2009-10-01, 19:07
  #8437
Medlem
One-Loves avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/gais/article5889831.ab

Hum. Polisanmäls. Jobbigt med fängelse som straff för klubbledningen

Kims dom angående stolparna skulle ju komma idag? Vad gör förbundet?
Citera
2009-10-01, 19:14
  #8438
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Smaka?

Haha, nä, det är väl på Chez Amis den gode Oldsberg brukar sitta? Jag har själv aldrig varit där, men har hört av vänner i staden att det är där man brukar sikta honom sitta och fyllna till lite smått.

OT?
Citera
2009-10-01, 19:17
  #8439
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Haha, nä, det är väl på Chez Amis den gode Oldsberg brukar sitta? Jag har själv aldrig varit där, men har hört av vänner i staden att det är där man brukar sikta honom sitta och fyllna till lite smått.

OT?
OT, men ack så kul. Jo, 'Chezzan' kan man allt skymta den lille gynnaren med ja, ofta hejjandes på allt och alla
Jag bara antog att larsmattias hade bättre smak en att ha den hålan som stamhak, men en blåvit kan aldrig upphöra att förvåna

OnT: Snor mitt egna inlägg från ett annat forum;

Åsså va Wandersson polisanmäld.
Migrationsverket skiner ikapp med vår egna ledning i den s.k. sociala kompetensen.

Undrar hur medelsvensson ställer sig till deras policy om att immigranter inte får skaffa jobb innan deras förfrågan behandlats...
Det är alltså räknat på att de ska leva på bidrag?

Jag tror någon inom vår svenska välfärdsstat en gång tyckt det var jobbigt med folk som kommer hit och får bättre betalda jobb än de självaste 'trotjänarna' på migrationsverket... Hur ska man annars kunna förklara en så ofantligt korkad lag?
__________________
Senast redigerad av Bornet 2009-10-01 kl. 19:21.
Citera
2009-10-01, 19:18
  #8440
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Visserligen, men nästan alla lag gör bättre ifrån sig på hemmaplan, det är statistiskt bevisat och det fortsätter att bevisas varje år. Hemmaplan kommer alltid att skörda flest segrar. Dessutom är det inte publiktrycket som är största fördelen av hemmaplan. Nej, det är tryggheten av att veta var man har ytorna. Känslan av att man varit här så många gånger förut, och det är något som påverkar samtliga spelares beslut, hela tiden.

Det här med att AIK har två hemmamatcher fler än övriga lag har jag haft i åtanke förut, även när man inte legat i topp, och varför ska diskussionen hånas nu bara för att AIK tar guld? I mina ögon kommer den att finnas där så länge det ser ut som det gör. Fast visst, å andra sidan spelas väl samtliga Göteborgsderbyn på Ullevi, varför t.ex. IFK också har fördel av att känna sig hemma oftare än t.ex. Kalmar.

Som sagt, jag är ingen bitter Djurgårds- eller Hammarbysupporter, jag inser bara fakta.

Äh, när det gäller Bajen så har de fått sina chanser på Söderstadion men visat att de inte kan sköta sig så då ska de fan inte spela derbyn där heller. Nu kan de visserligen inte sköta sig på det säkrare Råsunda heller så frågan är var Bajen ska spela sina derbyn för att garantera spelare och åskådare säkerhet. Häromsistens spräckte charmiga "Bajen" skallen på en 10-årig liten tjej. Mysiga, härliga, fredliga Bajen. De är så jävla orättvist behandlade.
Citera
2009-10-01, 19:26
  #8441
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Ursäkta, jag vill inte vara otrevlig, men är du så jävla efterbliven att du tror att Bajen är det enda lag som blir berövade på poäng p.g.a. dåliga domarinsatser? Skillnaden är att Bajen är det enda laget som får kollektiv spädbarnsångest så fort något inte går deras väg.

Några poäng säger du? Ni ligger 8 poäng bakom Brommapojkarna och det är helt ert egna fel. Hoppas Superettan slukar er många år framöver.

Skärp till dig lite, hade du haft någon koll öht så hade du sett vad som skett iår. Nu har du ju ingen aning om det eftersom du följt åtvidaberg eller aik eller vad du nu håller på och därför bör du inte låtsas som att alla klubbar drabbas av mängder av matchavgörande felbeslut varje år för det händer inte. Dom flesta drabbas av ett fåtal. Den inställningen du avslutar med i inlägget är precis samma inställning som förbundet har. Och även om jag självklart förstår att både domare och förbund har både egna favoritlag och lag dom tycker mindre bra om så bör man inte ha ett sådant arbete om man inte kan lägga såna känslor åt sidan
Citera
2009-10-01, 19:28
  #8442
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smekast
http://www.gp.se/sport/1.215817-gais-slipper-straff

Fyfan va gött!

