2012-12-11, 02:45
Medlem
Zarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Har någon hunnit testa Liquitex ännu?
Vattenbaserad (?) färg fast i klassisk can-format, med normalt capsystem.

Förmodligen tänkt för inomhusbruk, men man vet ju aldrig ... avsaknaden av lukt har ju många fördelar. *host*buss*host*vagn*host
Har testat en "pocketcan"/varuprov. Verkade vara bra täckande färg, svårt att säga nåt mer. Det var grymt skönt att slippa lukten, kunde liksom sitta och spraya framför skrivbordet Tror dom är skit bra men blir ju väldigt dyrt att ha till annat än canvas... men ja, möjligtvis till att dra lite tags inomhus/köra insidor om man tycker det är värt.
Citera
2012-12-11, 16:54
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6799173
Hardcore ska det vara! Fränt luktande krom och oventilerat!
Ja, jag håller med. Inte alltid andra medpassagerare håller med, dock...

Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Har testat en "pocketcan"/varuprov. Verkade vara bra täckande färg, svårt att säga nåt mer. Det var grymt skönt att slippa lukten, kunde liksom sitta och spraya framför skrivbordet Tror dom är skit bra men blir ju väldigt dyrt att ha till annat än canvas... men ja, möjligtvis till att dra lite tags inomhus/köra insidor om man tycker det är värt.
Ja, löjligt dyra, speciellt med tanke på att det är färre "ingredienser" jämfört med lackfärg.
Testade också, och jag tycker att de torkar sjuuuuuukt långsamt (och därför kladdar mer), men annars kändes de faktiskt ... helt okej.
Citera
2012-12-14, 15:26
Medlem
Besses avatar
Bästa kråmen nu i vinter?
Citera
2012-12-14, 15:31
Medlem
bredbandskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besse
Bästa kråmen nu i vinter?
Tyska Montana Crome e ju inte dum 600ml då hehe
Citera
2012-12-14, 15:32
Medlem
M.Stanfields avatar
Molotow Burner Chrome är den bästa och har varit den bästa så länge som jag minns.
Citera
2012-12-14, 15:32
Medlem
Besses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbandskillen
Tyska Montana Crome e ju inte dum 600ml då hehe

allright.
Citera
2012-12-15, 02:58
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besse
allright.
men varför i helvete lyssnade du inte på han som sa burnerkrom. de ENDA burkarna som funkar bra i kyla är molotow. Det bästa man kan vara utrustad med i -25 grader är burnerkrom och coversall. PUNKT SLUT. Skull dig själv om du köper montanakrom och ger dig ut i riktig kyla.
Citera
2012-12-15, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
men varför i helvete lyssnade du inte på han som sa burnerkrom. de ENDA burkarna som funkar bra i kyla är molotow. Det bästa man kan vara utrustad med i -25 grader är burnerkrom och coversall. PUNKT SLUT. Skull dig själv om du köper montanakrom och ger dig ut i riktig kyla.
De båda postade sina inlägg samtidigt, så han kanske missade M.Stanfield's inlägg - hursomhelst...

... till frågan, jag hade valt Molotow Burner över Montana Silverchrome om och om igen vare sig det rör sig om minusgrader eller inte. Det finns uppenbarligen andra märken som har krom i sitt sortiment som fungerar felfritt i lite varmare temperatur som jag hade valt framför Montana Silverchrome, i alla fall. Det kanske är en smaksak men jag har aldrig känt mig riktigt nöjd med deras krom.
Citera
2012-12-15, 04:18
Medlem
jagluktarketchups avatar
har provat både burnerchrome och montanas, det är ingen skillnad, förutom att burnerchrome dammar mycket mer, fått krom på skor, jacka, byxor etc p.g.a burnerchrome. så man bör vara vaksam över det. men sen är burnerchrome grymt skön pga inga kulor i burken.
men 400ml burkarna har för högt tryck tycker jag, montanas är lite lägre, fast ska man köra med 400 ml krom kan man lika gärna köpa kobra eller den silvriga montana white (lite mörkare än krom, men på mörka ytor, typ betong eller berg, blir det riktigt schysst).

har inte haft problem med montanas krom i minusgrader, men del tål då inte slitage, på berg och riktigt rå betong kommer kromen försvinna inom några månader. vet ej hur burnerchrome reagerar efter ett par månader på dessa ytor.
Citera
2012-12-15, 06:21
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
har provat både burnerchrome och montanas, det är ingen skillnad, förutom att burnerchrome dammar mycket mer, fått krom på skor, jacka, byxor etc p.g.a burnerchrome. så man bör vara vaksam över det. men sen är burnerchrome grymt skön pga inga kulor i burken.
men 400ml burkarna har för högt tryck tycker jag, montanas är lite lägre, fast ska man köra med 400 ml krom kan man lika gärna köpa kobra eller den silvriga montana white (lite mörkare än krom, men på mörka ytor, typ betong eller berg, blir det riktigt schysst).

har inte haft problem med montanas krom i minusgrader, men del tål då inte slitage, på berg och riktigt rå betong kommer kromen försvinna inom några månader. vet ej hur burnerchrome reagerar efter ett par månader på dessa ytor.

Går det inte motverka det absurda trycket i burnechrome genom att hålla cannan uppåner och spruta ut lite gas tills det blir ett lite mindre tryck?
Citera
2012-12-15, 09:37
Medlem
crewmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup

Jo det e sant dedär att den dammar rätt mycket, men jag tycker det är mycket skönare tryck i den än montanas. Beror ju såklart på vilken cap man använder också
Citera
2012-12-15, 12:28
Medlem
parkråttas avatar
pinkfat på burnerkrom=göra piece på 2 minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in