2009-10-09, 10:06
  #9085
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Varför? När vi nu har ett praktexemplar av lyckad arbetsinvandring så ska han sättas i finkan pga ett missöde i dokumentation? Lägg ner...

Wandersson är väl ingen invandrare? Snarare gästarbetare.
Citera
2009-10-09, 10:27
  #9086
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Varför? När vi nu har ett praktexemplar av lyckad arbetsinvandring så ska han sättas i finkan pga ett missöde i dokumentation? Lägg ner...

Sen kan jag tycka att det är konstigt att klubben blev helt friad, känns ju skumt att han kan spela utan att förnya sitt speltillstånd, men men. Antar att dom som har tillgång till regelverket dömer bättre än mig.
Det var inte rätt ord va :/

Glad som så att det inte hände nått med denna affär, för faan vad tråkigt om AS skulle avgöra på teknikaliteter och framför allt när reglerna inte är glasklara.
Trodde dom fixa det efter Alfonso, hoppas dom rättar till det nu att det blir glasklart.

Arbetstillstånd så får man spela och har man inte arbetstillstånd ja då ska man inte få spela.
Och har man sök och inte fått än, så måste man få tillfälligt tillstånd tills man fått det riktiga tillståndet.
Och fallerar man någonstans så får man bita i det sura äpplet och låta bli att spela eller ta konsekvensen av det.
Citera
2009-10-09, 10:46
  #9087
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hörrö spänn av lite grann va....nån mer humorbefriande människa än dig får man fan leta efter. Har du varit så här grinig sen 2005?
Tänk vad roligt det vore om alla skrev som du tycker och vill att man ska göra....då hade knappast flashback funnits.
Sen om gnagare eller malmöiter tycker jag är en pajas bryr jag mig inte det minsta om
Du kan ju gå igenom dina egna inlägg först och främst, var och varannan medlem är ju tydligen idiot, pajas, meningslös, okunnig mm.mm
Men ett tips, sätt mig på ignore så slipper du mina värdelösa och pinsamma inlägg.

Anledningen att jag inte tar dig på allvar (flera med mig tror jag) är ju det enkla faktum att du sitter härinne och kör trash talk mot andra lag/supportrar. Inget fel med detta kan ju tyckas, men det är ju det att du gör det UNDER ifk matcher, laget du "följer", har sett dig flera gånger i Matchprat forumet under ifk matcher. Senast under gais matchen, som dessutom är ett derby.

Så, fick jag det sagt. Ciao.
Citera
2009-10-09, 11:55
  #9088
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
men det är ju det att du gör det UNDER ifk matcher, laget du "följer", har sett dig flera gånger i Matchprat forumet under ifk matcher. Senast under gais matchen, som dessutom är ett derby.
Jaha och????? Jag har som sagt inte möjlighet att åka på alla matcher pga jobb bl.a ....är jag inte kvalificerad att utala mig då? Eller räknas jag inte som en "äkta" supporter?
Citera
2009-10-09, 15:02
  #9089
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jaha och????? Jag har som sagt inte möjlighet att åka på alla matcher pga jobb bl.a ....är jag inte kvalificerad att utala mig då? Eller räknas jag inte som en "äkta" supporter?

Jo du har sagt det ett par gånger. Tror jag dig? Nja, känns som att du gillar att sitta i ett forum och spela dö häftig för att ifk går för guldet i år.

Självklart har du rätt att utala dig. Jag kommer dock aldrig ta dig på allvar, vilket du troligtvis inte bryr dig om. Men nu har jag som sagt fått det ur mig.

Men det är ju lyckligt att jobbet som håller dig från Ullevi inte håller dig från Flashback...
__________________
Senast redigerad av RuterKung 2009-10-09 kl. 15:05.
Citera
2009-10-09, 15:39
  #9090
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Grejen med Wanderson-affären är ju att dom inte kunde döma på något annat sätt oavsett hur fel det känns.. Lite samma sak som med Christensen och stolparna. Det finns helt enkelt inget som man kan bestraffa. Reglerna som någon citerade innan sa ju klart och tydligt att så länge någon har rätt att vistas i landet så är han godkänd som spelare, det är inte arbetstillståndet som måste finnas. Och han hade rätt att vistas här eftersom migrationsverket fixat det retroaktivt... Och som sagt för dom tidigare matcherna så hade tiden gått ut.

Så oavsett hur fel det känns alltihop så följdes reglerna, alltså kunde dom inte döma något straff. Däremot så kanske dom borde fixa till reglerna så att man måste ha arbetstillstånd och inte bara uppehållstillstånd..
Ta den här texten, rama in den, läs den och repetera. Att det sedan är skadande för klubbens anseende kan jag inte förneka. Ytterst pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Dock så tycker man ju att ansvarige i Gais (Arby?) borde få sparken?
Jag ber till Jahve vare natt....
Citera
2009-10-09, 17:02
  #9091
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Dock så tycker man ju att ansvarige i Gais (Arby?) borde få sparken?
Dels för att missa något sådant som uppehållstillståndet men inte minst för att ändå låta han spela trots att man inte fått det klart.

Ansvarige i GAIS borde definitivt få gå. Jag tror inte på devisen "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet". Som Bornet säger, det är pinsamt att göra ett sånt här misstag. Mänskligt, men ändå pinsamt.

Till saken hör att någon i klubben i somras missade att anmäla Christos Christofiridis som tillhörande GAIS igen efter utlåning. Han fick dra tillbaka till Syrianska. Han hann dock inte spela någon match.
Citera
2009-10-09, 17:39
  #9092
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Jo du har sagt det ett par gånger. Tror jag dig? Nja, känns som att du gillar att sitta i ett forum och spela dö häftig för att ifk går för guldet i år.

