2009-10-13, 20:52
  #9121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Att vara bra på hemmaplan är ett klart plus, publiken i ryggen.

Ja vi tusentals gnagare som åker ner kommer ju absolut inte märkas...
Citera
2009-10-13, 20:59
  #9122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Att IFK skulle ha en väldigt stor chans att vinna i en eventuell seriefinal är lite magstarkt, skulle ge det som bäst 55%. Troligast är oavgjort, och det spelar ingen roll hur mycket man älskar något utav lagen, oddsen påverkas inte av det. Sedan skulle jag inte säga att det är omöjligt för AIK att ta tre pinnar, dock kanske 25-30% som högst. Statistiken är kanske på er sida, men vi alla vet hur mycket statistik betyder när det väl gäller.
Skulle ge AIK 65% chans att vinna på gammla Ullevi. Visst vi är obesegrade och så men väldigt många av våra spelare är unga och har inte varit i dessa situationer tidigare. Det kan skapa press, hoppas Alex kan lugna dem med sin rutin
Citera
2009-10-13, 21:08
  #9123
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Skulle ge AIK 65% chans att vinna på gammla Ullevi. Visst vi är obesegrade och så men väldigt många av våra spelare är unga och har inte varit i dessa situationer tidigare. Det kan skapa press, hoppas Alex kan lugna dem med sin rutin
Nog för att AIK skulle kunna ha en större chans, men jag tror att det blir väldigt defensivt i matchen från vår sida, kontringar är antagligen den enda offensiv vi kommer att se. Att ni har unga spelare kommer utan tveka att vara ett problem de sista omgångarna för er, pressen och förväntningarna kommer att vara blytunga mentalt och de har inte den nödvändiga rutinen.
Citera
2009-10-13, 21:09
  #9124
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Att IFK skulle ha en väldigt stor chans att vinna i en eventuell seriefinal är lite magstarkt, skulle ge det som bäst 55%. Troligast är oavgjort, och det spelar ingen roll hur mycket man älskar något utav lagen, oddsen påverkas inte av det. Sedan skulle jag inte säga att det är omöjligt för AIK att ta tre pinnar, dock kanske 25-30% som högst. Statistiken är kanske på er sida, men vi alla vet hur mycket statistik betyder när det väl gäller.

Ehh... En etta är alltså ~55 %. En tvåa är alltså ~25 %. Ett kryss torde således vara ~20 %. Och ändå ser du oavgjort som det troligaste alternativet? Någonting stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Ja vi tusentals gnagare som åker ner kommer ju absolut inte märkas...

Djurgården, Malmö, Hammarby och Elfsborg har också varit tusentals på plats. Det blev fyra segrar och 14-0 i målskillnad i vår fördel.

Ni får tycka och tro vad ni vill, men det är svårt att komma ifrån att vi har ett grymt hemmafacit i år (bland de bästa i europa, procentuellt, skulle jag tro) och att det blir svårt för AIK, oavsett hur bra ni är och hur många supportrar som kommer ner.

/feldgrau
Citera
2009-10-13, 21:17
  #9125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nog för att AIK skulle kunna ha en större chans, men jag tror att det blir väldigt defensivt i matchen från vår sida, kontringar är antagligen den enda offensiv vi kommer att se. Att ni har unga spelare kommer utan tveka att vara ett problem de sista omgångarna för er, pressen och förväntningarna kommer att vara blytunga mentalt och de har inte den nödvändiga rutinen.
Jag är inte så orolig för att Blåvitt skulle vika ned sig i en avgörande guldmatch mot AIK eller mot Malmö. Tror att risken är större i matcher som vi ska vinna, alltså mot BP och Halmstad. Om vi ligger under med ett mål när de är 20 minuter kvar och spelet inte funkar. Det är nog risken stor att spelarna blir stressad och blir överambitiösa
Citera
2009-10-13, 21:17
  #9126
Medlem
DonDrapers avatar
Många Aikare här som är pigga på att påpeka att de slog oss i somras. I den matchen ställde Blåvitt upp med ett snabbt ihoprafsat lag, bl.a. gjorde 17-årige Dyrestam allsvensk debut (och även Kamal Mustafa om jag minns rätt). Första halvleken var helt värdelös från vår sida, men i andra var ju Blåvitt det lag som var klart närmast att göra mål (och om vår ordinarie straffskytt Sigurdson varit med hade det antagligen blivit poäng). Jag är absolut inte säker på att vi slår Aik i sista matchen, men att använda sommarens match som ett bevis på Aiks överlägsenhet är ju fan skrattretande.
Citera
2009-10-13, 21:35
  #9127
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ehh... En etta är alltså ~55 %. En tvåa är alltså ~25 %. Ett kryss torde således vara ~20 %. Och ändå ser du oavgjort som det troligaste alternativet? Någonting stämmer inte.



