2009-10-08, 16:34
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så du påstår nu att Wanderson inte spelade matcher från det att hans tillstånd tog slut tills 17:e september? intressant.
Klart han gjorde det. Så nu är du alltså sur för alla de andra lag som vi redan mött innan den 17:e där fallet redan är preskriberade?

Intressant minsann.
Citera
2009-10-08, 16:38
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Hårt och hårt, tycker det är irriterande med folk som inte kan försöka diskutera, helt enkelt trött på dina inlägg. Kolla själv dina inlägg och fundera över varför folk tycker du är en pajas.

Jag hävdar att Malmö har dominerat mer eller mindre alla matcher men jag vet också att det inte räcker med ett bra spel utan man måste göra mål också. Har inte heller sagt något om att köra över utan fortfarande tvärtom och inte heller skriver jag utan punkt så du briljerade med ännu ett värdelöst inlägg.

Och nej, det är inte bara Malmöiter som vet att Malmö haft ett bra spel i år utan de flesta håller nog med. För övrigt intressant att du följt Malmö under hela året. Tänker inte svara mer på dig om du inte lyckas få till nåt vettigt. Föga troligt. Hejdå.
Hörrö spänn av lite grann va....nån mer humorbefriande människa än dig får man fan leta efter. Har du varit så här grinig sen 2005?
Tänk vad roligt det vore om alla skrev som du tycker och vill att man ska göra....då hade knappast flashback funnits.
Sen om gnagare eller malmöiter tycker jag är en pajas bryr jag mig inte det minsta om
Du kan ju gå igenom dina egna inlägg först och främst, var och varannan medlem är ju tydligen idiot, pajas, meningslös, okunnig mm.mm
Men ett tips, sätt mig på ignore så slipper du mina värdelösa och pinsamma inlägg.
Citera
2009-10-08, 16:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Klart han gjorde det. Så nu är du alltså sur för alla de andra lag som vi redan mött innan den 17:e där fallet redan är preskriberade?

Intressant minsann.

Allt jag gjorde var att påpeka att jag har rätt och du har fel, hur du tolkar det bryr jag mig föga om.

Nästa år flyttar vi idioterna på läktarn till styrelsen, dom kostar inte lika mycket då och gör antagligen inte så mycket sämre ifrån sig.
Citera
2009-10-08, 16:40
Medlem
Som neutral åskådare är Wanderson fallet jäkligt intressant.

Detta är ett farligt prejudikat som satts här.

Nu är det alltså helt ok för alla landets klubbar att skita i spelartillstånd så länge de inte upptäcks och upptäcks det så är det bara att retroaktivt fixa ett tillstånd så kan han spela på utan vidare.

Skulle skratta som fan om klubbarna aktivt utnyttjar denna luckan som förbundet nu skapat.

Snacka om amatörnivå på dessa lönnfeta gubbar som bevisligen inte kan något om sporten eller dess regelverk.
Citera
2009-10-08, 16:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Som neutral åskådare är Wanderson fallet jäkligt intressant.

Detta är ett farligt prejudikat som satts här.

Nu är det alltså helt ok för alla landets klubbar att skita i spelartillstånd så länge de inte upptäcks och upptäcks det så är det bara att retroaktivt fixa ett tillstånd så kan han spela på utan vidare.

Skulle skratta som fan om klubbarna aktivt utnyttjar denna luckan som förbundet nu skapat.

Snacka om amatörnivå på dessa lönnfeta gubbar som bevisligen inte kan något om sporten eller dess regelverk.
Hur fan fixar man något retroaktivt efter att det upptäckts?

Tidsmaskin månne?
Citera
2009-10-08, 17:07
Medlem
Intressant att Hammarbys protest delvis avslogs då de inte betalat handlägningsavgiften. Nu hade det blivit avslag ändå, men snyggt om det fallit på en sådan sjukt slarvig grej.
Citera
2009-10-08, 17:17
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Intressant att Hammarbys protest delvis avslogs då de inte betalat handlägningsavgiften. Nu hade det blivit avslag ändå, men snyggt om det fallit på en sådan sjukt slarvig grej.
Eller så hade de svårt att hosta upp de där 500:-...
Citera
2009-10-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Hur fan fixar man något retroaktivt efter att det upptäckts?

Tidsmaskin månne?
Nä som Gais. Med fusk och ursäkter.
Citera
2009-10-08, 17:25
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Nä som Gais. Med fusk och ursäkter.
Du låter som en trasig skiva. Vilket fusk? Det som blivit preskriberat eller det som inte skett?

Eller är du bara dum i huvudet?

Nu ska jag gå och hämta en kopp kaffe som jag passar på att brygga retroaktivt. Fusk? Ja. Om man tror på universums naturlagar, men dessa verkar inte röra dig.
Citera
2009-10-08, 17:33
Moderator
easy_dans avatar
Urban är inte alltid en åsna:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5927710.ab

ang. Wanderson kan man bara konstatera att Wanderson och gais var medvetna om att han inte hade tillstånd att spela när matchen startade men han spelade ändå. Det löste sig fint och skapar en ny praxis där klubbarna nu slipper invänta tillstånd för att spela spelare om man kan förväntas få det i efterhand.
Citera
2009-10-08, 17:55
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Urban är inte alltid en åsna:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/hammarby/article5927710.ab

ang. Wanderson kan man bara konstatera att Wanderson och gais var medvetna om att han inte hade tillstånd att spela när matchen startade men han spelade ändå. Det löste sig fint och skapar en ny praxis där klubbarna nu slipper invänta tillstånd för att spela spelare om man kan förväntas få det i efterhand.
Vilken match syftar du på nu? Den där det redan var klart att så fort om-ansökan vart inskickad så var han spelklar eller de matcher som blivit preskriberade.
SvFF vägde nämligen sitt beslut på MVs rapport vilket du verkar ha svårt att acceptera.
Citera
2009-10-08, 18:26
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajensvinet
Han har inte rätt att jobba här, men han räknas ändå som en kvalificerad spelare. Hur FAN kan det gå ihop? HUR FAN GÅR DET?!

Därför förbundet motarbetar bajen, det kan ju inte ha undgått dig? Bajen hade fått minuspoäng i liknande situation. Arbetar man på förbundet så är man ju engagerad till tusen och alla har ju sitt favoritlag så att säga, så man kan inte förvänta sig att dom ska vara opartiska antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in