2009-01-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Det är många som har fobi med att vara under vatten...det får man acceptera. Tror det var 2.5 meter djup

är Malin Moström med? Tror hon hade 5 sekundsrs tv-tid på en timma

Sant om Moström men det är bara att tacka o ta emot att vi slipper hennes pretentiösa salighet i rutan. Ang. vatten så tycker jag att det är lustigt att så många har problem, jag vet inte om jag vill gå med på att kalla det fobi bara för att man är för mentalt svag för att simma ner nån meter under vattnet. Nycklarna satt på 1 - 1,5 - 2 m djup, ingenting annat. De som hade problem ligger runt 1,80 i längd gissar jag. Provocerande svagt, således.

Annars kan det ju också konstateras att det var lustigt att Erica Johansson hade så svårt att sära på benen när hon ligger på mage, hon har ju sannerligen inga problem att göra detsamma i ryggläge.

(för dem som inte plockade den så anbefalles ett besök i Flashbacks skvallerdel)

mvh.
Citera
2009-01-23, 22:26
Medlem
torstenhingstens avatar
Tycker det är en brist på intelligens hos dig att inte inse att vissa har fobi för vatten......en svaghet att du går efter dig själv och hur enket allt är

Djupet var ca 2.5 meter..de bottnade inte
Senast redigerad av torstenhingsten 2009-01-23 kl. 22:28.
Citera
2009-01-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Tycker det är en brist på intelligens hos dig att inte inse att vissa har fobi för vatten......en svaghet att du går efter dig själv och hur enket allt är

Djupet var ca 2.5 meter..de bottnade inte

Det handlar inte om att jag inte kan inse att vissa har fobi för vatten, men jag tror inte att alla dessa tre kycklingar som bröt har regelrätt fobi utan snarare att någon eller några helt enkelt inte tar sig samman och jobbar sig förbi det som kan vara jobbigt och tufft. Det är högst osannolikt att alla dessa tre har fobi för vatten. Därmed inte sagt att denna typ av fobi inte förekommer.

Och ja, samtliga tre har definitivt tagit sig förbi större fysiska prov än mig i sina liv men just här var de svaga.

Det sägs inför tävlingen att djupen det handlar om är 1, 1.5 resp. 2 m. och då utgår jag ifrån att det stämmer. Ang. bottna och inte bottna så är det ingen av deltagarna som bottnar heller på 2 m. djup så det argumentet faller.

mvh.
Citera
2009-01-24, 17:21
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouse
Det handlar inte om att jag inte kan inse att vissa har fobi för vatten, men jag tror inte att alla dessa tre kycklingar som bröt har regelrätt fobi utan snarare att någon eller några helt enkelt inte tar sig samman och jobbar sig förbi det som kan vara jobbigt och tufft. Det är högst osannolikt att alla dessa tre har fobi för vatten. Därmed inte sagt att denna typ av fobi inte förekommer.

Och ja, samtliga tre har definitivt tagit sig förbi större fysiska prov än mig i sina liv men just här var de svaga.

Det sägs inför tävlingen att djupen det handlar om är 1, 1.5 resp. 2 m. och då utgår jag ifrån att det stämmer. Ang. bottna och inte bottna så är det ingen av deltagarna som bottnar heller på 2 m. djup så det argumentet faller.

mvh.

ja ngn av dessa herrar tyckte nog det var pinsamt att bli utklassad av flera tjejer så de bröt hellre
Citera
2009-01-27, 20:05
Medlem
Trumpeters avatar
Idag gissar jag att det blir en kvinna som ryker. Maln Moström kanske.
Citera
2009-01-27, 20:10
Medlem
P.Gs avatar
Vad jag blev förvånad över var att det var så många av deltagarna som hade fobi för vatten. Elitidrottare dessutom. Medvetet från SVTs håll?
Citera
2009-01-27, 20:11
Medlem
Vicke-Struts avatar
Aftonbladet hade någon artikel publicerad idag om att Wassberg lyssnade på någon sorts musikstil han enligt Aftonbladet inte kunde stå för, har programmet kommit dit ännu då avslöjandet sker?
Citera
2009-01-27, 20:26
Medlem
plagueiss avatar
Rammstein.. Känner du till dem?
Citera
2009-01-27, 20:34
Medlem
Vicke-Struts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Rammstein.. Känner du till dem?

Var inte det ett rockband som blev känt för den svenska allmänheten under 1990-talet?
Citera
2009-01-27, 20:47
Medlem
Amors avatar
Helt rätt av Anders att välja Erika trots hennes patetiska försök att påverka honom.
Citera
2009-01-27, 20:53
Medlem
mtkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouse
Liksom i första programmet finns det mycket som pockar på uppmärksamhet óch behöver kommenteras.

* Micke Lejnegaard, det avskrädet, kan ju omöjligt göra någon lycklig. Pinsamt när han skulle mäta stentorn och började svamla om att det blev olika höjd beroende på var han satte mätstickan. Klart som fan det om marken är ojämn men visa lite auktoritet och peka med hela handen istället för att stå och svamla. Sen skulle han av någon konstig anledning krama Peja Lindholm i slutet. Pinsamt.

