2009-10-08, 02:49
Medlem
Carnavass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag tycker nog inte att ÖSK hemma är en given AIK-seger. ÖSK har visserligen förlorat två raka matcher med 3-0, men det mot seriens två formstarkaste lag och nu har de ett uppehåll samt två relativt enkla matcher mot BP och Halmstad framför sig innan de åker till Råsunda. Det kan helt klart bli skräll där, även om tre hemmapoäng är utgångstipset.

/feldgrau

Jag tror däremot att AIK klarar Örebro. MEN det är derbyt jag har lite dåliga vibbar av. Skulle inte vara någon jävla skräll om en rival sätter käppar i hjulet. Tror inte heller Gefle har något att hämta på Råsunda.
Citera
2009-10-08, 02:58
Medlem
feldgraus avatar
Det roliga med alla sådana här diskussioner är ju att verkligheten ofta blir en helt annan. Typ att IFK krossar MFF men torskar mot BP och att AIK oväntat förlorar mot Gefle men vinner enkelt mot Bajen och ÖSK... Det känns på något märkligt vis som en mer verklighetsanpassad tippning.

/feldgrau
Citera
2009-10-08, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det roliga med alla sådana här diskussioner är ju att verkligheten ofta blir en helt annan. Typ att IFK krossar MFF men torskar mot BP och att AIK oväntat förlorar mot Gefle men vinner enkelt mot Bajen och ÖSK... Det känns på något märkligt vis som en mer verklighetsanpassad tippning.

/feldgrau

Det är ju det som är det roliga härinne just nu! Alla har bestämt att MFF kommer spela ut IFK helt och resten av matcherna kommer båda vinna utan problem och allt ska göras upp i sista mötet

Sannolikheten måste vara större att det blir på ett annat sätt.

Sen är inte MFF bättre nu än dom varit innan innan spelmässigt, spelat ut allt och alla under hela säsongen med ett fåtal undantag men helt plötsligt så har vi två anfallare vilket är otroligt att det kan ta 20 omgångar att förstå att vi behöver när vi snittade mindre än ett mål per match men ändå, får hoppas på Europa spel vilket jag tror passar dagens MFF mycket bättre än andra lag som garanterat kommer få plats.. Nämner inga namn.
Citera
2009-10-08, 08:16
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f

Sen är inte MFF bättre nu än dom varit innan innan spelmässigt, spelat ut allt och alla under hela säsongen med ett fåtal undantag
Hybris från gnagare har man ju läst, men det här alltså
Citera
2009-10-08, 09:21
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
I botten klarar dif kvalplatsen då man har usla Heif kvar att möta samt öis hemma och avslutningsvis KFF hemma..ett lag som verkade uppgivet mot öis senast så dif bör klara detta medans bajen och öis åker ur
Så slutar det, tyvärr

KFF såg loja ut för de saknade sin pådrivare, den avstängde lagkaptenen Henrik Rydström! Med Rydan tillbaka på banan är KFF ett helt annat lag.
Citera
2009-10-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Dom tre kommande matcherna för aik är givna segrar..Gbg kommer inte vinna mot MFF borta men en poäng där och dom kan ligga tre poäng efter inför sista och då räcker det att slå aik för att ta guldet. Men MFF är i grymt bra form och risken finns att dom slår Gbg och då är det klart. Mitt tips är att aik inför sista omgången leder med 4 poäng och har därför avgjort

I botten klarar dif kvalplatsen då man har usla Heif kvar att möta samt öis hemma och avslutningsvis KFF hemma..ett lag som verkade uppgivet mot öis senast så dif bör klara detta medans bajen och öis åker ur

Så slutar det, tyvärr

Tror som jag sagt innan IFK tar minst 1 poäng mot Malmö, kanske 3... Matcherna mot Halmstad och BP kan sluta hur som helst. IFK har en tendens att spela bra mot topplag/bra motstånd, Malmö får ses som det nu antar jag men kan prestera dåligt mot sämre lag tex BP... Hur det går för AIK i deras 3 nästa matcher har jag ingen aning om men stor fördel för Gnaget givetvis. Kan hoppas på att derbyt blir en match där allt runt omkring som tabell-läge, tidigare prestationer under säsongen m.m. läggs på hyllan och det blir en tuff och jämn match. Ett Derby är alltid ett derby... eller så blir det som mot DIF där Gnaget var överlägsna. Angående DIF tror jag de kommer åka ur tyvärr.... Torsk mot Helsingborg borta och ödesmatchen mot Kalmar hemma som kommer sluta i nån typ av skandal från DIF-supporters som öppet kommer visa sitt missnöje!
Guldstriden kommer avgöras på Gamla Ullevi med 3 poängs fördel AIK!
Citera
2009-10-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hybris från gnagare har man ju läst, men det här alltså

Ja men förklara då vilka som kommit till Malmö och spelat ut MFF tidigare denna säsongen istället ditt jävla stolpskott. Om du läser igen så står det inte att Göteborg kommer bli utspelade utan att det är kul att alla redan tror det men att Malmö inte är bättre nu än innan då förluster och kryss var vanligare än vinster. Självklart kommer inte Malmö leka hem 3 p, det är ändå Sveriges 2 största klubbar som möts och IFK har mycket mer att spela för. Du plockar ut en mening och citerar istället för att läsa helheten.

I övrigt så skriver du värdelösa och subjektiva inlägg varje gång så jag är inte förvånad.
Senast redigerad av 010f 2009-10-08 kl. 12:16.
Citera
2009-10-08, 13:26
Medlem
När går derbyt den 25e?
När kommer tiderna till detta?
Jag antar att det inte ska gå 12:30 på förmiddagen.
Citera
2009-10-08, 14:03
Medlem
Ari.Golds avatar
Obolo om allsvenskan

En intervju med Obolo. Inga standardfloskler där inte, utan resonemang kring hur allsvenskan kan bli bättre och annat.

Jag håller förövrigt med IvanGol i allt han säger.

http://sportal.se//sport/fotboll/allsvenskan/aik/109418
Citera
2009-10-08, 14:41
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
När går derbyt den 25e?
När kommer tiderna till detta?
Jag antar att det inte ska gå 12:30 på förmiddagen.

Derbyt kommer gå 12.30, välkommen till den nya allsvenskan presenterad av canalplus.
Citera
2009-10-08, 14:43
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Derbyt kommer gå 12.30, välkommen till den nya allsvenskan presenterad av canalplus.

Canal+? Trodde det hade att göra med att ni inte skulle hinna få i er så mycket sprit före 12.30.
Citera
2009-10-08, 14:52
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Canal+? Trodde det hade att göra med att ni inte skulle hinna få i er så mycket sprit före 12.30.

Ja det är ju självklart bara en tillfällighet att matchen ligger så den hinner spelas klar direkt innan försnacket inför Liverpool-United drar igång.

Inget annat derby har varit placerat vid den tidpunkten, vilket är märkligt om man väljer att göra det av säkerhetsskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in