Citat:
Ursprungligen postat av
pogba
MTN 94 har helt klart bäst gul, inte testat fluoroscerande dock.
Tack för tipsen. Ska trilla förbi butiken de har på söder och kolla läget.
Så jag hittade något som hette "Montana Black" vilket ska vara en serie flouroscerande färger (gul fanns med).
Så jag tänker att jag först använder Montana Tech T2000 Plastic Primer för att grundmåla med, och sen kör jag med Montana Black färgen, och sen eventuellt någon lack som gör ytan lite stryktåligare när det är torrt.
Fortfarande är det ju en fråga om torkningstid, men jag antar att de kan hjälpa till att svara på såna frågor i butiken.
Såg också att det fanns permanent markers med uv-reaktiva färger. Såna kan man ju ha löjligt roligt med!
(inte för att jag sysslar med vare sig laglig eller olaglig grafitti, men jag har alltid några idéer och konstprojekt i skallen som rör kläder och accessoarer lämpade för "klubbmiljö" och då brukar uv-flour färger vara mycket användbart

)
Btw, en liten sidofråga: såg att det fanns latexhandskar som skydd. Ni som använder detta, vet ni om färgen "fastnar" bra på latex eller ej? Alltså flagnar den loss från latex när den har torkat eller sitter den där den sitter? För om det går att få den att sitta kvar så fick jag plötsligt ännu fler idéer.