2009-10-23, 23:33
  #9721
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Jag tror Hammarby är chanslösa. Det brukar heta att ett derby är ett derby, men det spelar ingen roll om det ena laget är så pass mycket bättre. Vi såg exempel på det när AIK slog Djurgården - det var aldrig ens nära något annat resultat.

Jag säger inte att det är avgjort på förhand, men allt annat än en komfortabel AIK-seger på söndag vore en stor skräll.

Ungefär som Häcken-Blowit i våras?
Citera
2009-10-23, 23:36
  #9722
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ungefär som Häcken-Blowit i våras?

Jo, men Häcken är ett mycket bättre lag än Hammarby. Jag fattar fan inte hur Hammarby ska kunna vinna matchen mot Aik? Verkar som bajen har gett upp och Aik är mycket bättre lag utan svagheter, dock svagt anfall. Men dom har ju andra spelare som gör mål. Det har inte bajen.
Citera
2009-10-23, 23:40
  #9723
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Allt kan hända, bollen är trots allt rund. AIK har fördelen att inte känna panik över att man riskerar åka ner till Superettan, Hammarby har en helt annan press. Frågan är om de kommer klara av att skjuta bort alla tankar inför söndagens drabbning. Jag hatar Hammarby av hela mitt hjärta, men på söndag hoppas jag verkligen att de vinner. Jag är så jävla nervös nu, vet inte ens om jag vågar se matchen på söndag

Förhoppningsvis vinner de över AIK, och på tisdag tar vi (IFK) tre viktiga poäng mot Halmstad.
Citera
2009-10-23, 23:43
  #9724
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Bajens senaste 9 matcher..1 seger 0 oavgjorda 8 förluster

Thom Åhlund effekten! Han var hemma magsjuk när vi slog BP..kanske är magsjuka miraklet som kan rädda derbyt? Men tyvärr är nog både Thom och Nathan Paulse friska
Citera
2009-10-24, 00:16
  #9725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laziale
Det är ju just typiskt att IFK Glenn ska vinna i dag. Tror ni att det finns någon chans(ej teoretisk för det finns det alltid om man ser till lite tur... och statistik) att HBK vinner den matchen? För ett avgörande gbg away skulle vara en riktig fucking nagelbitare. Skulle knappt klara av att se på den matchen. Jag skulle säga att Hammarby är en rätt säker seger, sen får inte nerverna svika mot Örebro. Nu säger säkert många att Allsvenskan är viktigare men i detta läge ser jag det bara som att en titel i sig är det viktigaste. AIK ska ut i Europa nästa år. Sen skulle det vara ett slag mot klubbens heder att släppa guldet till GBG och cuppen också.
Det är klart att de finns en chans (risk) men allt annat än Blåvitt seger skulle ju vara en stor skräll
Citera
2009-10-24, 00:22
  #9726
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tror att både AIK:are och IFK:are gör lika bäst i att sluta hoppas på andras hjälp. Båda lagen kommer att vinna alla sina matcher utom den sista, som bara AIK kommer att vinna.
Citera
2009-10-24, 00:54
  #9727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag tror att både AIK:are och IFK:are gör lika bäst i att sluta hoppas på andras hjälp. Båda lagen kommer att vinna alla sina matcher utom den sista, som bara AIK kommer att vinna.
Okej då vet vi
Citera
2009-10-24, 01:05
  #9728
Medlem
Bornets avatar
Finns det någon här som kan se på reprisen utav GAIS - MFF och ärligt säga att det är straff?

Är jag bara blind? Färgad utav mitt lag? Dum i huvudet? Eller är det en dommartabbe deluxe?

Inte för att jag förnekar att MFF var värda ett mål, men att det då ska bli på en sådan straff... va fan?
Citera
2009-10-24, 01:26
  #9729
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det någon här som kan se på reprisen utav GAIS - MFF och ärligt säga att det är straff?

Är jag bara blind? Färgad utav mitt lag? Dum i huvudet? Eller är det en dommartabbe deluxe?

Inte för att jag förnekar att MFF var värda ett mål, men att det då ska bli på en sådan straff... va fan?

Jävligt tveksam imho. Sådana situationer sker ungefär på varannan hörna känns det som.
Citera
2009-10-24, 01:28
  #9730
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Okej då vet vi

Bra.
Citera
2009-10-24, 02:31
  #9731
Medlem
funerals avatar
Sån jävla skön seger idag trots den bitande kylan på grimsta. Blåvitt kontrollerade matchen fullständigt från start och nu ska det fanimej mycket till att det inte ska bli guldpytt nästa helg.
3-0 segern i sig var suverän i sig, lika härligt var det när det fåtalet råttor pep hem med svansen mellan benen strax efter 2-0
Att aik ska tappa poäng mot bajen på söndag finns ju bara inte, enda sättet jag kan se är att dom redan kastat in handuken i guldracet
För övrigt har jag en känsla att det här är bajens sista säsong i allsvenskan på väääldigt länge, om inte för alltid. Att Vd:en lämnar posten när klubben har dom 3 viktigaste matcherna i klubbens historia kvar känns riktigt märkligt.
Citera
2009-10-24, 03:33
  #9732
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Sån jävla skön seger idag trots den bitande kylan på grimsta. Blåvitt kontrollerade matchen fullständigt från start och nu ska det fanimej mycket till att det inte ska bli guldpytt nästa helg.
3-0 segern i sig var suverän i sig, lika härligt var det när det fåtalet råttor pep hem med svansen mellan benen strax efter 2-0
Att aik ska tappa poäng mot bajen på söndag finns ju bara inte, enda sättet jag kan se är att dom redan kastat in handuken i guldracet
För övrigt har jag en känsla att det här är bajens sista säsong i allsvenskan på väääldigt länge, om inte för alltid. Att Vd:en lämnar posten när klubben har dom 3 viktigaste matcherna i klubbens historia kvar känns riktigt märkligt.

IFK kontrollerade knappast matchen från start. BP var ju det bästa laget i första halvlek med bl.a. ett friläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in