2009-10-02, 13:50
  #8509
Medlem
Precis

Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Men blåvitt skippade att spela J.Berg för dom hade skickat in papper några dagar för sent. ÖIS skippade att spela Nathan Cole i första matchen i år när dom loosade med 5-1, för att han inte hade tillstånd. Detta gjorde de självklart för att reglerna säger att man inte får spela med spelare utan tillstånd, och riskerade poängavdrag om man använde dessa. Varför gjorde inte GAIS likadant när man visste att W. inte hade arbetstillstånd och därmed speltillstånd?

Precis, så är det. Blir det inget straff av detta så måste det ju betyda att det bara är att spela på. Plocka in en kille från utlandet, spelar nästa dag. Inga papper behövs. Då kan Dif avskeda ännu fler från kansliet ;-)
Citera
2009-10-02, 13:53
  #8510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Visserligen, men nästan alla lag gör bättre ifrån sig på hemmaplan, det är statistiskt bevisat och det fortsätter att bevisas varje år. Hemmaplan kommer alltid att skörda flest segrar. Dessutom är det inte publiktrycket som är största fördelen av hemmaplan. Nej, det är tryggheten av att veta var man har ytorna. Känslan av att man varit här så många gånger förut, och det är något som påverkar samtliga spelares beslut, hela tiden.

Det här med att AIK har två hemmamatcher fler än övriga lag har jag haft i åtanke förut, även när man inte legat i topp, och varför ska diskussionen hånas nu bara för att AIK tar guld? I mina ögon kommer den att finnas där så länge det ser ut som det gör. Fast visst, å andra sidan spelas väl samtliga Göteborgsderbyn på Ullevi, varför t.ex. IFK också har fördel av att känna sig hemma oftare än t.ex. Kalmar.

Som sagt, jag är ingen bitter Djurgårds- eller Hammarbysupporter, jag inser bara fakta.

Kan inte du bara lägg ner ditt jävla drev mot AIK och inse att det är fler klubbar som spelar sina bortamatcher på "hemmaplan".

Ledtrådar: Skinnväst, fisk och rederi.
Citera
2009-10-02, 13:59
  #8511
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Kan inte du bara lägg ner ditt jävla drev mot AIK och inse att det är fler klubbar som spelar sina bortamatcher på "hemmaplan".

Ledtrådar: Skinnväst, fisk och rederi.

Tycker nog det är lite skillnad, eftersom IFK, GAIS och ÖIS spelar sina hemmamatcher på samma arena. Om både Gais och blåvitt har "hemmaplan" i sina derbyn neutraliseras det ju. Råsunda är ju endast AIKs hemmaarena, så derbyn där blir ju annorlunda.

Dock tycker jag diskussionen är löjlig, vill inte bajen och skansen spela på Råsunda, fixa något eget som håller måttet (vilket bajen håller på med?).
Citera
2009-10-02, 14:06
  #8512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Tycker nog det är lite skillnad, eftersom IFK, GAIS och ÖIS spelar sina hemmamatcher på samma arena. Om både Gais och blåvitt har "hemmaplan" i sina derbyn neutraliseras det ju. Råsunda är ju endast AIKs hemmaarena, så derbyn där blir ju annorlunda.

Dock tycker jag diskussionen är löjlig, vill inte bajen och skansen spela på Råsunda, fixa något eget som håller måttet (vilket bajen håller på med?).

Dif hade ju råsunda som hemmaplan för några år sedan (typ definitionen på hybris.. )
Citera
2009-10-02, 14:37
  #8513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Känns som att det är värt det.

Fast med er ekonomi är det ju lite tveksammt om det är det. Hur mycket förlorar aik i intäkter på att Hif och Dif byts ut mot Mjällby och Sundsvall? 10 miljoner kanske? Löser ni det?
Citera
2009-10-02, 15:09
  #8514
Medlem
Christensen får inget straff.

SvFF sitter verkligen i knät på AIK...
Citera
2009-10-02, 15:09
  #8515
Medlem
Blaha2k2s avatar
Inget straff för Kim:
http://svenskfotboll.se/svensk-fotboll/tavling/namnder-och-kommitteer/disciplinnamnden/arkiv/tavling/disciplinnamnden/2009/beslut-i-svffs-disciplinnamnd-1-oktober-20091/
Citera
2009-10-02, 15:21
  #8516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Christensen får inget straff.

SvFF sitter verkligen i knät på AIK...

Göteborg verkar vara immuna mot bestraffningar. Det är fan så att man mår illa.

Kan alla bara hålla käften om AIK och SvFF nu? Det är ju verkligen IFK + SvFF = Sant!
Citera
2009-10-02, 15:22
  #8517
Medlem
Viking-s avatar
Haha, fritt fram och fuska alltså, hur uppenbart det än är. Svff borde verkligen inte vara i kontroll av allsvenskan.
Citera
2009-10-02, 15:24
  #8518
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Göteborg verkar vara immuna mot bestraffningar. Det är fan så att man mår illa.

Kan alla bara hålla käften om AIK och SvFF nu? Det är ju verkligen IFK + SvFF = Sant!

Givetvis. Eller så finns det ingen regel som dom kan bli bestraffade för brott mot. Du kanske kan visa vilken? Du kanske kan bättre än dom som jobbar med det i nämnden?
Vilken paragraf tycker du att Kim brutit mot? Förutom osportsligt uppförande som ger varning, och som dom också skriver, inte kan ges i efterhand.
Citera
2009-10-02, 15:39
  #8519
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Givetvis. Eller så finns det ingen regel som dom kan bli bestraffade för brott mot. Du kanske kan visa vilken? Du kanske kan bättre än dom som jobbar med det i nämnden?
Vilken paragraf tycker du att Kim brutit mot? Förutom osportsligt uppförande som ger varning, och som dom också skriver, inte kan ges i efterhand.
Ge fan i det där byråkratiska skitsnacket, alla vet att Kim fuskade, att han inte blev straffad beror på inte minst svff:s oförmåga att sätta riktiga regler och rädsla av att straffa vissa klubbar.
Citera
2009-10-02, 16:02
  #8520
Medlem
Little Feats avatar
Rätt väntat att dansken skulle bli friad. Rätt eller fel? Fel att fuska såklart men nu finns det ju tydligen inget regelverk som kan fälla Christensen i efterhand. Så juridiskt är väl beslutet rätt.

Det skulle vara kul att höra reaktionerna om det var AIK som blev friade, oj oj oj då skulle det låta annorlunda! Svff = AIK m.m.

Längtar tills nästa omgång så man börja snacka om själva fotbollen igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in