2009-10-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Konstruktivt inlägg Mackie. Verkligen. Kan du inte någon gång skriva något vettigt?

För att svara på din fråga. Ja. Tar vi en poäng i Malmö så ligger vi maximalt tre poäng efter AIK, och i och med att vi har BP borta och Halmstad hemma kvar inför avslutningen så ska det bli full pott där. Då ligger vi fortfarande maximalt tre poäng efter AIK inför sista matchen och med vår överlägsna målskillnad räcker det alltså med en vinst mot AIK på Gamla Ullevi, där vi har ett facit på 13 2 0 med målskillnaden 39-8, för att ta guldet.

Ser du något problem i det resonemanget?

/feldgrau

Jag glömde visst att citera Blaha2k2. "Vinner vi eller spelar oavgjort nere i malmö så är jag nästan hundra på att vi tar guldet."

Tycker du inte att det är vettigt att skratta åt en sådan groda så.. ja du.

Tar ni tre poäng är det så klart skillnad men aldrig att ni slår oss i en eventuell seriefinal.

Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Ja det är väl inte så jävla märkligt? Så länge vi inte är mer än 3 poäng bakom er inför sista omgången på vår hemmaplan har vi ju rätt bra chans, vi har ju tex en väldigt mycket bättre målskilnad än er så på samma poäng lär vi ju stå som allsvensk segrar. Kan du kategorisera det på något annat sätt än Guldchans?

Se ovan.
Citera
2009-10-13, 17:44
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Du har skrivit det ett anal gånger nu, lite variation kanske?

Ingen bryr sig om vad medelmåttorna i Malmö anser ändå.

Så länge sillstryparna drömmer samma dröm om och om igen känner jag mig tvingad att påpeka hur hård och kall verkligheten kommer att vara. Alltid retar det någon.

Du svarade, du gnällde, du brydde dig.
Citera
2009-10-13, 17:49
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Du svarade, du gnällde, du brydde dig.
Jag bryr mig inte om medelmåttorna i Malmö, skrev jag.
Jag tror inte du kommer därifrån.
Citera
2009-10-13, 17:56
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jag glömde visst att citera Blaha2k2. "Vinner vi eller spelar oavgjort nere i malmö så är jag nästan hundra på att vi tar guldet."

Tycker du inte att det är vettigt att skratta åt en sådan groda så.. ja du.

Tar ni tre poäng är det så klart skillnad men aldrig att ni slår oss i en eventuell seriefinal.

Blaha2k2:s uttalande är väl ungefär lika vettigt som din sista rad här ovan...

Vi har alltså, på Gamla Ullevi, spelat femton matcher i Allsvenskan i år (tretton som hemmalag och två som bortalag i derbyn). Av dessa matcher har vi vunnit tretton och spelat två oavgjorda (Helsingborg och Häcken i vår jättesvacka efter alla skador och försäljningar).

Oavsett vad ni tycker och tror hoppas jag du förstår att ett rimligt utgångstips trots allt är att vi har en väldigt god chans att vinna mot er. Eller hur?

/feldgrau
Citera
2009-10-13, 17:56
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag bryr mig inte om medelmåttorna i Malmö, skrev jag.
Jag tror inte du kommer därifrån.

Sist jag kollade stod det "Möllevången" under place of birth i mitt pass och jag har bott här i heeeela mitt liiiiv. Om det känns viktigt. Tro vad du vill.

Kalla Sveriges näst framgångsrikaste fotbollslag genom alla tider för medelmåttor svider lika mycket som det framställer dig som en idiot.

Om du däremot menar de senaste 20 åren så kan jag inte annat än hålla med dig. Hur ont verkligheten än gör.
Citera
2009-10-13, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Blaha2k2:s uttalande är väl ungefär lika vettigt som din sista rad här ovan...

Vi har alltså, på Gamla Ullevi, spelat femton matcher i Allsvenskan i år (tretton som hemmalag och två som bortalag i derbyn). Av dessa matcher har vi vunnit tretton och spelat två oavgjorda (Helsingborg och Häcken i vår jättesvacka efter alla skador och försäljningar).

Oavsett vad ni tycker och tror hoppas jag du förstår att ett rimligt utgångstips trots allt är att vi har en väldigt god chans att vinna mot er. Eller hur?

/feldgrau

Hur många gånger har ni mött AIK i år? Hur många matcher har ni vunnit?

Oavsett vad du tycker och tror hoppas jag att du förstår att ett rimligts utgångstips trots allt är att vi har en väldigt god chans att klara minst en poäng. Eller hur?
Citera
2009-10-13, 18:06
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Hur många gånger har ni mött AIK i år? Hur många matcher har ni vunnit?

Oavsett vad du tycker och tror hoppas jag att du förstår att ett rimligts utgångstips trots allt är att vi har en väldigt god chans att klara minst en poäng. Eller hur?
Erkänn bara, statistiken talar för blåvitt. Inte mycket mer man kan tillägga.
Citera
2009-10-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee

Här får du statistiken som betyder något

Citera
2009-10-13, 18:19
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Här får du statistiken som betyder något

Fast nu var det ju inte den statistiken vi pratade om, även om det är den som är viktigt
Nu är du allt lite vrång...
Citera
2009-10-13, 19:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Hur stor roll tror du statistiken spelar i en avgörande guldmatch?
Citera
2009-10-13, 19:57
Medlem
Viking-s avatar
Att IFK skulle ha en väldigt stor chans att vinna i en eventuell seriefinal är lite magstarkt, skulle ge det som bäst 55%. Troligast är oavgjort, och det spelar ingen roll hur mycket man älskar något utav lagen, oddsen påverkas inte av det. Sedan skulle jag inte säga att det är omöjligt för AIK att ta tre pinnar, dock kanske 25-30% som högst. Statistiken är kanske på er sida, men vi alla vet hur mycket statistik betyder när det väl gäller.
Citera
2009-10-13, 20:07
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hur stor roll tror du statistiken spelar i en avgörande guldmatch?
Att vara bra på hemmaplan är ett klart plus, publiken i ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in