2009-10-24, 04:07
Medlem
feldgraus avatar
Gött med Hysén tillbaka i storform. Underbart att Alex fick sätta en balja.

Att TO och Hjalle är avstängda mot HBK ser jag inte som något större problem. Bjarna är tillbaka mot Halmstad och ersätter Olsson på mittfältet (inte rakt av men det är inget spelartapp på mitten, så att säga) och vi ska lyckas vinna mot HBK även utan ordinarie backlinje.

Blåvitt, hallå, hallå, hallå!
Gnaget, vad då, vad då?

/feldgrau
Citera
2009-10-24, 10:15
Medlem
lastninjas avatar
Det trummar på, fy fan vad fint att kunna komma tillbaka i andra halvlek och vinna med 3-0. Första halvlek var en katastrof.

Gais: 11700 med gratis entré, vad fan?
Citera
2009-10-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lastninja
Det trummar på, fy fan vad fint att kunna komma tillbaka i andra halvlek och vinna med 3-0. Första halvlek var en katastrof.

Gais: 11700 med gratis entré, vad fan?
En fredag kl 18 med två lag som inte har mycket att spela för, bra siffra.
Citera
2009-10-24, 11:23
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Sjukt viktigt match idag ju, vinner öis är dif i stort sätt helt klara för superettan, vinner dif ser det istället ut som att dom kniper kvalplatsen då det förmodligen räcker med seger mot henkeborg omgången efter..och det laget har alla bottenlag besegrat i stort sätt, dom har ju slutat spela
Citera
2009-10-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det någon här som kan se på reprisen utav GAIS - MFF och ärligt säga att det är straff?

Är jag bara blind? Färgad utav mitt lag? Dum i huvudet? Eller är det en dommartabbe deluxe?

Inte för att jag förnekar att MFF var värda ett mål, men att det då ska bli på en sådan straff... va fan?

Satt och kollade Örebro - Halmstad innan BLÅVITT spelade. Den straffen Halmstad fick såg också ganska billig ut i mina ögon. Han bara ramlade helt plötsligt eller såg domaren nåt jag inte såg, knuff?

Skön seger igår! Tänk hypotetiskt att AIK tar 6 poäng de två kommande matcherna vilket det förmodligen gör. Då kvittar det om IFK vinner/vann både mot BP eller Halmstad eller om man kryssar en av matcherna, slagläget blir detsamma inför sista omgången ändå. Därför känns det viktigt att man vann mot BP så man kan kryssa mot Halmstad på tanke på att vi aldrig torskat hemma så lär vi inte göra det nu heller. Hade vart lite jobbigt och behöva vinna nästa match för oavgjort har ju faktisk bortalagen lyckats få med sig från gamla Ullevi denna säsong. Sedan hade givetvis en vinst mot HBK vart guld värd, ifall att nu AIK skulle tappa poäng...
Citera
2009-10-24, 12:37
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Sjukt viktigt match idag ju, vinner öis är dif i stort sätt helt klara för superettan, vinner dif ser det istället ut som att dom kniper kvalplatsen då det förmodligen räcker med seger mot henkeborg omgången efter..och det laget har alla bottenlag besegrat i stort sätt, dom har ju slutat spela
Ja jävlar vad HIF ger och tar.... Men att DIF skulle slå dem har jag faktiskt svårt att se.
Bottenstriden är avgjord idag tror jag. Vinned ÖIS klarar dem sig kvar. Vinner DIF tror jag att tabellen tre nedersta lag slutar på 23 p vardera, fast med Bajen som kvalande med bäst målskillnad.
Hoppas jag har fel, för utav dessa tre ser jag helst att Djurgården stannar.
Citera
2009-10-24, 12:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Satt och kollade Örebro - Halmstad innan BLÅVITT spelade. Den straffen Halmstad fick såg också ganska billig ut i mina ögon. Han bara ramlade helt plötsligt eller såg domaren nåt jag inte såg, knuff?

Skön seger igår! Tänk hypotetiskt att AIK tar 6 poäng de två kommande matcherna vilket det förmodligen gör. Då kvittar det om IFK vinner/vann både mot BP eller Halmstad eller om man kryssar en av matcherna, slagläget blir detsamma inför sista omgången ändå. Därför känns det viktigt att man vann mot BP så man kan kryssa mot Halmstad på tanke på att vi aldrig torskat hemma så lär vi inte göra det nu heller. Hade vart lite jobbigt och behöva vinna nästa match för oavgjort har ju faktisk bortalagen lyckats få med sig från gamla Ullevi denna säsong. Sedan hade givetvis en vinst mot HBK vart guld värd, ifall att nu AIK skulle tappa poäng...

