krossa rutan men han var så upprörd. Upprinnelsen till det utbrottet ska ha varit att han hört ett samtal där hans personliga kontaktperson uppmanats att använda ett personlarm då hon träffade honom.
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/22/en-ensamkommande-misshandlad-av-tva-ensamkommande/

Hur borde man ta itu med detta?
Vem gjorde rätt/fel?
Citera
2011-03-22, 22:18
Medlem
Man kan bara uppgivet notera att det nästan dagligen rapporteras om konstigheter kring ensamkommande.

Det är nästan att man önskar en 100% ig mörkning av problemen, så man slipper tänka på skiten.

Tror ni inte det blir bättre när alla ensamkommande fått hit hela tjocka släkten och fått körkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in