Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Dif har en kärna supportrar som går på alla hemmamatcher oavsett.. på 5000 - 6000.
Bajens ligger på ca 7000 och AIKs på 9000.
Jag grundar det på hur många som var på sista matcherna 2008 då lagen inte hade något att spela för.
Det har du rätt i även om jag tror att aik kanske har lite fler. Sett till supportrar så visst är vi (DIF) mindre men det betyder inte att vi har mest medgångare, självklart har aik mest men de har fler som går när det går dåligt också, sen guldet 01 har även hammarby fått väldigt många medgångare. Sen är det verkligen inte kul att sitta på en skitplats där man knappt ser plan på Stockholms Stadion när matchen inte betyder något, därmed inte sagt att man ska skita i att gå.
Tänker man på snacket som gått runt bland de jag känner så känns det faktiskt som att hammarby varit mer medgångare i år än Djurgården. Så fort hammarby torskar har de gnällt och sagt att de minsann hatar föreningen de innan älskat. Medans de Djurgårdare jag känner varit mer positiva med "Div2 Djurgår´n ändå" mentaliteten.
Hammarbyarna har skrattat gott åt hur det gått för DIF, nu är de 4poäng bakom. Hoppas man får säga "skrattar gott som skrattar sist" nästa söndag(då sista kvalmatchen äger rum)