Ja, IFK-are tycker att IFK är ett bättre lag än AIK för att IFK har bättre målskillnad, och detta trots att IFK har färre poäng, så att vinna på samma poäng eller med färre poöng än AIK verkar inte vara en stor deal för IFK-supporters. Jag tycker gott att ni kan förlora mot HBK också, bara det inte gör så stor skillnad för den så viktiga målskillnaden.

Nåväl, vi får väl se hur mycket hemmaplan är värt mot AIK. Med senaste matchen i minnet får man se det som att de IFK-are som tror på vinst värderar hemmaplan högre än att vara två man mer. IFK är i vart fall inget bogey team för AIK.
Citera
2009-10-24, 13:02
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, IFK-are tycker att IFK är ett bättre lag än AIK för att IFK har bättre målskillnad, och detta trots att IFK har färre poäng, så att vinna på samma poäng eller med färre poöng än AIK verkar inte vara en stor deal för IFK-supporters. Jag tycker gott att ni kan förlora mot HBK också, bara det inte gör så stor skillnad för den så viktiga målskillnaden.

Nåväl, vi får väl se hur mycket hemmaplan är värt mot AIK. Med senaste matchen i minnet får man se det som att de IFK-are som tror på vinst värderar hemmaplan högre än att vara två man mer. IFK är i vart fall inget bogey team för AIK.

Mig veterligen har IFK fler poäng än Solna?
Citera
2009-10-24, 13:10
Medlem
Crookens avatar
Fantastisk seger, första halvlek var inte ens sådär. Men det tog sig ju en del i andra.
Dessutom fick fotbollspensionären göra mål, det är ju alltid roligt sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Finns det någon här som kan se på reprisen utav GAIS - MFF och ärligt säga att det är straff?

Är jag bara blind? Färgad utav mitt lag? Dum i huvudet? Eller är det en dommartabbe deluxe?

Inte för att jag förnekar att MFF var värda ett mål, men att det då ska bli på en sådan straff... va fan?

Tycker straffen är billig, Larsson känner nån beröring och lägger sig ner. Men publiksiffran....

Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
En fredag kl 18 med två lag som inte har mycket att spela för, bra siffra.

Med 18000 utdelade biljetter? Sämre än 1500 betalande på Rambergsvallen
Citera
2009-10-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben

Ja nu med facit i hand och hur läget ser ut kan jag inte annat är va väldigt nöjd med att vi gjort massa mål denna säsongen. För det första är det väldigt kul och se ens lag göra mål och vinna med 3-0 istället för 1-0. Sedan kan målskillnaden uppenbart göra skillnad på guld eller inte guld så viktig, JA!

Det jag skrev om hemmaplan var enbart matchen mot Halmstad. Sista matchen har jag inte ens diskuterat, bara vägen dit... men visst kan erkänna att jag inte gråter över att sista matchen spelas på gamla Ullevi istället för Råsunda.
Citera
2009-10-24, 13:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Mig veterligen har IFK fler poäng än Solna?

Jag brukar räkna en omgång i taget, inte en dag i taget, en match i taget eller en halvlek i taget. IFK undvek en skräll igår, men tror du exempelvis att IFK:s odds för seger sänktes hos vadhållningsfirmorna och att AIK:s odds har höjts efter gårdagens match?
Citera
2009-10-24, 13:22
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Ja nu med facit i hand och hur läget ser ut kan jag inte annat är va väldigt nöjd med att vi gjort massa mål denna säsongen. För det första är det väldigt kul och se ens lag göra mål och vinna med 3-0 istället för 1-0. Sedan kan målskillnaden uppenbart göra skillnad på guld eller inte guld så viktig, JA!

Det jag skrev om hemmaplan var enbart matchen mot Halmstad. Sista matchen har jag inte ens diskuterat, bara vägen dit... men visst kan erkänna att jag inte gråter över att sista matchen spelas på gamla Ullevi istället för Råsunda.

Om ni skriver Helsingborg på tröjorna kanske ni slår oss. Annars inte.

Är glaste halvfullt eller halvtomt. Vinner IFK alltid hemma eller har de bara mött lag som inte är bra på att vinna/inte förlora borta? Har IFK mött något lag hemma som har så många bortavinster/icke-förluster som AIK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in