Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Satt och kollade Örebro - Halmstad innan BLÅVITT spelade. Den straffen Halmstad fick såg också ganska billig ut i mina ögon. Han bara ramlade helt plötsligt eller såg domaren nåt jag inte såg, knuff?
Skön seger igår! Tänk hypotetiskt att AIK tar 6 poäng de två kommande matcherna vilket det förmodligen gör. Då kvittar det om IFK vinner/vann både mot BP eller Halmstad eller om man kryssar en av matcherna, slagläget blir detsamma inför sista omgången ändå. Därför känns det viktigt att man vann mot BP så man kan kryssa mot Halmstad på tanke på att vi aldrig torskat hemma så lär vi inte göra det nu heller. Hade vart lite jobbigt och behöva vinna nästa match för oavgjort har ju faktisk bortalagen lyckats få med sig från gamla Ullevi denna säsong. Sedan hade givetvis en vinst mot HBK vart guld värd, ifall att nu AIK skulle tappa poäng...
Ja, IFK-are tycker att IFK är ett bättre lag än AIK för att IFK har bättre målskillnad, och detta trots att IFK har färre poäng, så att vinna på samma poäng eller med färre poöng än AIK verkar inte vara en stor deal för IFK-supporters. Jag tycker gott att ni kan förlora mot HBK också, bara det inte gör så stor skillnad för den så viktiga målskillnaden.
Nåväl, vi får väl se hur mycket hemmaplan är värt mot AIK. Med senaste matchen i minnet får man se det som att de IFK-are som tror på vinst värderar hemmaplan högre än att vara två man mer. IFK är i vart fall inget bogey team för AIK.