2009-11-03, 22:10
Medlem
AIK går in i andra kval rundan av fyra till CL
Blåvitt går in i tredje av fyra till Europa League
Elfsborg går in i andra av fyra till Europa League
Kalmar går in i första av fyra till Europa League

Det sa dom på fotbollskanalen Europa i söndags iaf.
Citera
2009-11-03, 22:27
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Efter två dagars semester återvänder jag till svensk media för att intala mig själv att guldet faktiskt hände. Ser till min förtjusning att polischefen lovar böter till oss planstormare, härligt. Har inte hängt med i svängarna här men det verkar som att de flesta är överens om att AIK är värdiga vinnare, gott så.

Det ryktas förövrigt om att Ing-Britts beryktade guldpytt snabbt byttes ut mot en fiskrätt istället.
TORSK!

Går tillbaka till semestern nynnandes:
"Tjerna till Ballon d'Or tjalalalala"

Inget att oroa sig över. Beatrice Ask (tvi!) och Bodström har ju faktiskt klargjort att planinvasion efter slutsignal vid firande inte ska omfattas av lagen. Bodström skrev om detta på sin blogg idag.

AIK skulle nog aldrig acceptera det heller samt skulle aldrig förbjuda supportrar att beträda t.ex. Råsunda om de hade utsatts för ett så vidrigt rättsövergrepp som att bli lagförda för en fredlig planinvasion efter slutsignal vid ett jävla SM-guld. Hela förslaget är bara ett idiotiskt påfynd av en kef GBG-snut som inte fattat någonting alls och som borde få en tillsägelse.
Citera
2009-11-03, 22:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Vad jag fattat det som så var det förvånansvärt nog återvändande gaisare från Halmstad som obekymmrat höll ställningarna i stan i söndagsnatt... men du kanske kunde ge bättre exempel?

Öh? På och utanför Gamla Ullevi söndag eftermiddag med WM- och YCG-mössor? Haha!

Skit i det nu, det hör inte till tråden. Jag ska inte smutsa ner tråden med ämnen som inte hör hemma i den.
Citera
2009-11-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Inget att oroa sig över. Beatrice Ask (tvi!) och Bodström har ju faktiskt klargjort att planinvasion efter slutsignal vid firande inte ska omfattas av lagen. Bodström skrev om detta på sin blogg idag.

AIK skulle nog aldrig acceptera det heller samt skulle aldrig förbjuda supportrar att beträda t.ex. Råsunda om de hade utsatts för ett så vidrigt rättsövergrepp som att bli lagförda för en fredlig planinvasion efter slutsignal vid ett jävla SM-guld. Hela förslaget är bara ett idiotiskt påfynd av en kef GBG-snut som inte fattat någonting alls och som borde få en tillsägelse.

Tragiskt att särskilda regler ska gälla vissa. Reglerna/lagarna gjordes ju om, men tala om tandlöst.

Att kalla det för ett vidrigt rättsövergrepp säger väl en del om var du står mer än vad som är rätt.
Göteborgskravallerna, där hade poliserna också fel?

Ett lagbrott är ett lagbrott oavsett, du hade nog inte ropat samma sak om IFKare gjort det på Råsunda
Citera
2009-11-03, 22:59
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Öh? På och utanför Gamla Ullevi söndag eftermiddag med WM- och YCG-mössor? Haha!

Skit i det nu, det hör inte till tråden. Jag ska inte smutsa ner tråden med ämnen som inte hör hemma i den.
Jag tänkte mer på natten. OT så det stänker om det och hör inte hemma här.
Citera
2009-11-04, 00:25
Medlem
Moon The Loons avatar
En fråga till alla gnagare. Hur mycket skäms ni över Martin Mutumba?
Citera
2009-11-04, 00:40
Medlem
rudes avatar
Vi är naturligtvis stolta över att ha en sådan grymt skön snubbe och duktig spelare i vårt lag.
Citera
2009-11-04, 00:41
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Tragiskt att särskilda regler ska gälla vissa. Reglerna/lagarna gjordes ju om, men tala om tandlöst.

Att kalla det för ett vidrigt rättsövergrepp säger väl en del om var du står mer än vad som är rätt.
Göteborgskravallerna, där hade poliserna också fel?

Ett lagbrott är ett lagbrott oavsett, du hade nog inte ropat samma sak om IFKare gjort det på Råsunda

Du tar göteborgshumorn till en helt ny nivå. Eller vänta förresten, du tar den till nivån den låg på i Stockholm på 90-talet när Schyffert och grabbarna ironiserade över allt och alla. Bra jobbat. Verkligen.

OM du nu mot all förmodan menar allvar så tycker jag att du ska ta en titt på den här filmen och börja sätta dit dina polare med en gång: http://www.youtube.com/watch?v=UL5sqTGADfE&feature=related

Men jag fattar att du driver. Det är okej. Humor är räddningen i jobbiga tider.
Citera
2009-11-04, 00:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon

Kolla på killen i intervjuer, han skrattar hela tiden. Man skrattar med Martin Mutumba inte åt honom
Citera
2009-11-04, 01:17
Medlem
Citat:

Inte alls. Varför skulle vi skämmas över Allsvenskans skönaste profil och bästa yttermittfältare?
Senast redigerad av Mackie 2009-11-04 kl. 01:20.
Citera
2009-11-04, 02:49
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Inte det minsta. Tvärt om är jag stolt över honom. Han kom till oss som liten parvel, tog inte fotbollen på tillräckligt stort allvar, betedde sig som en idiot ute på stan osv. Men har kommit tillbaka som en fantastisk fotbollsspelare (om än lite långsam), samt en person som vet hur man ska bete sig i samhället.

Sen kanske du syftar till att han knappast är en kandidat för nobelpriset i kemi? Men det är han ju inte direkt ensam om i idrottsvärlden.
Citera
2009-11-04, 02:57
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:

Äh, det är som det är med Bojan och som det var med Rajalakso för gårdarna dom dagarna det gick bra för dom. Man tycker bara det är roligt eftersom det är ens egna spelare, även om man tycker det är så jävla löjligt, töntigt och så mycket man än lackar när det är ett annat lags spelare.

Jag tycker bara det är roligt

Vi har en jävla rolig årgång, mycket sköna profiler som man kommer att komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in