2010-02-03, 10:38
Medlem
mishimas avatar
Jag tror att Sjöberg kommer att vara med ett tag för att kan bli svår att slå i en nattduell. I tävlingarna är han rätt usel och hans hälsa verkar inte vara på topp. Han är lång och har bra räckvidd.
Citera
2010-02-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Förra säsongen gick Ara i bräschen och sa att man kunde inte vara så feg att man valde en tjej till duellen.

Iår är det hittils bara fega krakar som gjort sitt val. Åsa Sandell, med en fotskada, blev först utvald. Tänk så länge Susanne Gunnarsson fick vara kvar förra året, då ingen valde henne pga sin skada.

Upplever förra årets deltagare som mer rakryggade.

Trots allt är det en tävling och det handlar om att vinna. Visst vill man hellre se att dom bästa är kvar i slutet än ett gäng förlorare? Minns man var sjukt irriterade när alla bra åkte ut en efter en förra säsongen. Så skippa snacket om att det är fegt att välja dom svaga. Varför i h-vete ska dom som är dåliga inte bli valda? Det resonemanget är bara patetiskt.
Citera
2010-02-03, 12:56
Medlem
wonderlands avatar
Man tjänar ju mer på att slå ut bättre än de som är svaga. Till exempel Sjöberg som är rejält lång väljer en av de allra kortaste, varför inte slå ut nån bättre så har man större chans att vinna framtida tävlingar, finalspel. Om nu t.ex. Sjöberg känner sig så självsäker i nattduellen pga längden.

Tycker dock att finalspelet borde varieras mer. Blir inte så spännande att titta på IMO oavsett vilka som möts.
Senast redigerad av wonderland 2010-02-03 kl. 13:06.
Citera
2010-02-03, 13:01
Medlem
Gillar programmet. Brolin ger ett mycket sympatiskt intryck och förvånar mig genom att vara så vass i tävlingarna!

Kommer troligen fälla någon tår när de visar tillbakablickar från Holms karriär, hans OS-guld är så mäktigt, får fan gåshud när jag tänker på den finalen. Förstår att Sjöberg är avis (ja och att Holm är avis på världsrekordet då ).
Citera
2010-02-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Du tjänar ju mer på att slå ut bättre än de som är svaga. Till exempel Sjöberg som är rejält lång väljer en av de allra kortaste, varför inte slå ut nån bättre så har man större chans att vinna finalen om nu t.ex. Sjöberg känner sig så självsäker i nattduellen pga längden.

Ja, men då krävs det också att man lyckas slå ut den som är bättre. Skulle man misslyckas med det så är man ju själv ute istället och då har man ingen chans alls att vinna finalen.
Citera
2010-02-03, 13:17
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Som i alla mätbara sporter så är det toppresultatet som räknas! Inte antal mästerskap som man inte kan jämföra på ett mätbart sätt.
9 sekunder på 100 meter är snabbare än 10 sekunder.
6 meter i stavhopp är högre än 5 meter osv.

.

Precis, det är det som är hela grejen.

Friidrott skiljer sig helt mot andra sporter då man får en exakt bild på idrottarens prestation.
En fotbollsspelare, boxare osv går inte att mäta på samma sätt.
Citera
2010-02-03, 13:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, men då krävs det också att man lyckas slå ut den som är bättre. Skulle man misslyckas med det så är man ju själv ute istället och då har man ingen chans alls att vinna finalen.

Nu menar jag inte att man ska välja den bästa i högen, det är bara dumdristigt. Eller nån som man tror är bättre än en själv. Men om man anser sig vara stark varför är man så rädd för motstånd. Visst samtidigt så vill man inte heller åka ut och då väljer man det på pappret svagaste kortet. Jag menar bara att välja den svagaste känns som feglir och sen skylla det på lottning.
Men de kör ju sitt eget race.

__
Alla utom till synes Holm vet att toppresultat är det som gäller i friidrott. Holm:"Jag vill se hur många ggr jag kan slå 2.30" och Sjöberg snackar Rolling Stones..ahh skilda världar.
Senast redigerad av wonderland 2010-02-03 kl. 13:20.
Citera
2010-02-03, 13:23
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Armand är inte feg, han är smart, de två förra var däremot fega som valde att "lotta".
Håller helt med. Varför lotta? Det är ju en tävling, ingen jävla gymnastiklektion
Citera
2010-02-03, 13:40
Medlem
Nilsmark är en riktig milf
Citera
2010-02-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Precis, det är det som är hela grejen.

Friidrott skiljer sig helt mot andra sporter då man får en exakt bild på idrottarens prestation.
En fotbollsspelare, boxare osv går inte att mäta på samma sätt.

Det ända absoluta i friidrott är toppresultatet. Allt annat, o jag väger in annat också, är relativt. Jag står fortfarande för att jag exempelvis tycker att Carl Lewis var en bättre ländhoppare än Powel. Arr powel fick en lyckoträff i livet spelar in, men är inte allt och tror många tänker likadant
Citera
2010-02-03, 13:44
Medlem
Jag gillar Holm, han är nördig på ett bra sätt, dessutom vet han en hel del om omvärlden (vann på spåret) vilket är ett stort plus då de flesta idrottare bara verkar fokuserade på en enda sak.
Citera
2010-02-03, 14:31
Medlem
Sjöberg: "Jag sket i EM för att se Frölunda (hockey), Jag sket i X för att se Rollingstones, sprang under ribban 3 gånger för att kamma hem mina cash"

Holm såg ju nästan gråtfärdig ut för att Sjöberg både var bättre och bajsade snett på Holms heliga sport. Holms argument om jämnhet kan han ju dra på fotbollsplanen där det är mer effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in