2009-10-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Man kan väl också se det som så att om Gais inte varit så förbannat amatörmässiga så hade det aldrig blivt ett problem?
Sen, och nu gissar jag bara men det gör ju å andra sidan du med, så av vad man kunnat förstå tidigare så verkar ju inte migrationsverket vara den snabbaste instansen? Det är väl inte omöjligt att det är ett par veckors handläggningstid. Som sagt, det hade ju varit ännu smartare att vänta till på måndag och då kräva att wandersson inte skulle få vara med alternativt safea mot eventuell förlust.

Nu är det ju visserligen bara spekulation, men något luktar verkligen fisk i Göteborg...
Ursäktar givetvis alla ordvitsar och lovar att avgå om det händer igen, men det kommer bara av sig själv.

Det som man egentligen går och väntar på idag är SvFFs bedömning av Christensen, svaret där kan tysta 40 sidor spekulation i den här tråden.
Citera
2009-10-01, 16:27
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Man kan väl också se det som så att om Gais inte varit så förbannat amatörmässiga så hade det aldrig blivt ett problem?
No arguing there. Faktum är att jag på visst sätt blivit glad över denna nyhet. Arby, min kanske största fiende inom fotboll överhuvudtaget har ännu en gång gjort bort sig. Fast denna gången går det inte bara att 'släta över', han har uppenbarligen skadat klubbens image, oroat fansen och kan därpå ha skickat ned föreningen i supperettan i värsta fall.

Jag har velat se honom sparkad sen en vecka efter att han nästlat sig in i klubben. Nu sitter man ju iof och önskar honom ond och bråd död på en enslig gata - men min första önskan lär ju inte vara så långsökt längre.

Citat:
Sen, och nu gissar jag bara men det gör ju å andra sidan du med, så av vad man kunnat förstå tidigare så verkar ju inte migrationsverket vara den snabbaste instansen? Det är väl inte omöjligt att det är ett par veckors handläggningstid. Som sagt, det hade ju varit ännu smartare att vänta till på måndag och då kräva att wandersson inte skulle få vara med alternativt safea mot eventuell förlust.
Men att sälja ut en enskild individ till media, för att på så vis få denne i obalans, för att man hejar på ett motståndarlag i fotboll är helt ok?

Det finns hittills inga bevis för att det är han, men nog fan kan man få ha rätt till att bli konspiratorisk?
Citera
2009-10-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
No arguing there. Faktum är att jag på visst sätt blivit glad över denna nyhet. Arby, min kanske största fiende inom fotboll överhuvudtaget har ännu en gång gjort bort sig. Fast denna gången går det inte bara att 'släta över', han har uppenbarligen skadat klubbens image, oroat fansen och kan därpå ha skickat ned föreningen i supperettan i värsta fall.

Jag har velat se honom sparkad sen en vecka efter att han nästlat sig in i klubben. Nu sitter man ju iof och önskar honom ond och bråd död på en enslig gata - men min första önskan lär ju inte vara så långsökt längre.

Men att sälja ut en enskild individ till media, för att på så vis få denne i obalans, för att man hejar på ett motståndarlag i fotboll är helt ok?

Det finns hittills inga bevis för att det är han, men nog fan kan man få ha rätt till att bli konspiratorisk?

