2009-10-02, 01:44
  #8485
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Det va ett jävla gnäll på dig. Är varenda jävla totte från söder ett curlingbarn i dessa dagar eller vad fan é detta?


Saxat från ett "curlingforum":

Citat:
Ursprungligen postat av Hjärnkirurg 1
FAN VA LACK MAN BLIR!

Hade detta varit bajen hade det blivit solklart poängavdrag samt lite extra böter och grejer, nu är det ju så att Bajen GYNNAS av detta då är det ju självklart att man inte kan straffa stackars lilla gais och stackars lilla wandersson
Citat:
Ursprungligen postat av Hjärnkirurg 2
"Logiken är underbar. Gais innehåller bokstäverna AI. Det gör även aik.
Iom detta så får det självklart inget straff. Svff straffar inget som påminner om Aik. Bara Bajen"

typ
Citat:
Ursprungligen postat av Hjärnkirurg 3
skulle vara underbart.. vi får väl se vad aik/svff gör nu när deras lag har guldchans.. om de vill ge ellos och bajen mer poäng vilket säkrar hammarbys kvarvarande i allsvenskan samt stärker ellos guldchanser eller om de ignorerar det som de råttor dom är..
Citat:
Ursprungligen postat av Hjärnkirurg 4
Okej, det är väl lika bra att skriva några rader om den HÄR farsen som nu utspelar sig bland hövdingarna på fotbollsförbundet.
Eller för att uttrycka mig klart; AIK-hövdingarna på fotbollsförbundet.
För det vet ni väl alla om? Att folket i de äckliga kontoren håller på Gnaget?
Wanderson har alltså lirat utan giltigt arbets och uppehållstillstånd sen den 27:e juli.
Om rätt ska vara rätt så ska GAIS resultat strykas under den berörda perioden och lag som Bajen OCH Elfsborg skulle tokgynnas av det scenariot.
Och lägg märke till det enorma OCH:et holms plitade ned.
För om det gynnar Elfsborg, vilka skulle det då MISSgynna?
Jo, AIK förstås.
Guldet till Borås - plastbestick till grannkommunen.
Just därför kommer det inte att hända ett skit nu, vilket kan tyckas lite konstigt.
För när Bajen 2006 var på fitthåret att knipa SM-guldet och en supporter klev in på planen i derbyt mellan Bajen-dif på Söderstadion, då läste de jävla paragragryttarna rakt av från tävlingsbestämmelsarna och straffade de grönvita med tre poängs avdrag.
"Men titta, det står ju så i våra bestämmelser"
Visst, lätt för en aik-pamp att bestämma, när det gällde Bajen.
Men nu gäller det aik, era kvacksalvare i fotbollsbranchen. Hur löser ni detta?
Ska bli OERHÖRT intressant att följa den här utvecklingen.

Nu ska jag dock tillägga en sak direkt.
Jag tycker personligen att sån här skit ska ignoreras.
Gais har inte fuskat medvetet och då måste det sunda förnuftet få råda, alltid. ALLTID!!!
Men så jobbar inte fotbollsförbundet.
Vi minns alla hur lätt det var att sparka ned ÖSK i superettan för att de hade 500.000 kr i skulder.
En piss i havet för en fotbollsklubb.
Men hur lät det då? ÄVEN då.
"Men titta, det står ju så i våra bestämmelser"

Så, fotbollsförbundet, hur i helvete ska ni lösa det här?
Råttor...

/hyckleri
o.s.v. i all evighet. Det verkar som limsniffarna inte kunnat tackla omvandligen från hela Sveriges gulligullgäng (då precis allt var förlåtet) till att bara vara ett lag som alla andra. Att de inte märker att de låter som jävla rättshaverister hela högen?
Citera
2009-10-02, 09:03
  #8486
Medlem
P3RK3L3s avatar
Haha För mig har Bajen de senaste åren gått från att vara de harmlösa lite hedliga gamla snubbarna med sund självdistas från Söderort till att bli de där ofattbart korkade, grinbögarna med totalt skev verklighetsuppfattning. Bajarnas guldfiskminne och självinsikt är nästan mer fascinerande än irriterande.

Ska hur som helst bli skönt att bli av med klubben i några år. Kanske kan bottenträsket i Superettan ingjuta lite ödmjukhet i alla post-2001-bajare och täppa igen truten på dem ett tag.
Citera
2009-10-02, 09:08
  #8487
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Haha För mig har Bajen de senaste åren gått från att vara de harmlösa lite hedliga gamla snubbarna med sund självdistas från Söderort till att bli de där ofattbart korkade, grinbögarna med totalt skev verklighetsuppfattning. Bajarnas guldfiskminne och självinsikt är nästan mer fascinerande än irriterande.

