Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Alltså, det känns ju som du griper efter halmstrån här. Jag försvarar inte tillvägagångssättet vem det än må vara som har "läckt" ut informationen. Men att det har skett med uppsåt att hänga ut en ung killes liv och liknande formuleringar köper jag inte. I första hand är det ju faktiskt Gais ledning som har gjort bort sig i överflöd, i andra hand må personen på migrationsverket komma. Att fokus helt lyfts från Wandersson och Gais för att det har kommit till medias kännedom på tvivelaktiga sätt är ju nästan komiskt
På vilket sätt griper jag efter halmstrån? Att GAIS ledning i mångt och mycket är inkompetent har jag vetat i snart 14 år, det du inte riktigt fattat är att inkompetens tyvärr inte är olagligt. Det är nog inte heller olagligt att som betrodd tjänsteman inom våra sociala och juridiska myndigheter prata med media så länge det är inom allmänintresse. Därför undrar jag, om det nu visar sig att flane-ängeln var den som babblat, vad fanns det för allmänintresse? Tror du Migrationsverket anser att en uppkommande fotbollsmatch är anledning nog?
F.ö. undrar jag vilken fokus det är som helt lyfts bort från GAIS inkompetenta ledning? Finns inte en enda artikel på nätet som jag kan hitta som ens berör ämnet 'vem va're som skvallra'...
Eller tyckte du bara det var jobbigt när det för oss andra här blev rätt uppenbart att det finns fog för misstankar om en viss anställd på MV? Att du inte får clowna dig som vanligt?
Pajas.