2009-10-08, 14:59
  #9025
Medlem
Fillors avatar
Bajens dom: (möjligtvis bara rykten)
Sopa idiot sug kuk svff
__________________
Senast redigerad av Fillor 2009-10-08 kl. 15:48.
Citera
2009-10-08, 15:03
  #9026
Medlem
Viking-s avatar
Haha, blir inte mycket derbykänsla där inte, skadas inte AIK av den domen?
Citera
2009-10-08, 15:04
  #9027
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Bajens dom:
Sopa idiot sug kuk svff


Att det blev just derbyt som var utan publik var väl ingen höjdare för bajen ekonomiskt.
Oväntat hård dom imo.
Citera
2009-10-08, 15:05
  #9028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Haha, blir inte mycket derbykänsla där inte, skadas inte AIK av den domen?

Får aik då tillgång till bortasektionen (10%) eller blir det helt tomt på arenan?
Citera
2009-10-08, 15:06
  #9029
Medlem
GoHabss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Haha, blir inte mycket derbykänsla där inte, skadas inte AIK av den domen?

Tror vi får välja själva om vi ska ta straffet mot Aik eller Häcken. Vet faktiskt inte vad jag personligen föredrar...
Citera
2009-10-08, 15:07
  #9030
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Får aik då tillgång till bortasektionen (10%) eller blir det helt tomt på arenan?
Problemet är ju att många går på derbyn pga av den känsla som uppkommer när typ 28-30 tusen står och skriker, tifon etc. Nu när det bara kmr bli AIK:are som tar platserna kommer ju det vara som att möta trelleborg hemma. Ifall bajen väljer derbyt dvs (så korkade är de väl inte?).
__________________
Senast redigerad av Viking- 2009-10-08 kl. 15:09.
Citera
2009-10-08, 15:08
  #9031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Får aik då tillgång till bortasektionen (10%) eller blir det helt tomt på arenan?

Helt tomt som jag fattat det förutom funktionärer och personer kopplade till de spelande föreningarna. Var väl så det var när AIK åkte på att spela en match utan publik.
Citera
2009-10-08, 15:10
  #9032
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Haha, blir inte mycket derbykänsla där inte, skadas inte AIK av den domen?

Gnaget får ju intäkter från norra nedre och mellan i derbyt så om vi väljer den matchen absolut.

Domen återkommer jag till först när jag läst vad DN har att säga, luktar dock mycket illa.
Citera
2009-10-08, 15:10
  #9033
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Väljer dom derbyt så ska AIK fan kompenseras med varenda krona som Norra skulle dragit in till klubben, 1.000.000+.

Så det lär välja häckenmatchen.
Citera
2009-10-08, 15:11
  #9034
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Gnaget får ju intäkter från norra nedre och mellan i derbyt så om vi väljer den matchen absolut.

Domen återkommer jag till först när jag läst vad DN har att säga, luktar dock mycket illa.


Förutsätter att det finns bindande avtal, det handlar om stora pengar.
Det är bajens problem.
Citera
2009-10-08, 15:13
  #9035
Medlem
GoHabss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Väljer dom derbyt så ska AIK fan kompenseras med varenda krona som Norra skulle dragit in till klubben, 1.000.000+.

Så det lär välja häckenmatchen.

Dock så säger väl avtalet bara att AIK ska få intäkterna från Norra, om läktarna blir tomma så blir det inga intäkter, så enkelt är det. Om Hammarby vill vara jävliga är det bara att hänvisa till avtalet.

Jag antar, om Hammarby skulle välja den matchen, att Hammarby kommer kompensera AIK med intäkterna som man drog in på Södra i förra derbyt klubbarna mellan, för att kunna fortsätta med intäktsfördelningen i framtiden.
Citera
2009-10-08, 15:14
  #9036
Medlem
Viking-s avatar
Antar att det var hoten mot styrelsen och den cirkus som följt som ansvarar för det här grymt hårda straffet. Personligen tycker jag att Djurgårdens huliganism var värre än Hammarbys (var på båda matcherna) och att det är sjukt att man kan straffas så här olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in