2009-09-27, 18:01
Medlem
mishimas avatar
Det finns en potential i MFF. Det är jävligt synd att den inte har utnyttjas under hela säsongen. Hade vi inte spelat så många oavgjorda hade vi kanske varit med där upp. Försvaret har varit toppen hela säsongen. MFF har bara släppt 17 mål på hela året. De unga killarna som Sudic och Molins har tagit ett steg till. Lyckas vi behålla det här laget kan det gå bra i framtiden, men så sa jag vid den här tiden förra året också så det går väl helvete nästa år igen.
Citera
2009-09-27, 18:06
Medlem
benzins avatar
Tydligen verkar Dulee varit ute och drällt igen, vilken överraskning. Måste väll varit hans sista chans i AIK nu.

Är inte uttagen till matchtruppen imorgon heller...
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Din bitterhet mot IFK är också ganska rolig att skåda.

0-4 sved lite väl mycket eller?

/feldgrau
Har ingen bitterhet alls mot IFK, aldrig haft och kommer aldrig ha.
Tvärtom har jag önskat dom lycka till många ggr, vilket en hel del andra här inte någonsin skulle göra.
Sen redan innan IFK matchen visste jag dom skulle förlora så någon bitterhet där finns inte heller.
Tråkigt kanske, men bitter nej.

Dock är jag bitter på IFE lama uppträdande på planen det senast.
Men det faller sig naturligt när dom helt plötsligt spelar uruselt, men så är fotboll helt plötsligt kan man ha världens uppförsbacke.
Detta har även IFK haft ett par tunga uppförsbackar, men inte just nu.
Förlora mot kalmar borta är absolut ingen skam över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det finns en potential i MFF. Det är jävligt synd att den inte har utnyttjas under hela säsongen. Hade vi inte spelat så många oavgjorda hade vi kanske varit med där upp. Försvaret har varit toppen hela säsongen. MFF har bara släppt 17 mål på hela året. De unga killarna som Sudic och Molins har tagit ett steg till. Lyckas vi behålla det här laget kan det gå bra i framtiden, men så sa jag vid den här tiden förra året också så det går väl helvete nästa år igen.

Ja, nästa säsong går Rolle återigen över till 4-5-1 och köper in en avdankad brasse som får starta trots att han inte gör något vettigt. Sen gör vi en bra höst igen och hoppet är på topp inför 2011...
Citera
2009-09-27, 18:07
Medlem
Dulee inte uttagen till morgondagens trupp.
Citera
2009-09-27, 18:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Dulee inte uttagen till morgondagens trupp.
Vad har han hittat på denna gång då?
Citera
2009-09-27, 18:16
Medlem
ubersantas avatar
Citat:

Vete fan om det är så bra att det äntligen lossnat. Kommer det hålla i sig till nästa säsong? Tveksamt med tanke på att, som du själv säger, såg likadant ut förra året vid den här tiden.

Det positiva är ju att det är de unga talangerna som leder laget framåt, och att det inte behövs dyra och gamla "proffs" som kommer till Malmö för att varva ner (Junior, Aubynn, Wilton, etc etc)
Citera
2009-09-27, 18:17
Medlem
Citat:
Tror nog att Malmö kommer att vara ett topplag nästa år. Det finns ju kapacitet, pengar och ett stort intresse. Det bästa som kan hända Malmö är nog att man får behålla truppen och inte säljer eller köper massa spelare.
Citera
2009-09-27, 18:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Tror nog att Malmö kommer att vara ett topplag nästa år. Det finns ju kapacitet, pengar och ett stort intresse. Det bästa som kan hända Malmö är nog att man får behålla truppen och inte säljer eller köper massa spelare.
Det har jag trott många år , men verkar som det finns nått i klubben som hindrar framgång.
Vad har jag ingen aning om.
Citera
2009-09-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har jag trott många år , men verkar som det finns nått i klubben som hindrar framgång.
Vad har jag ingen aning om.
Föregående år har dom ju underpresterat totalt och spelat väldigt dåligt, nu känns det som Malmö kan spela riktigt riktigt bra, åtminstonde imellan åt.
Defensiven ser grymt stabil ut, Dahlin är ett av få bra köpt Malmö gjort dom senaste åren, ett helt annat lugn med honom där istället för sankan.

Hoppas dom får behålla denna truppen, sen kommer Miljan tillbaka också, Wilton kan dom dock försöka bli av med, om det nu är möjligt...
Citera
2009-09-27, 18:37
Medlem
50-öring.s avatar
Härlig match av Gische idag! Tyckte man kände igen den gamle Ofere lite väl mycket. Passar till motståndaren, halkar osv men så länge han gör mål så får man väl vara nöjd. Härligt också att Snabbe-Danne fick göra två.

Däremot känns det tungt att Ofere är avstängd i nästa match. Kommer gråta om Figge får starta. Känns fan som Agon eller tom Pontus är ett bättre alternativ just nu. Figge gör inget rätt på planen och efter en vinstmatch sticker han ut i spelargången sur.

Men men.. härligt med en vinst i alla fall. Och 11-1 i målskillnad på tre matcher är inte helt illa för ett lag som knappt kunde göra ett mål innan
Senast redigerad av 50-öring. 2009-09-27 kl. 18:39.
Citera
2009-09-27, 18:48
Medlem
kallesietes avatar
Bajen var det sämsta laget denna säsongen.
Totalt jävla uddlösa. Var väl vassa i 5 minuter efter sin slumpartade reducering.

Sjukt kassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in