2009-10-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Fan vad rätt att Bajen åker ur. Jag hatar det jävla laget. Och ja, det är personligt.

Blev du petad ur pojklaget?
Citera
2009-10-29, 09:36
Medlem
heyyoutheres avatar
Fan vad skönt att Kalmar har möjligheten att sparka ut Djurgården ur allsvenskan Tändvätska finns det nog av med tanke på Paul Lindholms och Johan Arnengs mindre intelligenta uttalanden för två år sen
Citera
2009-10-29, 09:44
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Ja, det blir garanterat roligare, bättre och lugnare utan Bajen.

Nu kan Bajen och dess s.k. "fans" leva rövare i Superettan istället.

Låt mig gissa…du har läst i aftonbladet att stockholmare är farliga?
Citera
2009-10-29, 10:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Fan vad skönt att Kalmar har möjligheten att sparka ut Djurgården ur allsvenskan Tändvätska finns det nog av med tanke på Paul Lindholms och Johan Arnengs mindre intelligenta uttalanden för två år sen

Haha, Kalmar har nog rätt stora problem utanför fotbollen om man inte kan släppa uttalanden gjorda emot dom (som stämde när det sades) för 2 år sedan.

Ser framför hur Nanne står och hetsar i omklädningsrummet innan match: "Kom igen nu pöjkar! Minns hur Palle och Arneng hånade oss för 2 år sen! Nu har vi chansen att hämnas! Låt oss gå ut och ännu en gång spela tråkfotboll som vi gjorde förr i tiden!" varpå Rydström studsar upp och ner som ett litet barn då han minns sin storhetstid i sveriges tråkigaste lag.
Citera
2009-10-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Dif har en kärna supportrar som går på alla hemmamatcher oavsett.. på 5000 - 6000.

Bajens ligger på ca 7000 och AIKs på 9000.

Jag grundar det på hur många som var på sista matcherna 2008 då lagen inte hade något att spela för.
Det har du rätt i även om jag tror att aik kanske har lite fler. Sett till supportrar så visst är vi (DIF) mindre men det betyder inte att vi har mest medgångare, självklart har aik mest men de har fler som går när det går dåligt också, sen guldet 01 har även hammarby fått väldigt många medgångare. Sen är det verkligen inte kul att sitta på en skitplats där man knappt ser plan på Stockholms Stadion när matchen inte betyder något, därmed inte sagt att man ska skita i att gå.

Tänker man på snacket som gått runt bland de jag känner så känns det faktiskt som att hammarby varit mer medgångare i år än Djurgården. Så fort hammarby torskar har de gnällt och sagt att de minsann hatar föreningen de innan älskat. Medans de Djurgårdare jag känner varit mer positiva med "Div2 Djurgår´n ändå" mentaliteten.

Hammarbyarna har skrattat gott åt hur det gått för DIF, nu är de 4poäng bakom. Hoppas man får säga "skrattar gott som skrattar sist" nästa söndag(då sista kvalmatchen äger rum)
Senast redigerad av D1990 2009-10-29 kl. 10:31.
Citera
2009-10-29, 10:42
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Bajen stannar i superettan 2 säsonger innan dom går upp igen, första säsongen kommer dom också få sällskap av DIF och Örgryte som båda går upp första säsongen.

Citera
2009-10-29, 10:45
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirom
Kopierat från facebook
"Jag tror att jag börjat inse hur nära vi är något så stort som jag knappt kan förstå. Vi måste göra allt som står i vår makt för att peppa det lag som kan ge oss det vi lever för.

Klockan tio på lördag är det träning på Karlberg, vi måste samla alla vi har och visa vad det här betyder för oss.

En chans för alla som inte har biljett till på söndag, en chans för alla som någon gång i sitt liv kallat sig för AIK, att dra sitt strå till stacken!

Samlingsplats:
Alla som åker kommunalt(tunnelbana S:t Eriksplan, pendeltåg Karlberg station) möts vid Karlbergs station för gemensam marsch 09:30."

Någon annan än jag som ska dit?
Citera
2009-10-29, 10:52
Medlem
gunseng2s avatar
Det har börjat sätta sig lite nu, verkligheten att bajen, Hammarby IF, faktiskt har åkt ur allsvenskan. Det är helt jävla sjukt. Känns som om dom alltid varit med. Ängelholm och Väsby får passa sig nästa år.

Hoppas verkligen DIF gör bajen sällskap, inte fan förtjänar DIF att hänga kvar om bajen åker ur. Det känns som 50-50 att DIF tar kvalplatsen, vilket är betydligt bättre odds än innan ÖIS-matchen. Vältajmad formtopp.
Citera
2009-10-29, 11:08
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haha, Kalmar har nog rätt stora problem utanför fotbollen om man inte kan släppa uttalanden gjorda emot dom (som stämde när det sades) för 2 år sedan.

Ser framför hur Nanne står och hetsar i omklädningsrummet innan match: "Kom igen nu pöjkar! Minns hur Palle och Arneng hånade oss för 2 år sen! Nu har vi chansen att hämnas! Låt oss gå ut och ännu en gång spela tråkfotboll som vi gjorde förr i tiden!" varpå Rydström studsar upp och ner som ett litet barn då han minns sin storhetstid i sveriges tråkigaste lag.
Nädu, de stämde inte alls. Kalmar spelade tråkig fotboll under sina två första säsonger efter att de gick upp (2004 och 2005). Efter det har KFF gradvis förbättrat sitt anfallsspel och Kalmar gjorde ju faktiskt fler mål än Djurgården den aktuella säsongen. Snacka om att kasta sten i glashus från er sida med det uttalandet
Sen är det väl knappast något unikt för just Kalmar att använda uttalanden från motståndarna till tändvätska? Men vi får väl se hur det går på söndag, ni kanske blir tvingade att vinna och då får ni det tufft
Citera
2009-10-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Hoppas verkligen DIF gör bajen sällskap, inte fan förtjänar DIF att hänga kvar om bajen åker ur. Det känns som 50-50 att DIF tar kvalplatsen, vilket är betydligt bättre odds än innan ÖIS-matchen. Vältajmad formtopp.

Varför förtjänar vi inte att hänga kvar just pga. att bajen åkt ur? De låg i bra läge för att hänga kvar men sumpade det, medans vi kämpat oss till en kvalplats.
Citera
2009-10-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
23 753
Okej, och Råsunda tar 35000 va? Hur ser de ut för AIK på arenafronten. För om ni ska spela på nya nationalarenan som beräknas ta runt 50000 kommer de nog bli svårt att få lapp på luckan, för att uttrycka det milt
Citera
2009-10-29, 11:58
Medlem
Åh, En publiksiffra/medgångssupporter diskussion! Känns fräscht, roligt och givande. Jag vill dessutom påstå att Hammarby har hittat på alla sånger som finns, Dif uppfann fotbollen, aik har endast suppotrar i bombarjackor, Mff har vunnit flest SM-guld egentligen, IFK borde ligga i div. 6 pga skattefusk och Elfsborg spelar på plast!

Puuuh, släpp det eller ta det i mongosuppportertråden i alla fall.

JAha, söndag, hur många magsår och hjärtflimmer tror ni uppstår en sådan dag runt om i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in