2009-10-29, 13:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Någon annan än jag som ska dit?

Nej, du blir helt ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
text

Ja, det är en självklarhet att dom använder det. Men det är fortfarande 2 år sedan och det börjar bli dags att leva i nuet. Klart att Kalmar har mer att spela för än Gefle då de kan gå om Elfsborg, om nu Elfsborg förlorar vill säga.

Hur det än går kommer jag att vara på Stadion och antingen ta farväl av mitt lag för denna säsong eller för att se fram emot en onsdag med kval.
Jag har förövrigt redan varit rätt inställd på superettan ett bra tag men nu när dom verkar ha vaknat ur koman så ser det ju för en gångs skull lite ljust ut och kan man hitta ljuspunkter så gör man.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag hoppas ni får stanna kvar på Råsunda, även om jag inte är säker på att de är den bästa lösningen.

Det ska byggas lägenheter där nuvarande råttsunda ligger så den chansen är nog inte så väldigt stor.

Till sist, hur i helvete kan Milic få två matchers avstängning för sitt röda medans Haginge bara får en? Jävla fittsystem och ännu en gång fick man nitlotten av den där jävla disciplinnämnden.
Citera
2009-10-29, 13:26
Medlem
Citat:
Har du länk?

Nej, kollade matchschemat på SvFFs hemsida.
Citera
2009-10-29, 13:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Martin Hansson har rutin av att dlma i europa, och han dömde finalen i för-VM mellan Brasilien och USA. Någon som har en lista på vilka allsvesnka matcher han dömt i år?

Martin Hansson är den nya Anders Frisk. Han vill stå i fokus i de matcher där han dömer och har inga problem att tilldela lite suspekta straffar för då vet han att han kommer få lite tid i Sveriges mediaövervakning.
Har för mig att det var han som dömde straff åt Liverpool när någon slängde sig i straffområdet under CL förra året (om jag inte missminner mig).
Ser det som ett oerhört misstag att sätta honom på en så viktig match som den på söndag. Tyvärr är vår svenska domarkår inte direkt något man kan stoltsera med och han har helt klart mest rutin, men som sagt.. Han vill stå i fokus.
Citera
2009-10-29, 13:30
Medlem
Jeff.Becks avatar
Martin Hansson gillar som sagt att synas, senast han dömde DIF lyckades han med bedriften att visa upp två röda kort och en straff på 5min.

I en seriefinal kommer han garanterat vilja göra avtryck så hade jag hejat på ifk eller aik hade jag varit nervös
Citera
2009-10-29, 13:34
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Till sist, hur i helvete kan Milic få två matchers avstängning för sitt röda medans Haginge bara får en? Jävla fittsystem och ännu en gång fick man nitlotten av den där jävla disciplinnämnden.

Ja, det är uppenbarligen ett gäng utvecklingsstörda personer som sitter i diciplinnämnden. Att spela med en spelare som inte har arbetstillstånd i Sverige i två månader är tydligen helt okej men en liten tackling ska ge två matchers avstängning. Visst den var ful men inte två matcher ful.

Kul att AB gjorde bort sig och la in en bild på Komac

Nu har de ändrat såg jag..
Citera
2009-10-29, 13:37
Medlem
Citat:
Martin Hansson är den nya Anders Frisk. Han vill stå i fokus i de matcher där han dömer och har inga problem att tilldela lite suspekta straffar för då vet han att han kommer få lite tid i Sveriges mediaövervakning.
Har för mig att det var han som dömde straff åt Liverpool när någon slängde sig i straffområdet under CL förra året (om jag inte missminner mig).
Ser det som ett oerhört misstag att sätta honom på en så viktig match som den på söndag. Tyvärr är vår svenska domarkår inte direkt något man kan stoltsera med och han har helt klart mest rutin, men som sagt.. Han vill stå i fokus.
De bådar ju gott. Eller inte.
Citera
2009-10-29, 15:20
Medlem
feldgraus avatar
Bra jobbat av IFK och AIK att gemensamt ge ut en video inför söndagens holmgång som uppmanar till att låta matchen avgöras på plan. Trevligt införsnack i övrigt också från bland annat Mild, NC, Gary Sundgren med flera.

Allt snack om 4 000 AIK:are med biljett som det påstods tidigare har visat sig vara just snack också... Polisen räknar med att ca 2 400 AIK:are har biljett och att runt 4 000 totalt åker ner.

/feldgrau
Citera
2009-10-29, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Bra jobbat av IFK och AIK att gemensamt ge ut en video inför söndagens holmgång som uppmanar till att låta matchen avgöras på plan. Trevligt införsnack i övrigt också från bland annat Mild, NC, Gary Sundgren med flera.

Allt snack om 4 000 AIK:are med biljett som det påstods tidigare har visat sig vara just snack också... Polisen räknar med att ca 2 400 AIK:are har biljett och att runt 4 000 totalt åker ner.

/feldgrau

Så du menar att det INTE är 2500 gnagare som har biljett till blåvittklacken?
Citera
2009-10-29, 15:42
Medlem
Nebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Det är ju också rena spekulationer, polisen kan ju omöjligen ha koll på hur många som har planer på åka ner utan biljett. Det återstår att se helt enkelt.
Citera
2009-10-29, 15:42
Medlem
Citat:
Det ska byggas lägenheter där nuvarande råttsunda ligger så den chansen är nog inte så väldigt stor.

Källa, tack.
Citera
2009-10-29, 15:45
Medlem
Aritzos avatar
http://www.expressen.tv/Sport/allsvenskan/1.1760424/hammarby-ner-i-superettan

Haha snubben som kommenterar videoklippet säger att Helsningborg vände.. Han säger det igen lite längre i videon.

03:24 typ
Citera
2009-10-29, 15:52
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
Det är ju också rena spekulationer, polisen kan ju omöjligen ha koll på hur många som har planer på åka ner utan biljett. Det återstår att se helt enkelt.

Jag tror å andra sidan att de har bättre överblick än de gnagare som snackar om 10 000.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in