Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Väljer dom derbyt så ska AIK fan kompenseras med varenda krona som Norra skulle dragit in till klubben, 1.000.000+.
Så det lär välja häckenmatchen.
Dock så säger väl avtalet bara att AIK ska få intäkterna från Norra, om läktarna blir tomma så blir det inga intäkter, så enkelt är det. Om Hammarby vill vara jävliga är det bara att hänvisa till avtalet.
Jag antar, om Hammarby skulle välja den matchen, att Hammarby kommer kompensera AIK med intäkterna som man drog in på Södra i förra derbyt klubbarna mellan, för att kunna fortsätta med intäktsfördelningen i framtiden.