2013-01-25, 23:38
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Förmodligen för att tarblack har mycket högre tryck, en level 1a på en high-pressure chrome/tar-burk blir mycket större än på en burk med "normalt" tryck. Sen får du inte glömma att NY fat som namnet antyder är en fat cap trots att den blivit känd som en väldigt bra all round-cap!

men hade ny faten på en vanlig svart, hade även pinkdot fast det var på en low pressure burk. Men jag kan ta kort imon. den e helt cp
Citera
2013-01-26, 00:20
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
beror på helt enkelt vad man jämför med. jämför du belton med super color eller auto-k, så är belton bra mycket bättre, helt klart. men jämför du med kobra, mtn hc2/94 eller montana black, så är det bara skräp (ENLIGT MIN ÅSIKT). att andra inte tycker som du är något du får leva med.
Om belton är skräp vad är auto-k då? Självklart är det din personliga åsikt jag vill höra, fakta är för bögar.
Citera
2013-01-26, 00:43
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
men hade ny faten på en vanlig svart, hade även pinkdot fast det var på en low pressure burk. Men jag kan ta kort imon. den e helt cp

Haha du hade ju kunnat skriva i texten vilken burk du gjorde vad med. Vart new yorken låg medan du målade var alltså mer relevant än vilken burk du gjorde signen med, makes perfect sense!

Att en black får extra fet stråle efter att ha varit ute i kyla låter lite konstigt, men kylan brukar göra kannorna mer oregelbundna/dampiga. Du får gärna beskriva lite noggrannare, din fråga är ungefär som att gå till doktorn och fråga "jag har ont i axeln, vad är fel?"
Citera
2013-01-26, 01:32
Medlem
Emptycola99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Haha du hade ju kunnat skriva i texten vilken burk du gjorde vad med. Vart new yorken låg medan du målade var alltså mer relevant än vilken burk du gjorde signen med, makes perfect sense!

Att en black får extra fet stråle efter att ha varit ute i kyla låter lite konstigt, men kylan brukar göra kannorna mer oregelbundna/dampiga. Du får gärna beskriva lite noggrannare, din fråga är ungefär som att gå till doktorn och fråga "jag har ont i axeln, vad är fel?"

det är ungefär så, det är en ny fat som sprutar lika brett som en pinkdot. Försöker jag göra en smal linje går det inte. Det blir bara massa färg. (har målat förut så jag vet hur man gör smala raka linjer :P) det är felet, känns som nått konstigt har hänt eller att capen har fryst och bara cp:ar
Citera
2013-01-26, 01:58
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejz
Om belton är skräp vad är auto-k då? Självklart är det din personliga åsikt jag vill höra, fakta är för bögar.
ser inga större fel med auto-k, inget att rekommendera till detaljer, men fylla i throw-ups eller taga med, ser jag knappt några problem med (förutom att den precis som belton, sugs rejält in i trä, men den auto-k burken jag lira med är inte till för graffiti så det är mer acceptabelt för mig, jämfört med belton som failade hårt).

som sagt, vissa färger av belton har varit bättre än de andra, men de som täckt bra har skett på fameväggar/lagliga väggar. har provat på andra icke behandlade ytor och det har täckt sämre än montana black.
Citera
2013-01-26, 02:00
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
ser inga större fel med auto-k, inget att rekommendera till detaljer, men fylla i throw-ups eller taga med, ser jag knappt några problem med (förutom att den precis som belton, sugs rejält in i trä, men den auto-k burken jag lira med är inte till för graffiti så det är mer acceptabelt för mig, jämfört med belton som failade hårt).

som sagt, vissa färger av belton har varit bättre än de andra, men de som täckt bra har skett på fameväggar/lagliga väggar. har provat på andra icke behandlade ytor och det har täckt sämre än montana black.
Black känns lite tjockare också
Citera
2013-01-26, 02:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Min personliga uppfattning är att _i princip_ all färg oavsett märke funkar till något.
Alla rackburkar funkar inte till allt som graffmärkesburkarna funkar till men det spelar mindre roll egentligen då alla funkar till något, och får man tag i någon riktigt random lackfärg som är helt värdelös och inte ens funkar till att fylla spaggiga throwies, så nog fan går dem att bomba slut på iallafall.
Citera
2013-01-29, 11:35
Medlem
Är det någon som har köpt "Molotow Premium 12x Random" från Henxs? Är det burkar som dom har överflöd av eller väljer dom bara lite goa färger åt en?
Citera
2013-01-29, 12:20
Medlem
falafelnummeretts avatar
De blandar. Har beställt random molotow och fått gott och blandat alla gånger.
Citera
2013-01-29, 21:46
Medlem
muntiis avatar
Vilka är skillnaderna på Montana White och Black?
Citera
2013-01-29, 23:41
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Vilka är skillnaderna på Montana White och Black?
jadu, beror på vad man använder dem till.
tycker montana white täcker bra på betong i fames, men täcker åt helvete på gammal plåt (containrar eller gamla byggnader i plåt t.ex).
montana white rinner lite mer p.g.a den är lite tunnare (antar jag?), men med lite cancontrol så försvinner det.

men helt ärligt, montana white är en schysst burk, man kan slänga upp schyssta grejer med burkarna. montana black funkar dock bättre på många fler ytor, sugs inte in lika hårt i ytor och rinner inte lika mycket (cancontroll har detta mest med att göra dock).

så montana white är mer ifall du vill spara några slantar, t.ex vill du köra throw ups eller bomba mycket, så är montana white mer värt än montana black enligt mig. men montana black är mycket bättre att pieca med, främst p.g.a bättre utbud samt att man kan gå över blöta färger (förutom blöt krom) med montana black, detta går inte med montana white, om du nu inte kör montana white över montana white s.a.s.

sen suger montana whites gula färger, den svarta funkar dåligt på vintern, men annars är deras svarta bra. rekommenderar deras silver ifall man vill ha något likt krom med mindre tryck och till ett mindre pris.

kortfattat: montana black är bättre p.g.a täckningsförmågan är bättre på många ytor, större utbud utav färger. men montana white funkar prima till vissa saker, detaljer, bakgrund, highlights, skugga, tags, throw-ups etc, problemet är bara är en färg i en annan serie (montana black, gold eller något annat märkte, typ mtn hardcore 2) blöt, så kommer det att få samma effekt som om man målar över blöt krom (har iaf hänt mig med gul färg över mörkgrön mtn hc2).
Citera
2013-01-30, 00:11
Medlem
muntiis avatar
Citat:
jadu, beror på vad man använder dem till.
tycker montana white täcker bra på betong i fames, men täcker åt helvete på gammal plåt (containrar eller gamla byggnader i plåt t.ex).
montana white rinner lite mer p.g.a den är lite tunnare (antar jag?), men med lite cancontrol så försvinner det.

men helt ärligt, montana white är en schysst burk, man kan slänga upp schyssta grejer med burkarna. montana black funkar dock bättre på många fler ytor, sugs inte in lika hårt i ytor och rinner inte lika mycket (cancontroll har detta mest med att göra dock).

så montana white är mer ifall du vill spara några slantar, t.ex vill du köra throw ups eller bomba mycket, så är montana white mer värt än montana black enligt mig. men montana black är mycket bättre att pieca med, främst p.g.a bättre utbud samt att man kan gå över blöta färger (förutom blöt krom) med montana black, detta går inte med montana white, om du nu inte kör montana white över montana white s.a.s.

sen suger montana whites gula färger, den svarta funkar dåligt på vintern, men annars är deras svarta bra. rekommenderar deras silver ifall man vill ha något likt krom med mindre tryck och till ett mindre pris.

kortfattat: montana black är bättre p.g.a täckningsförmågan är bättre på många ytor, större utbud utav färger. men montana white funkar prima till vissa saker, detaljer, bakgrund, highlights, skugga, tags, throw-ups etc, problemet är bara är en färg i en annan serie (montana black, gold eller något annat märkte, typ mtn hardcore 2) blöt, så kommer det att få samma effekt som om man målar över blöt krom (har iaf hänt mig med gul färg över mörkgrön mtn hc2).
Tack som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in