Djurgården, Malmö, Hammarby och Elfsborg har också varit tusentals på plats. Det blev fyra segrar och 14-0 i målskillnad i vår fördel.

Ni får tycka och tro vad ni vill, men det är svårt att komma ifrån att vi har ett grymt hemmafacit i år (bland de bästa i europa, procentuellt, skulle jag tro) och att det blir svårt för AIK, oavsett hur bra ni är och hur många supportrar som kommer ner.

/feldgrau

Jag menade inte det så bokstavligt, trodde det var självklart. Blir du lyckligare om jag istället skriver 60% = X, 25% = 1, 15% = 2? Sedan så har Hammarby, Djurgården och Malmö haft en riktigt tung säsong (MFF spelar bra först nu). AIK har AS bästa bortafacit, vilket betyder ungefär lika mycket som ert hemmafacit, alltså jämnar det ut sig.
Citera
2009-10-13, 21:50
  #9128
Medlem
AIK kommer ha bucklan i bussen ändå efter som MFF utklassar IFK nästa omgång med 6-0.
Citera
2009-10-13, 21:51
  #9129
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Ni får tycka och tro vad ni vill, men det är svårt att komma ifrån att vi har ett grymt hemmafacit i år (bland de bästa i europa, procentuellt, skulle jag tro) och att det blir svårt för AIK, oavsett hur bra ni är och hur många supportrar som kommer ner.

/feldgrau

Jo, det är nog rätt många som inser det och därför handlar allt snack bland AIK:are om att avgöra skiten innan vi åker ner. Ganska få tror att vi vinner i Göteborg om vi nu skulle vara tvungna till det...
Citera
2009-10-13, 22:36
  #9130
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag menade inte det så bokstavligt, trodde det var självklart. Blir du lyckligare om jag istället skriver 60% = X, 25% = 1, 15% = 2?

Tycker nog att dina första siffror var ganska rimliga. D v s 55, 25, 20. Och det ser jag som en "väldigt stor chans" att vinna för oss. Det betyder i princip att det är 50/50 vilka som kniper guldet om vi är tre poäng efter inför matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Sedan så har Hammarby, Djurgården och Malmö haft en riktigt tung säsong (MFF spelar bra först nu).

Det var mer ett dåligt svar på en vanlig idiotkommentar från Mackie, än något annat. Malmö spelade för övrigt bra mot oss, men kunde som vanligt inte göra mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
AIK har AS bästa bortafacit, vilket betyder ungefär lika mycket som ert hemmafacit, alltså jämnar det ut sig.

Nja, hade ni haft 11 2 0 på bortaplan hade det kanske jämnat ut sig.

/feldgrau
Citera
2009-10-13, 22:56
  #9131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Djurgården, Malmö, Hammarby och Elfsborg har också varit tusentals på plats. Det blev fyra segrar och 14-0 i målskillnad i vår fördel.

Ni får tycka och tro vad ni vill, men det är svårt att komma ifrån att vi har ett grymt hemmafacit i år (bland de bästa i europa, procentuellt, skulle jag tro) och att det blir svårt för AIK, oavsett hur bra ni är och hur många supportrar som kommer ner.

/feldgrau

Att du ens räknar med dom lagen är ju bara pinsamt. dif och bajen är totalt värdelösa och malmö har sin topp nu, vi får se hur det går för er där.
elfsborg har inte ens några supportrar värda namnet så det förstår jag inte varför du nämner heller.
Citera
2009-10-13, 23:03
  #9132
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Att du ens räknar med dom lagen är ju bara pinsamt. dif och bajen är totalt värdelösa och malmö har sin topp nu, vi får se hur det går för er där.
elfsborg har inte ens några supportrar värda namnet så det förstår jag inte varför du nämner heller.

Elfsborg har nog fler supportrar på G.U. än ni kommer ha ska du veta. Dom är jävligt duktiga på att hamstra sittplatsbiljetter (vilket vår sittplats inte är) och detta är deras största match för året. Tar 30 min med bil också så några tusen minst letar det sig dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in