* Inte mycket att säga om torntävlingen annars förutom att kvinnors dåliga sinne för organisation och planering visade sig tydligt. Men kanske lite oväntat att Wassberg skulle vinna.

* Pingistävlingen eller som de så pompöst kallade det "Psykpingis" var ju en fin tanke men ytterligare än gång så sköt sig Meter/Svt i foten. 1. Klocka för i helvete! Det är ju det som är intressant för tittaren, hur länge de har stått där. 2. Racketbyte? Man trodde ju nästan att det var ett skämt. Tävlingen gick ut på att vara psykiskt stabil och koncentrerad under en lång tid men när det "hade gått en evighet" så var de tvungna att hotta upp det o få ett slut. Satt Igelström och Moström o frös på varsin stenhög utanför bild eller vad fan var problemet? Tävlingen med "psyk" lite fräsigt inbakat i namnet avgjordes på en ren koordinationsmanöver. Jag spyr.

* Simmandet var ju bara pinsamt rakt igenom. Fosshaug, Abrahamian och Lindholm är alltså samtliga fullständigt oförmögna att simma ner till botten på 1m(!!!) djup o hålla sig där ett par tre-fyra sek o lyfta upp en nyckel. 1 jävla meter! Vi snackar alltså en vattennivå som når dem ungefär till naveln. Trodde fan inte att det var sant. Fosshaug verkade ju ha nån form av posttraumatiska problem även om det inte riktigt sas rakt ut men de andra två? Och det ständiga refererandet till "att dyka". "Att dyka" är antingen det som många av oss gör med tuber o då snackar vi ner till 30m utan större besvär för de flesta eller att man dyker i från en brygga/båt etc. och där är man ju fö. nere på två m av bara farten. Skandal! Sen var det ju genomgående dålig klass på simmandet. Igelström var väl den enda som var simkunnig av de deltagande. Enkel seger således. Anmärkningsvärt att hon knappt varit i o simmat på två fyra år dock.

* Nattduellen är väl också ett skämt förutsätter jag? Eller kan det verkligen vara så att detta är på allvar? Momentet fungerar ju inte alls som duell mellan två personer eftersom att det är för svårt och det finns ju uppenbarligen en jävligt stor risk att "ingen vinner". Ska två pers. duellera så ska det finnas två utfall, antingen vinner pers.1 eller pers.2. Inget annat. Då är det inte en duell längre, det ligger i sakens natur. Men så kallar vi det för ronder och så lyckas vi rädda den situationen också. Helt otroligt. Som i Susannes fall så fungerar det dock ypperligt, eftersom det då finns blott två utfall. Du fånger/du fångar inte.

* Det är alldeles för dålig vinnarinstinkt på i princip samtliga håll. Fosshaug som iofs är en pajas sen gammalt börjar spexa m pingisrackert. Inte okej. Man ska vilja vinna. Simningen har vi redan varit inne på. Bit ihop för helvete! Lägg en miljon eller en stor fet utlandsresa m släkt o familj eller vadfan som helst i potten så att vi får till lite tändning. Nu är det ju mest gullande o daltande.

* Ara äter enligt egen utsago 2-3 kg frukt om dagen. Låte högt.

* Vädret? Just detta kanske inte kan skyllas på svt/meter(Eller ja, vet ju inte när detta spelades in - kan mkt väl ha varit undermåligt arbete igen) men fan vad kallt det serr ut hela tiden. Berget m pingis etc. blev man ju inte sugen på o simmandet såg också förjävligt ut även om det inte alls ursäktar den tama prestationen på alla håll förutom Igelström.

Rakt igenom gnäll men så kan det bli när en så bra chans till att göra något tiktigt bra försätts av prod. bolag. Fortfarande är ju den största behållningen av programmet när vi får se dessa stora idrottsmän tala lite om livet o karriärerna(talar inte tvunget om videostunderna) men det var lite tunnt med den varan i detta andra program. Vi hoppas på bättring. Typexempel på vad jag menar är när P Lindholm säger att junior+senior-dubbeln är det han rankar högst. Sånt läser du inte i Aftonbladet.

Nu väntar vi bara på nästa vecka så ska jag in o slakta det också, jag har redan nu börjat irritera mig på att i trailern så verkar det som att de hänger alltför nära poolkanten i nån form av vattenövning. Såg ut att finnas risk att slå i huvudet där. Men vi återkommer om detta.

mvh.
Scouse

Mycket av det du tog upp här har jag tänkt på också, finns en del förbättringar att göra till en eventuell andra säsong.

Idag förstår jag inte Gärderuds argument vid "knapptryckartävligen". OK att man avstår en tävling som den första (med sandryggsäcken) om man är krasslig. Men vad i helvete - han hade ju kunnat gå in och tryckt på en enda knapp, kommit sist och fått en poäng ändå istället för noll iom att han "DNF:ade". Nu visade sig ju iof inte spela någon roll men ändå, en poäng hade ju kunnat vara avgörande från att slippa sistaplats och duell, förstår inte tänket.
Citera
2009-01-27, 20:58
Medlem
Amors avatar
Katastrofal dramaturgi när de spoilar vem som skall åka ur med filmvisningen.

Jag saknar Peja, han var en riktig solstråle, verkade genuint intresserade av de andra idrotssmännens karriärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in