2009-10-01, 21:00
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag tog verkligen bort det sista för att framstå i bättre dagar, du är ju som sagt rejält jävla efterbliven och du förnekar dig inte nu heller

Och om du inte vet vad du själv skriver kanske du ska droppa det här med diskussionsforum överhuvudtaget? Du vill alltså att jag ska leta fram och citera dina senaste inlägg där du gör dig rolig över allehanda bajares och gnagares konspirationsteorier för att i nästa stund göra helt om och själv vara offer för en. Pajas
Nej, jag bara undrar när jag skrev att det ens var det blåvita flanet som hade 'sålt ut' Wandersson, du skrev ju det själv. Jag kan nämligen inte hitta ett enda inlägg där jag påstår att det är han. Eller att min klubb är offer. Min klubbledning må däremot ligga på samma kognitiva nivå som du. Det skrämmer mig något.
Citera
2009-10-01, 21:05
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Nej, jag bara undrar när jag skrev att det ens var det blåvita flanet som hade 'sålt ut' Wandersson, du skrev ju det själv. Jag kan nämligen inte hitta ett enda inlägg där jag påstår att det är han. Eller att min klubb är offer. Min klubbledning må däremot ligga på samma kognitiva nivå som du. Det skrämmer mig något.

Jag i min enfald var nämligen helt säker på att du redan hade bildat dig en uppfattning om Marcus Toremars inblandning då du alldeles nyss skrev följande -

Citat:
Att denne sprider ut uppgifter om en enskild person till Aftonbladet kanske?
Är du seriöst så här dum?

- som svar på min fråga vad hans lagtillhörighet hade med saken att göra? Men du verkar ju som sagt inte veta vad du själv skriver så jag förvånas ej längre
Citera
2009-10-01, 21:20
Medlem
Bornets avatar
Citat:
- som svar på min fråga vad hans lagtillhörighet hade med saken att göra? Men du verkar ju som sagt inte veta vad du själv skriver så jag förvånas ej längre
Citat:
Och? Vad har en tjänstemans lagtillhörighet att göra med amatörsmässigheten kring wanderssonhärvan?
I detta fallet är det ju du som dragit slutsatsen att han var skyldig. Därefter undrade du vad lagtillhörigheten hade för betydelse varvid jag svarade att den har en himla massa betydelse om det är anledningen till att han väljer att skvallra till tabloider.
Kan du inte läsa? Eller du kanske bara inte förstår...
Citera
2009-10-01, 21:26
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
I detta fallet är det ju du som dragit slutsatsen att han var skyldig. Därefter undrade du vad lagtillhörigheten hade för betydelse varvid jag svarade att den har en himla massa betydelse om det är anledningen till att han väljer att skvallra till tabloider.
Kan du inte läsa? Eller du kanske bara inte förstår...

Jag kan både läsa och vet vad jag själv skriver, en förmån inte alla här verkar besitta. Jag har inte dragit någon slutsats någonstans, jag är även helt ointresserad av Marcus Toremars eventuella inblandning, det jag ville veta var vad hans roll i supporterföreningen Änglarna överhuvudtaget har med saken att göra? Det ser väl till och med du om du läser om dom två inläggen av mig som du så fint valde att citera här ovan, seså
Citera
2009-10-01, 21:45
Medlem
Citat:
... jag är även helt ointresserad av Marcus Toremars eventuella inblandning, det jag ville veta var vad hans roll i supporterföreningen Änglarna överhuvudtaget har med saken att göra?...
Jösses, inser du inte att hans roll i supf Änglarna är högst relevant om han är inblandad i ett läckage till media? Det är ju liksom detta som "har med saken att göra"! Att MT överhuvudtaget diskuteras är ju pga förhållandet "Tjänsteman på Migrationsverket-Spekulationer om ev läckage till AB-Aktiv i Supporterföreningen Änglarna". Suck och stön...
Citera
2009-10-01, 21:45
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Jag kan både läsa och vet vad jag själv skriver, en förmån inte alla här verkar besitta. Jag har inte dragit någon slutsats någonstans, jag är även helt ointresserad av Marcus Toremars eventuella inblandning, det jag ville veta var vad hans roll i supporterföreningen Änglarna överhuvudtaget har med saken att göra?
..och jag svarar fortfarande; en hel del om det skulle visa sig vara han som horat ut till tabloiderna. Han håller bevisligen på ett konkurrerande lag, som därpå just är på väg att möta det lag Wandersson spelar i, han har helt enkelt ett motiv till att i den mån skapa oro i motståndarlagets trupp. Motiv spelar roll. Om nu detta har skett med uppsåt att hänga ut en ung kille har jag otroligt svårt att se att något sådant skulle vara praxis eller ens lovligt enligt de riktlinjer Migrationsverket följer. Än mindre om det endast handlar om fotboll. Det är en persons privatliv vi pratar om här.
Citera
2009-10-01, 22:08
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
..och jag svarar fortfarande; en hel del om det skulle visa sig vara han som horat ut till tabloiderna. Han håller bevisligen på ett konkurrerande lag, som därpå just är på väg att möta det lag Wandersson spelar i, han har helt enkelt ett motiv till att i den mån skapa oro i motståndarlagets trupp. Motiv spelar roll. Om nu detta har skett med uppsåt att hänga ut en ung kille har jag otroligt svårt att se att något sådant skulle vara praxis eller ens lovligt enligt de riktlinjer Migrationsverket följer. Än mindre om det endast handlar om fotboll. Det är en persons privatliv vi pratar om här.