Snarare ytterligare ett bevis på att storstadsklubbarna kan göra vad fan som helst utan att riskera straff, men så fort nån klubb från en mindre ort gör detta så tvångsdegraderas de

Ut med GAYS, ut med IFK och ut med hela Stockholmspacket + Gullegossarna i Hborg!
Jävlar vad sportsligt ett sånt beslut skulle vara fanimej..
Citera
2009-10-01, 19:46
  #8443
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Skärp till dig lite, hade du haft någon koll öht så hade du sett vad som skett iår. Nu har du ju ingen aning om det eftersom du följt åtvidaberg eller aik eller vad du nu håller på och därför bör du inte låtsas som att alla klubbar drabbas av mängder av matchavgörande felbeslut varje år för det händer inte. Dom flesta drabbas av ett fåtal. Den inställningen du avslutar med i inlägget är precis samma inställning som förbundet har. Och även om jag självklart förstår att både domare och förbund har både egna favoritlag och lag dom tycker mindre bra om så bör man inte ha ett sådant arbete om man inte kan lägga såna känslor åt sidan
Men lilla gubben, du kanske också tror att AIK också är utsatta för en konspiration? Djurgården skulle ju trots allt ha en straff 06 mot just Elfsborg i sista omgången som sedermera gick i böndernas favör med AIK 1 poäng bakom i tabellen?
Eller kanske att IFK är ett konspiratoriskt utsatt lag efter att domaren blåst en horribel straff i FC Basels favör? Sådant bara måste det ligga något bakom, tror du inte? Listan kan göras oändligt mycket längre.

Du har en sjukdom, och den kallas gnagarsyn på grund av sin vida spridning bland gnagare. Den avger en symptom när man endast kan fokusera på ett enda lag och endast se det som berör sagda lag. Jag rekommenderar dig att börja se andra matcher och skaffa intryck av andras orättvisa behandling, insikten utav att ni inte är utsatta, ni inte är ett centrum utav andras avund och att ni faktiskt inte ens riktigt berör kan vara förlösande. Lycka till.

Pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Snarare ytterligare ett bevis på att storstadsklubbarna kan göra vad fan som helst utan att riskera straff, men så fort nån klubb från en mindre ort gör detta så tvångsdegraderas de

Ut med GAYS, ut med IFK och ut med hela Stockholmspacket + Gullegossarna i Hborg!
Jävlar vad sportsligt ett sånt beslut skulle vara fanimej..
Ja, Miff Miff och kärringarna ifrån ÖSK lär ju vara dragplåster till allsvenskan tillräckligt nog.

Eller hur?
__________________
Senast redigerad av Bornet 2009-10-01 kl. 19:49.
Citera
2009-10-01, 19:53
  #8444
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Snarare ytterligare ett bevis på att storstadsklubbarna kan göra vad fan som helst utan att riskera straff, men så fort nån klubb från en mindre ort gör detta så tvångsdegraderas de

Ut med GAYS, ut med IFK och ut med hela Stockholmspacket + Gullegossarna i Hborg!
Jävlar vad sportsligt ett sånt beslut skulle vara fanimej..

Sportsligt jättebra beslut. Pinsamt när superettan skulle ha mer publik och mer mediaintresse än allsvenskan.
Citera
2009-10-01, 20:02
  #8445
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Haha, nä, det är väl på Chez Amis den gode Oldsberg brukar sitta? Jag har själv aldrig varit där, men har hört av vänner i staden att det är där man brukar sikta honom sitta och fyllna till lite smått.

OT?
Han har sitt kontor i kåken ovanpå Chez Amis (eller vad det heter nuförtiden). Min tandläkare är i våningen ovanför, så jag har många gånger gått förbi hans dörr. AB Kommentar heter tydligen hans bolag.
http://www.allabolag.se/5564145588
Citera
2009-10-01, 20:18
  #8446
Moderator
vfs avatar
Lägg ner OT-snacket nu/Mod
Citera
2009-10-01, 20:18
  #8447
Medlem
LikeAGloves avatar
Då fortsätter vi här...

Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Migrationsverket behandlar väldigt känsliga uppgifter.

Och? Vad har en tjänstemans lagtillhörighet att göra med amatörsmässigheten kring wanderssonhärvan?
Citera
2009-10-01, 20:19
  #8448
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Då fortsätter vi här...



Och? Vad har en tjänstemans lagtillhörighet att göra med amatörsmässigheten kring wanderssonhärvan?
Att denne sprider ut uppgifter om en enskild person till Aftonbladet kanske?
Är du seriöst så här dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in