Självklart har du rätt att utala dig. Jag kommer dock aldrig ta dig på allvar, vilket du troligtvis inte bryr dig om. Men nu har jag som sagt fått det ur mig.

Men det är ju lyckligt att jobbet som håller dig från Ullevi inte håller dig från Flashback...
Ok, du och jag har väldigt olika syn på vad gäller att vara en riktig supporter.
Att exempelvis hänga på polare/flickvän/pojkvän/företaget på nästan alla hemma matcher för att det är roligt att umgås och träffa folk....dom kanske vet cirka 4-5 spelare i truppen. Men det är som sagt kul att komma iväg och göra nånting. Och kul att laget man följer vinner ibland.

Eller.....att följa sitt lag i ur och skur oavsett om man kan se alla matcher på plats eller framför tv:en, internet, radion. Att ägna timmar varje dag med att kolla nyheter om laget, diskutera på forum, att vara så fruktansvärt nervös inför varje match, att vara ett nervvrak under matcherna. Att lägga ut tusentals och åter tusentals kronor varje år på resor för att kunna se sitt lag.
Sammanfattningsvis så anser jag att en supporters äkthet inte sitter i hur man klär sig eller hur många matcher man kan se på plats, utan det sitter i hjärtat.
Sen sitter jag inte och spelar allan bara för att blåvitt har chans på guldet, jag har ju ändå varit medlem här ungefär 100 år mer än dig
Och all hets på diverse forum gör ju bara matcherna 100 ggr mer underhållande.....Om du varit med på 80-90 talet så vet du vad jag talar om.
Om du sen nångång vet vad "ligga ute på jobb" innebär så kanske du hajar varför det inte går att se alla matcher.
Är du gnagare möjligtvis? Ja då är det uppenbarligen så att du inte tar speciellt många på allvar i detta forum
__________________
Senast redigerad av funeral 2009-10-09 kl. 17:49.
Citera
2009-10-09, 22:36
  #9093
Medlem
feldgraus avatar
Det finns en tråd för supporterdiskussioner. Och då får man gärna hålla sig sansad. /MOD

/feldgrau
Citera
2009-10-13, 11:57
  #9094
Medlem
erikbes avatar
Kör igång Allsvenskan igen nu. Sällan har ett landslagsuppehåll känts så långt. För blåvitt är det ju som vanligt bara guld som räknas igen. Det var inte många år sedan man hade ångest för att man var tvungen att titta nedåt i tabellen.
Citera
2009-10-13, 13:51
  #9095
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Kör igång Allsvenskan igen nu. Sällan har ett landslagsuppehåll känts så långt. För blåvitt är det ju som vanligt bara guld som räknas igen. Det var inte många år sedan man hade ångest för att man var tvungen att titta nedåt i tabellen.

Vinner vi eller spelar oavgjort nere i malmö så är jag nästan hundra på att vi tar guldet.
Förlorar vi så finns det inte en chans.

Sedan är det en bragd att vi ligger där vi ligger också. Eller så är det helt enkelt så att allsvenskan håller så jävla låg nivå.
Citera
2009-10-13, 14:27
  #9096
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Sedan är det en bragd att vi ligger där vi ligger också. Eller så är det helt enkelt så att allsvenskan håller så jävla låg nivå.

Jag tror det är Blåvitt som håller en så pass hög nivå. Nog för att man som supporter alltid är självgod, men när vi spelar derbyt med en trupp som saknade

mittfältsmotorn (såld) - Pontus Wernbloom
mittbackslåset (såld) -.Mattias Bjärsmyr
skyttekungen (skadad) - Tobias Hysén
landslagsspelaren (skadad) - Adam Johansson
backersättare 1 (skadad) - Nicklas Carlsson
backersättare 2 (skadad) - Petter Björlund
jättetalangen (skadad) - Robin Söder
anfallsersättare 1 (skadad) - Daniel Alexandersson
anfallsersättare 2 (skadad) - Mathias Etéus
yttermittfältsersättare 1 (skadad) - Kamal Mustafa
U 21-kaptenen (avstängd) - Sebastian Eriksson
samt yttermittfältsersättare 2 (avstängd) - Elmar Bjarnason

(hade vi haft en målvakt på frånvarolistan hade vi kunnat ställa upp ett mer än dugligt allsvenskt lag)

och ändå klarar av att vinna rättvist (till slut, sett till hela matchen) mot ett GAIS som kanske aldrig varit i så bra form inför ett derby som de faktiskt var, så tycker jag att det mer tyder på att Blåvitt dels har en extrem spets i kvarvarande spelare trots avbräck, dels en extrem bredd som gör att man kan kasta in nästan vem som helst och ändå få resultat. Att Dyrestam, Bärkroth och Jakob Johansson (17, 17 och 19 år gamla) kan gå in i ett guldjagande lag som Blåvitt utan att det blir ett stort bakslag är inget annat än ett jättetack till ungdomssatsningen.

EDIT: Och det är liksom inte tomt i ungdomsleden efter de talanger som redan tagit plats i A-laget heller. Det finns mer att ta av och problemet är nästan snarare att A-laget redan har en trupp som är bra nog för 2010 medan det finns ett flertal talanger som förtjänar kontrakt men som kanske inte får det. Johan Lundgren, William Atashkadeh, David Johansson, Mikael Andersson och Niclas Martinsson är spelare som vilken annan säsong som helst hade fått ett lärlingskontrakt eller motsvarande.

/feldgrau
__________________
Senast redigerad av feldgrau 2009-10-13 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in