2013-02-01, 19:15
Medlem
Mr.patss avatar
Köpte några corrostabil idag och insåg att det sitter en skum cap på dom. det blir lixom en stor stråle typ som en ultra wide fast lite mindre?!?! har aldrig tänkt på det föratt jag alltid slänger originalcapen.

Någon som har erfarenhet av detta?? är det bättre att fylla med?

strålen blir alltså som ett sträck
Citera
2013-02-02, 12:13
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Köpte några corrostabil idag och insåg att det sitter en skum cap på dom. det blir lixom en stor stråle typ som en ultra wide fast lite mindre?!?! har aldrig tänkt på det föratt jag alltid slänger originalcapen.

Någon som har erfarenhet av detta?? är det bättre att fylla med?

strålen blir alltså som ett sträck
Skumt! Det vanliga svarta corron (den på din profilbild) har alltid haft en dammig fatcap när jag haft den... vit cap med gul prick som är riktigt nice att dra lines med om man vill göra dammiga grejer. Kromen, vita, svarta har någon kalligrafi-cap, är det denna du menar? Man kan reglera hur bred strålen skall vara, och hur den ska luta.. jävligt värdelös cap endå.
Citera
2013-02-02, 18:02
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Skumt! Det vanliga svarta corron (den på din profilbild) har alltid haft en dammig fatcap när jag haft den... vit cap med gul prick som är riktigt nice att dra lines med om man vill göra dammiga grejer. Kromen, vita, svarta har någon kalligrafi-cap, är det denna du menar? Man kan reglera hur bred strålen skall vara, och hur den ska luta.. jävligt värdelös cap endå.
Jo jag märkte det så jag bytte till en level 5 istället.
Citera
2013-02-10, 16:00
Medlem
graffdatshits avatar
hej alla writers! någon som vet om det går att få tag i föregångaren till dagens montana black någonstans? jag har letat lite men har inte hittat något.
Citera
2013-02-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
hej alla writers! någon som vet om det går att få tag i föregångaren till dagens montana black någonstans? jag har letat lite men har inte hittat något.
Montana white är typ samma.. Om du nu är efter kvaliteten på burken och inte ha det som ett samlar objekt..
Citera
2013-02-10, 17:38
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av othreeoneCity
Montana white är typ samma.. Om du nu är efter kvaliteten på burken och inte ha det som ett samlar objekt..
jag har kört med montana white några gånger men jag tycker att den suger lite om man jämnför med gamla black dels för att många färger (speciellt ljusa) täcker dåligt, och för att dom cpar när det är kallt. sedan så luktade gamla black djävligt gott
Citera
2013-02-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
jag har kört med montana white några gånger men jag tycker att den suger lite om man jämnför med gamla black dels för att många färger (speciellt ljusa) täcker dåligt, och för att dom cpar när det är kallt. sedan så luktade gamla black djävligt gott
Typ all färg blir dum i huvudet när det är kallt, inklusive bl.a molotow och mtn hardcore 2 som säger att de ska funka i låga temperaturer.
Citera
2013-02-10, 20:37
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
Typ all färg blir dum i huvudet när det är kallt, inklusive bl.a molotow och mtn hardcore 2 som säger att de ska funka i låga temperaturer.
henx egna färg funkar prima i kyla, mina har legat i garaget som det är minus i hela vintern och de cpar ingenting.
Citera
2013-02-10, 21:43
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhuvud
jo jag vet men montana white cpar mer och fortare en både nya och gamla black sedan så är det en grej till jag måste säga om gamla black som jag tycker är bra, och det är att färgen är blank vilket typ bara montana white är i dags läget bland burkar man köper dvs...
Citera
2013-02-13, 19:08
Medlem
Montanaburkens avatar
Ni som testat Liquitix (troligtvis ingen), fördelar och nackdelar med dem? Ska användas inomhus!
Citera
2013-02-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Ni som testat Liquitix (troligtvis ingen), fördelar och nackdelar med dem? Ska användas inomhus!
Inget att ha enligt mig, möjligtvis till tavlor eller liknande saker - men då finns det inget som säger att man inte hellre kan köpa vilken annan sprayfärg som helst för runt 30 kr istället. Att betala c:a 100 kr mer för sprayfärg som inte luktar och har en airbrush-känsla är inget jag rekommenderar. Jag fick testa ett ex. och jag blev helt enkelt inte imponerad.
Citera
2013-02-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
henx egna färg funkar prima i kyla, mina har legat i garaget som det är minus i hela vintern och de cpar ingenting.
Då är det nog inte kallt hos dig för Henxs-burkarna kukar ur fullkomligt i kyla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in