Alltså, det känns ju som du griper efter halmstrån här. Jag försvarar inte tillvägagångssättet vem det än må vara som har "läckt" ut informationen. Men att det har skett med uppsåt att hänga ut en ung killes liv och liknande formuleringar köper jag inte. I första hand är det ju faktiskt Gais ledning som har gjort bort sig i överflöd, i andra hand må personen på migrationsverket komma. Att fokus helt lyfts från Wandersson och Gais för att det har kommit till medias kännedom på tvivelaktiga sätt är ju nästan komiskt
Citera
2009-10-01, 22:11
Medlem
P3RK3L3s avatar
Snubben är IFK through and through och jobbar på Migrationsverket. Klart som fan han ligger bakom det hela. IFK Göteborg alltså. Maken till osportsliga jävlar får man fan leta efter... Sannerligen osvenskt beteende. Fusk och fult spel. De där 18 titlarna börjar kännas smått tveksamma nu.

IFK - Sveriges Juventus.

Jag spyr.
Citera
2009-10-01, 22:22
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Snubben är IFK through and through och jobbar på Migrationsverket. Klart som fan han ligger bakom det hela. IFK Göteborg alltså. Maken till osportsliga jävlar får man fan leta efter... Sannerligen osvenskt beteende. Fusk och fult spel. De där 18 titlarna börjar kännas smått tveksamma nu.

IFK - Sveriges Juventus.

Jag spyr.

Dagens värsta överdrift, grattis. IFK har fuskat för att en anställd på samma myndighet som GAIS har ett misstag vid är ängel. Förutsätter att någon gnagare jobbar på skattemyndigheten, med din logik var det AIKs fel att blåvitt fick skatteskuld på 15 millar.

Allt var ju okej från migrationsverkets sida, har du inte läst? Eller väljer du att ignorera den faktan som inte passar dig eller?
Citera
2009-10-01, 22:26
Medlem
LikeAGloves avatar
Migrationsverket, Sagåsen Göteborg

499 anställda

P3RK3L3 du är patetisk så hälften vore nog
Citera
2009-10-01, 22:29
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Alltså, det känns ju som du griper efter halmstrån här. Jag försvarar inte tillvägagångssättet vem det än må vara som har "läckt" ut informationen. Men att det har skett med uppsåt att hänga ut en ung killes liv och liknande formuleringar köper jag inte. I första hand är det ju faktiskt Gais ledning som har gjort bort sig i överflöd, i andra hand må personen på migrationsverket komma. Att fokus helt lyfts från Wandersson och Gais för att det har kommit till medias kännedom på tvivelaktiga sätt är ju nästan komiskt
På vilket sätt griper jag efter halmstrån? Att GAIS ledning i mångt och mycket är inkompetent har jag vetat i snart 14 år, det du inte riktigt fattat är att inkompetens tyvärr inte är olagligt. Det är nog inte heller olagligt att som betrodd tjänsteman inom våra sociala och juridiska myndigheter prata med media så länge det är inom allmänintresse. Därför undrar jag, om det nu visar sig att flane-ängeln var den som babblat, vad fanns det för allmänintresse? Tror du Migrationsverket anser att en uppkommande fotbollsmatch är anledning nog?
F.ö. undrar jag vilken fokus det är som helt lyfts bort från GAIS inkompetenta ledning? Finns inte en enda artikel på nätet som jag kan hitta som ens berör ämnet 'vem va're som skvallra'...
Eller tyckte du bara det var jobbigt när det för oss andra här blev rätt uppenbart att det finns fog för misstankar om en viss anställd på MV? Att du inte får clowna dig som vanligt?

Pajas.
Citera
2009-10-01, 22:30
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det vettigaste vore att sätta hela IFK-organisationen på konstant avlyssning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in