2009-05-11, 22:23
Bannlyst
Matcherna i Allsvenskan är i full gång! Här kan du vara med och tippa omgångarna! https://www.flashback.org/showthread.php?t=897658&page=5

Mycket tacksam för nya tippare!
Citera
2009-05-11, 22:27
Medlem
Strinders avatar
Fy fan va tungt allting känns nu..

Vi MÅSTE få in en ny spelare när fönstret öppnas, får vi inte de åker vi ur.
Citera
2009-05-11, 22:32
Medlem
P3RK3L3s avatar
Enkom härliga resultat idag. Dock lite oroande för toppstriden att Kalmar vaknat till, även om det är fantastiskt skönt att de fortfarande slaggade när AIK mötte grisskändarna borta.
Citera
2009-05-11, 22:34
Medlem
Nowhere Hills avatar
Känns som henkeborg tar hem skiten i år med elfsborg någonstans strax bakom, tror sillstryp kommer att förlora 3, 4 tongivande spelare under sommaren, ett avbräck som självklart kommer att påverka poängskörden. I dagsläget känns det troligast att kära Gnaget hamnar i topp av stockholmslagen och det är självklart ett stort bonus . Känns dock långt ifrån bra med nuvarande spel och trupp och någon optimism vad som gäller att utmana för guldet kan jag inte påstå att jag känner i nuet....
För tidigt att konstatera att brajen alternativt apa åker ur, blir ju ett långt sommaruppehåll igen och det kommer säkert att ha sin påverkan på saker och ting. Försiktig optimism inför derbyt, kan betyda oerhört mycket för återstoden av bägge lags säsonger....
Citera
2009-05-11, 22:41
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
Känns som henkeborg tar hem skiten i år med elfsborg någonstans strax bakom, tror sillstryp kommer att förlora 3, 4 tongivande spelare under sommaren, ett avbräck som självklart kommer att påverka poängskörden. I dagsläget känns det troligast att kära Gnaget hamnar i topp av stockholmslagen och det är självklart ett stort bonus . Känns dock långt ifrån bra med nuvarande spel och trupp och någon optimism vad som gäller att utmana för guldet kan jag inte påstå att jag känner i nuet....
För tidigt att konstatera att brajen alternativt apa åker ur, blir ju ett långt sommaruppehåll igen och det kommer säkert att ha sin påverkan på saker och ting. Försiktig optimism inför derbyt, kan betyda oerhört mycket för återstoden av bägge lags säsonger....

Ja det känns som att både Elfsborg och Helsingborg har stabila trupper utan att för den skull ha alldeles för många heta, unga spelare som en massa klubbar rycker i. Både Anders Svensson och Henke är spelare som tillför sjukt mycket med rutin men utan för stor bekostnad av fysiken. Ledare och matchvinnare. Jag tycker såväl Malmö, IFK och AIK saknar detta. Och Malmö kan ju bli utsatt för en del avbräck efter sommaren i.o.m. alla unga, bra spelare de förfogar över. Samma gäller väl IFK medan vårt kära AIK kommer tappa Obolo och därmed allt spel...
Citera
2009-05-11, 22:48
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ja det känns som att både Elfsborg och Helsingborg har stabila trupper utan att för den skull ha alldeles för många heta, unga spelare som en massa klubbar rycker i. Både Anders Svensson och Henke är spelare som tillför sjukt mycket med rutin men utan för stor bekostnad av fysiken. Ledare och matchvinnare. Jag tycker såväl Malmö, IFK och AIK saknar detta. Och Malmö kan ju bli utsatt för en del avbräck efter sommaren i.o.m. alla unga, bra spelare de förfogar över. Samma gäller väl IFK medan vårt kära AIK kommer tappa Obolo och därmed allt spel...

Ja, ungefär som du skriver. Intressant detta med gamen våran -Obolo, hade också en distinkt känsla av att det blir byebye till sommaren men nu undrar jag om han är lika het på marknaden som vi tror, vet du av något konkret intresse eller konkreta scoutningar? mitt vanliga nätverk av källor har inte kunnat kasta mycket ljus på ämnet.
Citera
2009-05-11, 22:50
Medlem
Kuggarns avatar
Skön seger idag mot ett uselt Bajen. De hade inte en chans på något av målen och kändes totalt ofarliga. ÖSK spelade knappast bra men det räcker tydligen mot bottenlagen.
Citera
2009-05-11, 22:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Skön seger idag mot ett uselt Bajen. De hade inte en chans på något av målen och kändes totalt ofarliga. ÖSK spelade knappast bra men det räcker tydligen mot bottenlagen.

Är du Örebrosupporter din jävel?
Citera
2009-05-11, 22:53
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kan du väl inte ha missat? ÖSK är för övrigt blivit något av mitt andralag, vi är fler än du anar.
Citera
2009-05-11, 22:55
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Kan du väl inte ha missat? ÖSK är för övrigt blivit något av mitt andralag, vi är fler än du anar.

Inga problem, det kan jag ta ... Gillar bara inte om man för tillfället håller på ett lag som spöar ett man inte gillar.
Citera
2009-05-11, 23:04
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, kan du tänka dig... Vi finns. Man försöker framföra lite svartvita tankegångar i den här tråden i bland men det brukar drunkna i allt snack mellan olika fraktioner bland ståckolmana.
Citera
2009-05-11, 23:19
Medlem
H.J.Ss avatar
Som sagt nu är det nog!
OM de sparkar Tony gör de det ju för att dölja att MICKE ANDERSSON måste BORT!!!!! och Lasse kan följa efter..NU är det kämpa som gäller!!Men glöm inte att sparka bort Micke och Lasse som de ansvariga de är låååångt!
Tur är att Öis och dif finns i allsvenskan!!!

Det är dags igen att se till att styrelsen inte blir omvald/avgår ..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in