Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ja, jag anser att AIK har en enorm fördel med 2 hemmamatcher mer än alla andra lag. Förstår inte att de andra lagen tillåter detta, faktiskt. Personligen hade jag hellre sett samtliga stockholmsderbyn spelas på neutral plan (typ Nya Ullevi) istället för att ge AIK denna ytterligare fördel av hemmaplan. Tomma läktare vore kanske ingen hit, nej, så neutral plan är mitt förslag. Bara en idiot kan förbise särbehandlingen AIK får.
Jag har inte påstått att jag tror Djurgården ahde gjort bättre ifrån sig inför tomma läktare, eller ens på hemmaplan med det lag de har idag. Men av deras segrar i år så har 4 av 5 kommit på Stadion. Så att de skulle haft större chans där, och inför tomma läktare, det är inget jag tvivlar på.
För övrigt är jag inget surt djurgårds- eller hammarbyfan, utan inser bara vilken fördel AIK får av det här derbyförfarandet.
Ett bra fotbollslag vinner oavsett plan eller arena. Laget som har hemmaderby får fler platser. Men det här med platser tänker jag inte diskutera med en IFK skatte & stolpfuskare. Syftar på IFKs katastrofala sätt att sköta sista matchen.
Jag minns när dif var som störst och bäst. Helvete vad dom spöa oss! Och då var det ingen som klagade på att vi spelade på Råsunda. Tvärtom! Majoriteten var glada eftersom då kunde difs alla medgångssupportrar och fjortisbrudar få plats också. Dessutom genererade det satans mycket mer pengar!
Sen är det inte AIKs fel att söderstadion och stockholmsstadion inte tar in fler åskådare. Vi får höra mycket skit från andra lag att vi är ute i förortern och att vi är tattare, men egentligen mina damer och herrar så har vi gjort ett jävla klipp

. Så kalla oss Solnatattare!
Sen att dif spelade på kristinebergs ip i många herrans år i början av sekelskiftet är det inte många som vet! Då var kungsholmen inte mycket till innestad precis. Åkrar, tvätteri samt St: görans sjukhus. Bönder? Kungsholmstattare? Säljer sig? ooh!. Det är så förbannat gott att vara AIKare idag. Men det kommer vi få äta upp, antingen nu när vi blir av med guldet vi nästan kan röra eller om 10 år. Vem vet. Men man måste njuta lite i av fotbollen ibland. Hata Göteborg