2009-05-15, 00:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
"Hammarby passar samtidigt på att justera den toppfyramålsättning styrelsen satt. Nu ska Bajen istället lägga fokus på att hänga kvar i allsvenskan. Hammarby kan tvingas till spelarförsäljningar redan i sommar för att fylla hålen."

http://fotbollskanalen.se/1.998037/2009/05/14/tvangsdegradering_hotar_hammarby_tappat_kontrollen

Vilken pajasförening med en riktig clownstyrelse. Inte ens tränare eller VD:n trodde på att topp 4 var aktuellt och ändå driver styrelsen igenom den målsättningen, för att 8 matcher in i säsongen ändra den till att istället hänga kvar i allsvenskan .

På vilket sätt är det pajas att rätta munnen efter matsäcken?

Jumboplats för dig du.
Citera
2009-05-15, 00:24
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
På vilket sätt är det pajas att rätta munnen efter matsäcken?

Jumboplats för dig du.

Haha du förstår fortfarande inte alltså. Då ska jag förklara närmare.

Hammarby är en pajasförening för att de innan säsongen börjar säger att topp 4 är målet och att laget har resurser nog att klara detta. Varken tränaren eller VD:n håller med om detta, och det har säkerligen pågått diskussioner inom Hammarby, men styrelsen står ändå bakom sitt beslut.

För att klara målen lovar styrelsen att nya anfallsspelare kommer komma in i laget, detta sker inte, förmodligen därför att Hammarbys ekonomi inte tillåter detta. Varför ens gå ut med ett sånt uttalande då? Enligt artikeln visste ju styrelsen och VD:n om detta och Hammarby har gått dåligt ekonomiskt i flera år, trots det så lovar styrelsen alltså att dra på sig ännu mer kostnader.

Och nu slutligen så har tydligen styrelsen kommit på att deras målsättning och budgeträkning är helt åt helvete och ska spara 20 miljoner på två år, annars ryker licensen.

Detta gör att Hammarby är en pajasförening i mitt tycke.
Citera
2009-05-15, 00:29
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Haha du förstår fortfarande inte alltså. Då ska jag förklara närmare.

Hammarby är en pajasförening för att de innan säsongen börjar säger att topp 4 är målet och att laget har resurser nog att klara detta. Varken tränaren eller VD:n håller med om detta, och det har säkerligen pågått diskussioner inom Hammarby, men styrelsen står ändå bakom sitt beslut.

För att klara målen lovar styrelsen att nya anfallsspelare kommer komma in i laget, detta sker inte, förmodligen därför att Hammarbys ekonomi inte tillåter detta. Varför ens gå ut med ett sånt uttalande då? Enligt artikeln visste ju styrelsen och VD:n om detta och Hammarby har gått dåligt ekonomiskt i flera år, trots det så lovar styrelsen alltså att dra på sig ännu mer kostnader.

Och nu slutligen så har tydligen styrelsen kommit på att deras målsättning och budgeträkning är helt åt helvete och ska spara 20 miljoner på två år, annars ryker licensen.

Detta gör att Hammarby är en pajasförening i mitt tycke.

I den kontexten har du förstås rätt, men det finns ju inget annat de kan göra nu. Det de lovat kan de ju inte ta tillbaka, så de får skämmas istället.
Citera
2009-05-15, 00:33
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
I den kontexten har du förstås rätt, men det finns ju inget annat de kan göra nu. Det de lovat kan de ju inte ta tillbaka, så de får skämmas istället.

Ja men varför överhuvudtaget skämma ut sig så som de har gjort? Varför vänta så länge med besparingarna som de har gjort? Varför sätta en målsättning som inte ens de anställda i föreningen tror på?

Nej, Hammarbys styrelse har i mina ögon skämt ut sig såpass mycket att de borde lämna sina poster.
Citera
2009-05-15, 00:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ja men varför överhuvudtaget skämma ut sig så som de har gjort? Varför vänta så länge med besparingarna som de har gjort? Varför sätta en målsättning som inte ens de anställda i föreningen tror på?

Nej, Hammarbys styrelse har i mina ögon skämt ut sig såpass mycket att de borde lämna sina poster.

Men du vet att de inte kommer att göra det. Och Tony Gustavsson får inte sparken förrän säsongen är över.
Citera
2009-05-15, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afugglas
Höga spelarlöner, hög planhyra och framförallt mycket böter för att publiken inte kunnat hålla sig i skinnet, vilket har renderat i lägre publiksiffror, vilket gör att de fått mindre intäkter än de kalkylerat med.
Det spelar större roll än man tror.

Tufft att härmas?
Citera
2009-05-15, 00:44
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Men du vet att de inte kommer att göra det. Och Tony Gustavsson får inte sparken förrän säsongen är över.

Finns nog inte många styrelseledamöter som avgår från sina uppdrag frivilligt. Och Tony kommer nog sparkas även om Hammarby klarar sig kvar. Så kan styrelsen skylla på honom och klara sig kvar en säsong till.
Citera
2009-05-15, 00:46
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Finns nog inte många styrelseledamöter som avgår från sina uppdrag frivilligt. Och Tony kommer nog sparkas även om Hammarby klarar sig kvar. Så kan styrelsen skylla på honom och klara sig kvar en säsong till.

Vad lär vi oss av detta? Styrelser är roten till det onda. Det gäller inte bara Hammarby. Minns hur de fega fittorna i AIKs styrelse betedde sig mot Norling och co.
Citera
2009-05-15, 00:51
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Det borde dom absolut göra, kan tänka mig att huvuden kommer att rulla ganska snart. När fansen till klubbarna i sthlm kräver förändringar brukar dessa komma förr eller senare. Micke A och Tony G ligger redan på frukostbordet redo att käkas upp
Citera
2009-05-15, 00:56
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det borde dom absolut göra, kan tänka mig att huvuden kommer att rulla ganska snart. När fansen till klubbarna i sthlm kräver förändringar brukar dessa komma förr eller senare. Micke A och Tony G ligger redan på frukostbordet redo att käkas upp

Jag hoppas verkligen det. Det här håller ju inte! Sälj alla och ner i Div 2-3 å härja, det kan bli ett roligt äventyr!
Citera
2009-05-15, 01:28
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Jag hoppas verkligen det. Det här håller ju inte! Sälj alla och ner i Div 2-3 å härja, det kan bli ett roligt äventyr!

Ja att värva Rami är nog det sämsta bajen har gjort någonsin, härliga utgifter på 200.000 i månaden vilket skickar oss rakt ner i ettan. Helt sjukt att det talas om att vi måste sälja dom bästa spelarna när fönstret öppnar igen..detta i ett läge när det akut behövs nyförvärv. Bajen åker ur iår och gnaget åker ur nästa år, känns inte alls orealistiskt faktist
Citera
2009-05-15, 01:33
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ja att värva Rami är nog det sämsta bajen har gjort någonsin, härliga utgifter på 200.000 i månaden vilket skickar oss rakt ner i ettan. Helt sjukt att det talas om att vi måste sälja dom bästa spelarna när fönstret öppnar igen..detta i ett läge när det akut behövs nyförvärv. Bajen åker ur iår och gnaget åker ur nästa år, känns inte alls orealistiskt faktist

Varför åker Gnaget ur?...

Om vi nödvändigtvis måste åka ner hoppas jag DIF följer med, och sen kan gärna AIK och BP få ansluta. Så får vi se hur rolig Allsvenskan bli efter det.

Jag tycker vi får skylla oss själva och jag skäms som Bajensupporter, men likförbannat ska jag till sös på söndag för att heja på våra grabbar, de är trots allt inte de som gjort fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in