Nä Arby verkar inte vara någon stjärna direkt. Ungefär som han biljett-bagdad-bob som skyllde priserna på att IFK inte berättade vad de skulle ta. Ja ja. Överlag är det ju ett problem för hela allsvenskan att inget lag verkar ha koll på sin verksammhet oavsett om det är gais, Öis, Gefle, IFK, MFF, aik eller vad det en kan tänkas vara. antingen är det ekonomiska problem, adminitrationsproblem, värvningsproblem eller hemorojdproblem. Hur fan ska vi närma oss övriga europa när ingen verkar kunna knyta sina egna skor ens?
Citera
2009-10-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Nu är det ju visserligen bara spekulation, men något luktar verkligen fisk i Göteborg...
Ursäktar givetvis alla ordvitsar och lovar att avgå om det händer igen, men det kommer bara av sig själv.
Ja bra, nu har du fått in "lustiga" göteborgsanspelningar i 3 av de fyra senaste inläggen. vi fattar att du tycker det är hemskt roligt med att sveriges fiskauktion ligger här, kul kul.
Citera
2009-10-01, 16:36
Medlem
reitschules avatar
Om det nu blir så att GAIS går helt ostraffade igenom det här är det ju skämt.
Det är helt klart att alla poäng de tagit med en icke registrerad spelare ska tillfalla laget som mötte dem, annars är det ju fritt fram för vilket lag som helst att kasta in spelare hit och dit. Löjligt. Och det säger jag inte bara för att jag tycker att Djurgårns 1-1-match ska bli en 3-0-seger (även om jag självklart tycker det).
Citera
2009-10-01, 16:43
Medlem
Citat:

Ja bra, nu har du fått in "lustiga" göteborgsanspelningar i 3 av de fyra senaste inläggen. vi fattar att du tycker det är hemskt roligt med att sveriges fiskauktion ligger här, kul kul.

Det jag inte fattar är att du, som go gubbe, inte tycker att det är kul? Jag drar ju vitsarna på en nivå som en go gubbe uppskattar.

Citat:
Ursprungligen postat av reitschule
Det är helt klart att alla poäng de tagit med en icke registrerad spelare ska tillfalla laget som mötte dem, annars är det ju fritt fram för vilket lag som helst att kasta in spelare hit och dit. Löjligt. Och det säger jag inte bara för att jag tycker att Djurgårns 1-1-match ska bli en 3-0-seger (även om jag självklart tycker det).

Du kanske inte har förstått att dif inte kommer få några 3-0 segrar utan isåfall Bajen, er kanske värsta konkurrent till kvalplatsen?
Citera
2009-10-01, 16:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reitschule

Det kan du drömma om att det skulle hända.
Det som lär hända är att dom får böter och svff går ut med att man ska revidera sina regler angående detta då dom inte ens vet själva vad man ska göra.
Citera
2009-10-01, 16:47
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/1.1243978/2009/10/01/extra_wanderson_har_fatt_tillstand_inget_poangavdr ag

Sådär, nu kan spekulationen om poängavdrag kanske läggas ner, även om jag inte fullt ut litar på sidan där "The no 1. man in sports AB" är med och skriver.

Snygg aktion av Toremar hursomhelst, det kunde ha lyckats.
Senast redigerad av Juuni 2009-10-01 kl. 16:50.
Citera
2009-10-01, 16:48
Medlem
rocchis avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.1243978/2009/10/01/extra_wanderson_har_fatt_tillstand_inget_poangavdr ag

EDIT: Juuni hann före.
Citera
2009-10-01, 16:53
Moderator
easy_dans avatar
Och nu säger rubriken "EXTRA: Wanderson har fått tillstånd - poängavdrag allt mindre troligt" som redan nämnts, allt handlar om hurvida Wanderson blev av med sin licens eller ej inte om han har arbetstillstånd nu.
Citera
2009-10-01, 17:52
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK har riktigt risiga problem med ekonomin. Det sägs att man förlorat 23 miljoner på ett år. Hur kan det gå så dåligt för klubben med tanke på alla biljettinteäkter och souvenir-försäljningar. För mycket folk i styrelsen??
Lennart Johansson ska i alla fall gå in och hjälpa, artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5884772.ab
Citera
2009-10-01, 18:14
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK har riktigt risiga problem med ekonomin. Det sägs att man förlorat 23 miljoner på ett år. Hur kan det gå så dåligt för klubben med tanke på alla biljettinteäkter och souvenir-försäljningar. För mycket folk i styrelsen??
Lennart Johansson ska i alla fall gå in och hjälpa, artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5884772.ab

Om dem lägger ner damlaget som herrlaget pröjsar och hela väsby united grejen så kommer nog dem ha det stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in