Ska hur som helst bli skönt att bli av med klubben i några år. Kanske kan bottenträsket i Superettan ingjuta lite ödmjukhet i alla post-2001-bajare och täppa igen truten på dem ett tag.

Jag hoppas faktiskt både vi och bajen åker ut i år. Vilken underbart rolig as det blir för er då ert största derby blir bp~
Citera
2009-10-02, 09:10
  #8488
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Snubben är IFK through and through och jobbar på Migrationsverket. Klart som fan han ligger bakom det hela. IFK Göteborg alltså. Maken till osportsliga jävlar får man fan leta efter... Sannerligen osvenskt beteende. Fusk och fult spel. De där 18 titlarna börjar kännas smått tveksamma nu.

IFK - Sveriges Juventus.

Jag spyr.

Ja vad ska man säga.
Vi är Mäcktiga IFK vi berör. Vi lever på ert hat. Vi är störst och mäcktigast i sverige!
Citera
2009-10-02, 09:20
  #8489
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Haha För mig har Bajen de senaste åren gått från att vara de harmlösa lite hedliga gamla snubbarna med sund självdistas från Söderort till att bli de där ofattbart korkade, grinbögarna med totalt skev verklighetsuppfattning. Bajarnas guldfiskminne och självinsikt är nästan mer fascinerande än irriterande.

Ska hur som helst bli skönt att bli av med klubben i några år. Kanske kan bottenträsket i Superettan ingjuta lite ödmjukhet i alla post-2001-bajare och täppa igen truten på dem ett tag.
Haha....det roligaste med det här inlägget är att det kommer från en gnagare
Citera
2009-10-02, 09:43
  #8490
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Haha....det roligaste med det här inlägget är att det kommer från en gnagare

Skalar man bort all bs i inlägget finns ändå en relativt bra analys inbakad.


Dagens humor bjuder ändå Gais ordförande Christer Wallin på som går ut i tidningarna och kallar Örebro osportsliga.

Seger mot BP och helt plötsligt kanske vi befinner oss på fast mark nästa vecka, det är en märklig säsong.
Citera
2009-10-02, 09:51
  #8491
Medlem
Shuyins avatar
Jag har inte följt den här (meningslösa) debatten kring Wanderson alltför mycket. Dock så verkar jag få intrycket ifrån Wallin att han skyller på en påhittad "mänsklig faktor" det är ju en klubbs förbannade skyldighet att kolla upp sådana saker. Trött på folk som inte tar sitt ansvar.

Så rent principiellt så tycker jag att det skall straffas, även om det är tråkigt om man måste rita om kartan för Allsvenskan.
Citera
2009-10-02, 09:55
  #8492
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Dagens humor bjuder ändå Gais ordförande Christer Wallin på som går ut i tidningarna och kallar Örebro osportsliga.
Precis, man har medvetet spelat med en okvalificerad spelare i åtminstone två veckor, som dessutom under perioden avgjort flera matcher, försökt mygla undan detta och kallar sedan ÖSK osportsliga. Var är logiken?
Citera
2009-10-02, 09:57
  #8493
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag hoppas faktiskt både vi och bajen åker ut i år. Vilken underbart rolig as det blir för er då ert största derby blir bp~

Känns som att det är värt det.
Citera
2009-10-02, 10:05
  #8494
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Känns som att det är värt det.

Nämen se där, Klevis3 har vaknat.
Citera
2009-10-02, 10:14
  #8495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nämen se där, Klevis3 har vaknat.

Väck inte den gnagare som sover

Så, lag som ska åka ut i år då med anledning:
IFK, stolparna
GAIS, Wanderson
DIF + HIF; Dåliga
AIK, klarar inte elitlicensen i fotbollen heller, borde kanske skaffa någon ekonom till kansliet?

Vilkar är glömda så här långt då?
Citera
2009-10-02, 10:26
  #8496
Medlem
Bajensvinets avatar
"Är det Wandersons status när han spelade matcherna eller statusen i dag som avgör om han var en kvalificerad spelare mot Gefle, Hammarby och Örebro?

– Där måste vi lyssna på myndigheterna. Om Migrationsverket säger att han inte fick arbeta under den tiden så var han okvalificerad, säger Tallinger.

Gunilla Wikström är beslutsfattare hos Migrationsverket:

Hade Wanderson do Carmo rätt att arbeta i Sverige medan ni behandlade hans ansökan?

– I och med att han hade lämnat in en ansökan hade han har rätt att vistas här, men man hade inte rätt att arbeta. Det är därför det är så viktigt att söka innan det gamla arbetstillståndet gått ut, säger Wikström."

För mig är det glasklart efter de här uttalandena, GAIS ska ha poängavdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in