2009-10-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Tror ingen vid sin sunda vätskor tror de kommer bli enkelt. Men om Sella spelar som igår och Tobbe kommer tillbaks i hyfsad form finns chansen att vi kan få med oss ett poäng.

Ja eller 3 poäng kanske till och med. Folk målar upp Malmö som nåt oövervinligt topplag som är omöjliga och slå Visst de är i riktigt bra form men det är GAIS också (formstarkast i allsvenskan) men det såg vi ju hur det gick trots att vi har ett väldigt skadedrabbat lag bröt vi deras svit och vann. Nu får vi tillbaka några viktigas spelare till Malmö-matchen och uppehållet gynnar oss mer än Malmö som är inne i deras "svit"... Det kommer bli en tuff match men absolut inte omöjligt och ta 1 eller kanske 3 poäng här. Jag trodde på tre poäng igår och tror på 3 poäng mot Malmö också, har en bra känsla inför matchen mot Malmö

Ska dock bli skönt och gå till uppehåll nu och lägga detta åt sidan lite och koncentera sig på landslagets match mot Danmark och Albanien. Ak så viktigt det också
Senast redigerad av The Stranger 2009-10-06 kl. 20:55.
Citera
2009-10-06, 20:56
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Lite AIK-hybris över det här. Visst, bra match, men knappast den bästa i år. Känns som att du börjat trolla en hel del, henrik21.

Nåja, som jag skrivit ovan så ansåg kommentatorer och en hel del "neutrala" skribenter på diverse tidningar att gårdagens match var den mest spännande/intressanta/roliga/fartfyllda match de sett.

/feldgrau
Citera
2009-10-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nåja, som jag skrivit ovan så ansåg kommentatorer och en hel del "neutrala" skribenter på diverse tidningar att gårdagens match var den mest spännande/intressanta/roliga/fartfyllda match de sett.

/feldgrau

Hör och häpna men jag tycker matchen var rätt kul att titta på faktiskt. Högt tempo och inte så mycket mittfältsspel. Men den bästa.. nja vet inte riktigt.
Citera
2009-10-06, 21:26
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:

/feldgrau

Håller med om att det var en riktigt fartfylld och spännande match, men det är som så ofta att tidningar öhhmmm aaaa ehhh, ja du fattar.
Ibland när man kollar på match och sen läser tidningen dagen efter undrar man ju om dom ens kollat på matchen, tex när en spelare inte slagit en enda pass rätt, tappat mycket boll å slarvat som fan, då har aftonbladet gett spelaren 4plus medans en spelare som var helt galet grymm får 2plus.

Nja jag bedömer helst med mina egna ögon och säger att det var en av dom tre bästa matcherna i år.
Citera
2009-10-06, 23:26
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Håller med om att det var en riktigt fartfylld och spännande match, men det är som så ofta att tidningar öhhmmm aaaa ehhh, ja du fattar.
Ibland när man kollar på match och sen läser tidningen dagen efter undrar man ju om dom ens kollat på matchen, tex när en spelare inte slagit en enda pass rätt, tappat mycket boll å slarvat som fan, då har aftonbladet gett spelaren 4plus medans en spelare som var helt galet grymm får 2plus.

Nja jag bedömer helst med mina egna ögon och säger att det var en av dom tre bästa matcherna i år.

Visst är det så och jag kan själv inte relatera till att det var en av årets bästa matcher så som media menar. Jag föredrar matcher som 6-0 mot Djurgården och 4-0 mot Elfsborg, vilket om något visar på hur subjektiv åsikten om en "bra match" är. Hade jag varit neutral hade gårdagens derby nog varit en underbar match att se.

/feldgrau
Citera
2009-10-06, 23:48
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Hade jag varit neutral hade gårdagens derby nog varit en underbar match att se.
Och jag kan ju bara säga att jag håller med dig där. Eller hur man nu ska säga... Som "neutral" åskådare så var det en riktigt härlig match att se. Hade det mesta utom en massa meningslöst dribblande på mittplan och det för ju upp matchen som en av dom absoluta topparna detta året. För mig alltså, antar att Elfsborgare, Hammarbyare och MFF:are inte tyckte alls lika mycket om den för där är det väl meningslöst dribblande på mittplan som är den högsta fotbollskonsten? Men att säga att det var den bästa matchen kan man ju bara inte göra. Inte om man har lite hjärna och vett nog att inse att det alltid är den sista matchen som man kommer ihåg bäst.. Det fanns säkert ett par matcher i våras som höll liknande klass men hur lätt är det att jämföra?
Dock som sagt så får den absolut högsta betyg och ett sånt slut är ju faktiskt underbart att se. Klimax precis när klimax ska komma.
Citera
2009-10-07, 08:40
Medlem
erikbes avatar
Jag har inte hört någon säga "Årets bästa match hittills" om någon annan match tidigare under säsongen men jag kan ju ha missat något

