2009-05-24, 19:35
  #3685
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Att du tror att jag var seriös är humor på hög nivå, jag försökte bevisa för dig hur jäkla dumma dina påståenden är. Ett lag som gillar spela boll efter marken kan klara det även om det är gropigt vilket Malmö bevisligen har gjort flera gånger. Jag har sett mycket större skillnader från Malmös hemmaspel i matchen mot ife borta gentemot matcherna mot aik och bkh. Att du tror att det är mindre skillnad på ife/malmös planer än t.ex. aiks/malmös planer är riktigt roligt och bevisar att du med stor sannolikhet hejar på ett lag med plastmatta alternativt inte har något lag du följer.

Lova att aldrig komma på tanken att jämföra en plastmatta med en gräsmatta.
Att en plan som inte är jämn och med massa gropar missgynnar alltid lag som vill spela kortpassnings spel.
Att en plan är ojämn och har gropar betyder knappast att man inte kan vinna.

Om man inte ska jämföra konstgräs och gräs hur ska man då göra för att påpeka skillnaderna?
Dessa skillnaderna har blivit mindre och mindre för varje generation av konstgräs.
Citera
2009-05-24, 19:45
  #3686
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att en plan som inte är jämn och med massa gropar missgynnar alltid lag som vill spela kortpassnings spel.
Att en plan är ojämn och har gropar betyder knappast att man inte kan vinna.

Om man inte ska jämföra konstgräs och gräs hur ska man då göra för att påpeka skillnaderna?
Dessa skillnaderna har blivit mindre och mindre för varje generation av konstgräs.
Det är väl självklart att gropar missgynnar kortpassningsspel men det är fortfarande en större omställning från en gräsmatta till plastmatta än till en gropig gräsmatta, omställningar som lätt kan skapa skador för ovana (ovana för plast) fötter. Även omställningar om hur bollen ter sig, då den rullar, studsar, vilket är den största fördelen för de som har det som hemmaplan. Kom bara nu inte och säg att bollen ter sig annorlunda när den träffar en grästuva också. När jag sa jämföra så menade jag att man ska aldrig få för sig att säga att de är lika.
Citera
2009-05-24, 20:05
  #3687
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Det är väl självklart att gropar missgynnar kortpassningsspel men det är fortfarande en större omställning från en gräsmatta till plastmatta än till en gropig gräsmatta, omställningar som lätt kan skapa skador för ovana (ovana för plast) fötter. Även omställningar om hur bollen ter sig, då den rullar, studsar, vilket är den största fördelen för de som har det som hemmaplan. Kom bara nu inte och säg att bollen ter sig annorlunda när den träffar en grästuva också. När jag sa jämföra så menade jag att man ska aldrig få för sig att säga att de är lika.
Inbillar mig inte det heller, men också säker på att det kommer inte vara fallet inom par generationer av konstgräs.
Och som jag upplever det så är Borås arenas senaste konstgräs matta(dom bytte förra året).
Att den inte ställer till det som den gjorde innan, inga konstiga studsar.
Detta märker man främst på motståndarlagets reaktioner.
Citera
2009-05-24, 20:16
  #3688
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inbillar mig inte det heller, men också säker på att det kommer inte vara fallet inom par generationer av konstgräs.
Och som jag upplever det så är Borås arenas senaste konstgräs matta(dom bytte förra året).
Att den inte ställer till det som den gjorde innan, inga konstiga studsar.
Detta märker man främst på motståndarlagets reaktioner.

Plastet i Borås uppför sig fortfarande inte som vanligt gräs. Det är absolut ingen bortförklaring till Blåvitts dåliga resultat där, men man märker varje gång vi kommer dit och spelar att spelarna inte lyckas time:a in passningar och löpningar på samma sätt eftersom bollen rullar och studsar ganska annorlunda.

/feldgrau
Citera
2009-05-24, 20:31
  #3689
Medlem
En sak som jag tycker många missar i konstgräsdebatten och Elfsborg är att räkna med variablen att Elfsborg är ett bra lag.

Man kan inte skylla på att "Vi i Malmö vinner aldrig i Borås. Borås har konstgräs. Då är det konstgräsets fel." Det är en helt idiotisk slutsats.
Citera
2009-05-24, 20:32
  #3690
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
GAIS - Kalmar FF
Detta är ju bara humor på hög nivå. GAIS jävla otur är bland det värsta jag någonsin skådat. Finns inte ord för det.

VAFAN GÖR dime och tobiasson???!!!!!!!!!!!!! Varför viker dom ner sig med fyra jävla minuter kvar, gais har en sån fruktansvärd losermentalitet som sitter ända in i benmärgen, det måste vila en förbannelse över den här jävla klubben!!
Citera
2009-05-24, 20:40
  #3691
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
VAFAN GÖR dime och tobiasson???!!!!!!!!!!!!! Varför viker dom ner sig med fyra jävla minuter kvar, gais har en sån fruktansvärd losermentalitet som sitter ända in i benmärgen, det måste vila en förbannelse över den här jävla klubben!!

Det kan man undra. Dimes GAIS-hjärta räcker inte till, han måste bort NU. Tobiasson är skräp. Sälj skiten. Vad fan skulle han upp på den första bollen att göra?
Citera
2009-05-24, 20:49
  #3692
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Det kan man undra. Dimes GAIS-hjärta räcker inte till, han måste bort NU. Tobiasson är skräp. Sälj skiten. Vad fan skulle han upp på den första bollen att göra?

Frågan är också varför i helvette byttes han in överhuvudtaget, och björn andersson var ju totalt vilsen. Tror axen åker även om det så skulle bli storvinst borta mot malmö. Nu blir det iofs ingen tvekan eftersom det blir tvåsiffrig förlust.
Citera
2009-05-24, 20:52
  #3693
Medlem
olllies avatar
Såg ni fyrans spoof på Lyxfällan i kanon och kalkon. Ganska trist, men ligger sanning bakom. Vad fan händer med bajen egentligen?
Citera
2009-05-24, 20:53
  #3694
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Frågan är också varför i helvette byttes han in överhuvudtaget, och björn andersson var ju totalt vilsen. Tror axen åker även om det så skulle bli storvinst borta mot malmö. Nu blir det iofs ingen tvekan eftersom det blir tvåsiffrig förlust.

Nej, GAIS är för fegt för att sparka honom.
Citera
2009-05-24, 20:58
  #3695
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Såg ni fyrans spoof på Lyxfällan i kanon och kalkon. Ganska trist, men ligger sanning bakom. Vad fan händer med bajen egentligen?

Vad handlade det om? Finns det länk någonstans?
Citera
2009-05-24, 21:02
  #3696
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Nej, GAIS är för fegt för att sparka honom.

Vad har man för val? Det märks tydligt att han inte är en huvudtränare, väldigt konstiga byten idag, sen har gais inget spel längre. Jag tror han är en tränare med mycket ideer men inte riktigt har det realistiska tänkandet som en tränare måste ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in