2009-09-27, 20:24
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Nja, ser nu att Tjerna förmodligen istället kommer ta Dulee´s plats i startelvan. Bojan ska vara ute på kanten.

Jag har dålig koll på var Miran och Özkan klivit in i för position utöver anfall när dom kommit in. Eller har dom alltid ersatt Flavio den senaste tiden?
Miran har oftast ersatt Flavio ja. Men Flavio kan nog både spela anfall och högerytter. Han drar sig ju gärna ut mot högerkanten och plockar bollar för att sen vika in eller gå på inlägg. Jag tror nog Tjerna tar Dulees plats rakt av imorgon. Det var så vi spelade innan han kom. Och det funkade ju bra. Dessutom är Tjernas rutin ovärderlig i ett derby.
Citera
2009-09-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Miran har oftast ersatt Flavio ja. Men Flavio kan nog både spela anfall och högerytter. Han drar sig ju gärna ut mot högerkanten och plockar bollar för att sen vika in eller gå på inlägg. Jag tror nog Tjerna tar Dulees plats rakt av imorgon. Det var så vi spelade innan han kom. Och det funkade ju bra. Dessutom är Tjernas rutin ovärderlig i ett derby.

Fast han har börjat bli lite "trött" på äldre dar och fått börja på bänken. Lite som Novakovic och Rubarth.
Novakovic orkade bara till runt 75:e minuten och Rubarth fick agera inhoppare i slutet av matcherna.

Lite oroande att behöva veta att man behöver spara ett inhopp till en spelare som man vet inte orkar/är helt 100 sista 15.
Citera
2009-09-27, 20:30
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Fast han har börjat bli lite "trött" på äldre dar och fått börja på bänken. Lite som Novakovic och Rubarth.
Novakovic orkade bara till runt 75:e minuten och Rubarth fick agera inhoppare i slutet av matcherna.

Lite oroande att behöva veta att man behöver spara ett inhopp till en spelare som man vet inte orkar/är helt 100 sista 15.
Nja det vet jag inte om jag håller med om. Han är ju knappast pantersnabb. Men orkar 90 min, det gör han nog.
Citera
2009-09-27, 20:33
Medlem
csts avatar
Citat:

Precis min poäng.

Fast "en massa trassliga blattar"? Det är enbart Dulee som stökar. Så hur får du ihop det?
Nja, Bojan känns inte heller så jävla stabil. Det var ju knappast det fotbollsmässiga som ledde till att han inte fick va kvar i manure.
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Träffande beskrivning utav skansens omklädningsrum
Jag hajar inte. Vi har en och annan neger, men någon riktig blatte har vi inte vad jag vet. Skulle vara Batan, men han är ju förfan inte ens i föreningen.
Citera
2009-09-27, 20:37
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ingenting som har med fotbollen i sig att göra, men fy fan. Det där omklädningsrummet hade inte jag velat sitta i.

Borde sitta en varningsskylt på dörren där det står:

"Inga värdesaker lämnas kvar"
Citera
2009-09-27, 20:38
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Jag hajar inte. Vi har en och annan neger, men någon riktig blatte har vi inte vad jag vet. Skulle vara Batan, men han är ju förfan inte ens i föreningen.

Vad är en blatte? En svensk med invandrarbakgrund? Kebba, Rajalakso, Youssef?
Citera
2009-09-27, 20:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ingenting som har med fotbollen i sig att göra, men fy fan. Det där omklädningsrummet hade inte jag velat sitta i.

Det omklädningsrummet fyller inte din kvot som måste bestå av apor?
Citera
2009-09-27, 20:41
Medlem
Citat:
Nja det vet jag inte om jag håller med om. Han är ju knappast pantersnabb. Men orkar 90 min, det gör han nog.

Men han springer och kämpar kopiöst mycket. Det tempot orkar man inte hålla i 90min när åldern knallar på.

Men tror dock att Tjerna startar och byts ut mellan minut 75-80.
Citera
2009-09-27, 20:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral

Med tanke på att blåvitt släppt in nästan hälften av målen intill nedre delen av stolparna så har man knappast tjänat nåt på att flytta in stolparna.

Angående drulle historien så är det knappast drulle som skadar klubben utan aik får skylla sig helt och hållet som tagit tillbaka fanskapet

Jaså det är AIK's fel att en spelare bär sig illa åt?
Citera
2009-09-27, 20:43
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jaså det är AIK's fel att en spelare bär sig illa åt?

Läs om, läs rätt. AIK får skylla sig själva stod det.
Citera
2009-09-27, 20:49
Medlem
klybans avatar
När kommer disciplinänden ge sitt utlåtande i Kim´s ärende?
Citera
2009-09-27, 20:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Läs om, läs rätt. AIK får skylla sig själva stod det.

Vadå skylla sig själv? Om en spelare skriver på så antar man väl att spelaren i fråga följer regler och policies?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in