Det viktigaste är att vi fick tre poäng och att vi flåsar AIK i bakhasorna. Så skönt att inte ha en massa rubrikskapande spelare i laget som Dulee och Bojan. Får hoppas att deras dryghet är en kraftig tändvätska för våra killar
Citera
2009-10-07, 10:09
Medlem
Keldons avatar
Nu har det skrivits 100 sidor i denna tråd på 10 dagar! Medgångsgnagarna gillar att snacka skit och sparar inte på krutet. Med det flytet AIK har i år så går IFK Götet säkert på pumpen mot Malmö också. Kalmar har i.a.f. tydligt visat nu mot slutet att dagens tunna tunna trupp inte håller för SM-guld.

Spelare som försvunnit ur startelvan som tog guldet: Santin, Relm, Delm, Velm, Bagarn, Ingelsten, Sorin. Klassiskt sönderköpt likt flera vinnare av allsvenskan de senaste 10 åren.
Citera
2009-10-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och jag kan ju bara säga att jag håller med dig där. Eller hur man nu ska säga... Som "neutral" åskådare så var det en riktigt härlig match att se. Hade det mesta utom en massa meningslöst dribblande på mittplan och det för ju upp matchen som en av dom absoluta topparna detta året. För mig alltså, antar att Elfsborgare, Hammarbyare och MFF:are inte tyckte alls lika mycket om den för där är det väl meningslöst dribblande på mittplan som är den högsta fotbollskonsten? Men att säga att det var den bästa matchen kan man ju bara inte göra. Inte om man har lite hjärna och vett nog att inse att det alltid är den sista matchen som man kommer ihåg bäst.. Det fanns säkert ett par matcher i våras som höll liknande klass men hur lätt är det att jämföra?
Dock som sagt så får den absolut högsta betyg och ett sånt slut är ju faktiskt underbart att se. Klimax precis när klimax ska komma.

Jag har en känsla av två av de bästa matcherna ligger framför oss i MFF-IFK och IFK-AIK, den senare lär väl bli en riktigt försiktig och defensiv match men med tanke på hur mycket den betyder så kommer den ju ändå bli spännande och kamp men allt annat än 8 man i backlinjen från AIKs sida vore ju en skräll beroende på hur läget ser ut inför sista omgången och hur de ställt upp mot "storlagen" innan och nu finns det väl ännu större skäl.

Hoppas MFF kan minska Göteborgs chanser och AIK tar det, eller ännu hellre Elfsborg men känns inte lika troligt.
Citera
2009-10-07, 23:24
Medlem
Gullegubbens avatar
Det vore himla kul om Gnaget kunde vinna på de andras misstag. Det är roligare att retas när man vinner oförtjänt. Vinner man av egen kraft, så finns det ju inte så mycket att snacka om. Det är bara "Grattis, ni förtjänade att vinna", "Tack". Hur kul är det?
Citera
2009-10-07, 23:53
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Dom tre kommande matcherna för aik är givna segrar..Gbg kommer inte vinna mot MFF borta men en poäng där och dom kan ligga tre poäng efter inför sista och då räcker det att slå aik för att ta guldet. Men MFF är i grymt bra form och risken finns att dom slår Gbg och då är det klart. Mitt tips är att aik inför sista omgången leder med 4 poäng och har därför avgjort

I botten klarar dif kvalplatsen då man har usla Heif kvar att möta samt öis hemma och avslutningsvis KFF hemma..ett lag som verkade uppgivet mot öis senast så dif bör klara detta medans bajen och öis åker ur

Så slutar det, tyvärr
Citera
2009-10-08, 00:55
Medlem
feldgraus avatar
Jag tycker nog inte att ÖSK hemma är en given AIK-seger. ÖSK har visserligen förlorat två raka matcher med 3-0, men det mot seriens två formstarkaste lag och nu har de ett uppehåll samt två relativt enkla matcher mot BP och Halmstad framför sig innan de åker till Råsunda. Det kan helt klart bli skräll där, även om tre hemmapoäng är utgångstipset.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in