Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Vilka är skillnaderna på Montana White och Black?

jadu, beror på vad man använder dem till.
tycker montana white täcker bra på betong i fames, men täcker åt helvete på gammal plåt (containrar eller gamla byggnader i plåt t.ex).
montana white rinner lite mer p.g.a den är lite tunnare (antar jag?), men med lite cancontrol så försvinner det.
men helt ärligt, montana white är en schysst burk, man kan slänga upp schyssta grejer med burkarna. montana black funkar dock bättre på många fler ytor, sugs inte in lika hårt i ytor och rinner inte lika mycket (cancontroll har detta mest med att göra dock).
så montana white är mer ifall du vill spara några slantar, t.ex vill du köra throw ups eller bomba mycket, så är montana white mer värt än montana black enligt mig. men montana black är mycket bättre att pieca med, främst p.g.a bättre utbud samt att man kan gå över blöta färger (förutom blöt krom) med montana black, detta går inte med montana white, om du nu inte kör montana white över montana white s.a.s.
sen suger montana whites gula färger, den svarta funkar dåligt på vintern, men annars är deras svarta bra. rekommenderar deras silver ifall man vill ha något likt krom med mindre tryck och till ett mindre pris.
kortfattat: montana black är bättre p.g.a täckningsförmågan är bättre på många ytor, större utbud utav färger. men montana white funkar prima till vissa saker, detaljer, bakgrund, highlights, skugga, tags, throw-ups etc, problemet är bara är en färg i en annan serie (montana black, gold eller något annat märkte, typ mtn hardcore 2) blöt, så kommer det att få samma effekt som om man målar över blöt krom (har iaf hänt mig med gul färg över mörkgrön mtn hc2).