2013-04-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petard
Hoppas att detta är rätt tråd och att någon skåning ser den snabbt.
Jag skulle behöva lite Gold Cans (montana) black transparant och white transparant.
Är just nu i Helsingborg och skulle uppskatta om det fanns inte allt för långt härifrån (har dock bil).
Jag behöver burkarna idag.
Och en fråga till, vet ni om det är OK att plocka med burkar i ett incheckat bagage?
Tack!
Det är inte rätt tråd. Drewex i Malmö kanske hade varit något - jag vet att de brukade sälja Montana Gold, nu vet jag dock inte hur det ligger till. Hör med dem;
Citat:
Ursprungligen postat av Drewex
Slussgatan 10, 211 30 Malmö
040-304884
Mån till fre 10:00-18:00
Lör 10:00-14:00

Gällande din andra fråga - talar du om flyg?

CAY OM SPRAYFÄRG PÅ FLYG
Citera
2013-04-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det är inte rätt tråd. Drewex i Malmö kanske hade varit något - jag vet att de brukade sälja Montana Gold, nu vet jag dock inte hur det ligger till. Hör med dem;

Gällande din andra fråga - talar du om flyg?

CAY OM SPRAYFÄRG PÅ FLYG

Tjena Cay, tack för svaret!
Jag löste det med burkar i hbg, ska dock lägga Drewex på minnet.
Kollade din länk ang burkar på flyget men jag fattar inte riktigt vad du menar här:

Citat:
Explosiva och brandfarliga ämnen och anordningar, t.ex. fyrverkeripjäser, sprayfärg, kemikalier och giftiga ämnen är helt förbjudna ombord på flyget.

När du säger "ombord på flyget" menar du då i ens handbagage eller ombord på flyget överhuvudtaget. Såfall är de ju märkligt att folk åker med brandfarligt hårspray etc.
Har hört att många lyckats (även när dem tagit det i handbagaget) men inte fått det svart på vitt om det är lagligt eller inte. Får väl ta o skita i vilket och ge det ett tappert försök
Citera
2013-04-18, 20:00
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Tjena Cay, tack för svaret!
Jag löste det med burkar i hbg, ska dock lägga Drewex på minnet.
Kollade din länk ang burkar på flyget men jag fattar inte riktigt vad du menar här:

När du säger "ombord på flyget" menar du då i ens handbagage eller ombord på flyget överhuvudtaget. Såfall är de ju märkligt att folk åker med brandfarligt hårspray etc.
Har hört att många lyckats (även när dem tagit det i handbagaget) men inte fått det svart på vitt om det är lagligt eller inte. Får väl ta o skita i vilket och ge det ett tappert försök
Det beror på flygbolag, men i handbagaget lär du aldrig få med några burkar. Jag har däremot checkat in sprayfärg och tagit med på ett flyg.
Citera
2013-04-18, 20:04
Medlem
Jag ska checka in bagaget och flyger med Norweigan air från Köpenhamn
Citera
2013-04-18, 20:11
Medlem
Citat:
Det är inte jag som har skrivit texten utan den är klippt från länken men vad de menar är ombord på planet överhuvudtaget. Jag kan dock tycka att inga onödiga kemikalier bör tillåtas av flygbolagen ombord på planen. Gällande hårspray så verkar det gå under första punkten - notera även att det finns begränsning när det gäller mängden som flaskan innehåller. I ett par fall har personer kunnat ta med sprayfärg men det kanske då har rört sig om små mängder. Det förbryllar mig hursomhelst då en nästan tom spraybruk kan orsaka stor skada.

Ha dock i åtanke att de kan vara väldigt hårda på vissa flygplatser - du får ibland inte ens ta med dig en öppnad flaska vatten med dig in i terminalen.

Bättre kanske då är att köpa sprayfärg i landet du skall till för att vara på säkra sidan.
Citera
2013-04-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det är inte jag som har skrivit texten utan den är klippt från länken men vad de menar är ombord på planet överhuvudtaget. Jag kan dock tycka att inga onödiga kemikalier bör tillåtas av flygbolagen ombord på planen. Gällande hårspray så verkar det gå under första punkten - notera även att det finns begränsning när det gäller mängden som flaskan innehåller. I ett par fall har personer kunnat ta med sprayfärg men det kanske då har rört sig om små mängder. Det förbryllar mig hursomhelst då en nästan tom spraybruk kan orsaka stor skada.

Ha dock i åtanke att de kan vara väldigt hårda på vissa flygplatser - du får ibland inte ens ta med dig en öppnad flaska vatten med dig in i terminalen.

Bättre kanske då är att köpa sprayfärg i landet du skall till för att vara på säkra sidan.

Allright tack igen Cay.
"Tyvärr" bor jag på en ö mitt i medelhavet där Gold cans inte finns att tillgå, och jag hinner inte frakta dit eftersom vi påbörjar jobbet imorgon.
Det rör sig dock bara om 10burkar. Resten av jobbet görs med 94 som finns lokalt på ön.
Citera
2013-04-19, 15:43
Medlem
Väskan kom aldrig fram, Skit också.
Någon som vet hur mycket skit jag har att vänta mig?
Citera
2013-04-19, 15:50
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Väskan kom aldrig fram, Skit också.
Någon som vet hur mycket skit jag har att vänta mig?
du får antagligen lämna den där.
Citera
2013-04-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
du får antagligen lämna den där.

Lämna väskan där, eller burkarna?
Alternativ 2 låter ok
Citera
2013-04-19, 15:57
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Lämna väskan där, eller burkarna?
Alternativ 2 låter ok
2 Antar jag. men dom har en tryckkammare på plan men det är dyrt.

Varför inte bara beställa?
Citera
2013-04-19, 16:05
Medlem
Har tyvärr inte tid.
Dem kommer inte vifta med kollekten då?
Citera
2013-04-19, 16:06
Medlem
Mr.patss avatar
Citat: