2009-10-01, 18:15
  #8425
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Förbundet hade aldrig gett gais minuspoäng ändå iom att det hade gett bajen en fördel, och bajen motarbetar man med att ge spelare längre avstängningar mm. Så den chansen fanns aldrig
Citera
2009-10-01, 18:15
  #8426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK har riktigt risiga problem med ekonomin. Det sägs att man förlorat 23 miljoner på ett år. Hur kan det gå så dåligt för klubben med tanke på alla biljettinteäkter och souvenir-försäljningar. För mycket folk i styrelsen??
Lennart Johansson ska i alla fall gå in och hjälpa, artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article5884772.ab

Alternativt för höga löner samt byte av tränare?

Så säger han väl ändå inte, han säger att han ska sondera terräng hos personer med resurser.

Spekulation, första gången laget som är i toppen har så pass stora ekonomiska problem? Kommer SvFF våga flytta ner AIK om man inte klarar elitlicensen, eller gäller det bara klubbar som ÖSK?
Citera
2009-10-01, 18:19
  #8427
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Förbundet hade aldrig gett gais minuspoäng ändå iom att det hade gett bajen en fördel, och bajen motarbetar man med att ge spelare längre avstängningar mm. Så den chansen fanns aldrig
Jamen visst! Det är synd om Bajen! ...och dom har inte på något sätt satt sig i den situationen dom nu sitter i. Prova att hålla på ÖSK istället så får du nog se en klubb som blivit rövpullade utav SvFF, fast nu passar dom ju på att använda samma träkägla för att försöka rövknulla ett annat lag.

Att Bajen sedan hänger i på var ju iof inte förvånande, den klubben har ju ingen stolthet kvar längre... 'Vi är tacksamma för all hjälp vi kan '. Patetiskt.
__________________
Senast redigerad av Bornet 2009-10-01 kl. 18:22.
Citera
2009-10-01, 18:22
  #8428
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ja, jag anser att AIK har en enorm fördel med 2 hemmamatcher mer än alla andra lag. Förstår inte att de andra lagen tillåter detta, faktiskt. Personligen hade jag hellre sett samtliga stockholmsderbyn spelas på neutral plan (typ Nya Ullevi) istället för att ge AIK denna ytterligare fördel av hemmaplan. Tomma läktare vore kanske ingen hit, nej, så neutral plan är mitt förslag. Bara en idiot kan förbise särbehandlingen AIK får.

Jag har inte påstått att jag tror Djurgården ahde gjort bättre ifrån sig inför tomma läktare, eller ens på hemmaplan med det lag de har idag. Men av deras segrar i år så har 4 av 5 kommit på Stadion. Så att de skulle haft större chans där, och inför tomma läktare, det är inget jag tvivlar på.

För övrigt är jag inget surt djurgårds- eller hammarbyfan, utan inser bara vilken fördel AIK får av det här derbyförfarandet.


Ett bra fotbollslag vinner oavsett plan eller arena. Laget som har hemmaderby får fler platser. Men det här med platser tänker jag inte diskutera med en IFK skatte & stolpfuskare. Syftar på IFKs katastrofala sätt att sköta sista matchen.

Jag minns när dif var som störst och bäst. Helvete vad dom spöa oss! Och då var det ingen som klagade på att vi spelade på Råsunda. Tvärtom! Majoriteten var glada eftersom då kunde difs alla medgångssupportrar och fjortisbrudar få plats också. Dessutom genererade det satans mycket mer pengar!

Sen är det inte AIKs fel att söderstadion och stockholmsstadion inte tar in fler åskådare. Vi får höra mycket skit från andra lag att vi är ute i förortern och att vi är tattare, men egentligen mina damer och herrar så har vi gjort ett jävla klipp . Så kalla oss Solnatattare!

Sen att dif spelade på kristinebergs ip i många herrans år i början av sekelskiftet är det inte många som vet! Då var kungsholmen inte mycket till innestad precis. Åkrar, tvätteri samt St: görans sjukhus. Bönder? Kungsholmstattare? Säljer sig? ooh!. Det är så förbannat gott att vara AIKare idag. Men det kommer vi få äta upp, antingen nu när vi blir av med guldet vi nästan kan röra eller om 10 år. Vem vet. Men man måste njuta lite i av fotbollen ibland. Hata Göteborg
Citera
2009-10-01, 18:28
  #8429
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Om dem lägger ner damlaget som herrlaget pröjsar och hela väsby united grejen så kommer nog dem ha det stabilt.
Dem har satsat på damlaget för mycket asså! Ändå, har damlaget misslyckats.
Väsby grejen är nyttig, flera spelare har kommit upp därifrån. AIK har redan pumpat in pengar i Väsby, ska man ta tillbaka de nu..?
Kicka folk i styrelsen, det snackas mycket om att folk är kvar som inte sköter sitt jobb men får stanna som en gentjänst.
Citera
2009-10-01, 18:30
  #8430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Alternativt för höga löner samt byte av tränare?

Så säger han väl ändå inte, han säger att han ska sondera terräng hos personer med resurser.

Spekulation, första gången laget som är i toppen har så pass stora ekonomiska problem? Kommer SvFF våga flytta ner AIK om man inte klarar elitlicensen, eller gäller det bara klubbar som ÖSK?

Damlaget är väl den största pengaslukaren, bara att lägga ner skiten som ingen bryr sig om ändå.
Citera
2009-10-01, 18:44
  #8431
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Vilken jävla jobbig dag. Slår på datorn på jobbet och möts av krigsrubriker. Nu har oron stillats en aning. Hur som helst så är det fan tragiskt att vi har folk på Gaisgården som bevisligen för länge sedan nått sin inkompetensnivå som jobbar kvar och ställer till förtret.

Men det är GAIS. Ränderna går aldrig ur och allt det. Ni som läst "Förbannade GAIS" vet vad jag talar om. Trodde i min naivitet att vi lämnat de åren bakom oss och att Wallin hade råkoll på skutan. Men den här Arby...

Jag försöker mig att tänka mig in i situationen hur det skulle vara om det var något annat lag i skottgluggen. Kanske hade jag också skrikit på poängavdrag. Fan vet. Men nu är det mitt lag det gäller och det hade varit fan så orättvist om den makalösa metamorfos som laget nu genomgått skulle spolieras av någon inkompetent jävla pärmbärare på kansliet.

Men, Laul et al som skrev av sig i morse, regelverket verkar minst av allt vara solklart kring dessa frågor. Varför gäller t.ex. inte ett arbets. och uppehållstillstånd under hela den tecknade kontraktstiden? Vad enkelt allt hade varit i så fall.

Meh. Livet som GAIS:are är fan inte lätt. Inte ens när laget spelar bra och tar poäng.
Citera
2009-10-01, 18:47
  #8432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Dem har satsat på damlaget för mycket asså! Ändå, har damlaget misslyckats.
Väsby grejen är nyttig, flera spelare har kommit upp därifrån. AIK har redan pumpat in pengar i Väsby, ska man ta tillbaka de nu..?
Kicka folk i styrelsen, det snackas mycket om att folk är kvar som inte sköter sitt jobb men får stanna som en gentjänst.

Kan ha att göra med att egna produkter ENBART kan komma in därifrån.
Citera
2009-10-01, 18:51
  #8433
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Ett bra fotbollslag vinner oavsett plan eller arena.

Visserligen, men nästan alla lag gör bättre ifrån sig på hemmaplan, det är statistiskt bevisat och det fortsätter att bevisas varje år. Hemmaplan kommer alltid att skörda flest segrar. Dessutom är det inte publiktrycket som är största fördelen av hemmaplan. Nej, det är tryggheten av att veta var man har ytorna. Känslan av att man varit här så många gånger förut, och det är något som påverkar samtliga spelares beslut, hela tiden.

Det här med att AIK har två hemmamatcher fler än övriga lag har jag haft i åtanke förut, även när man inte legat i topp, och varför ska diskussionen hånas nu bara för att AIK tar guld? I mina ögon kommer den att finnas där så länge det ser ut som det gör. Fast visst, å andra sidan spelas väl samtliga Göteborgsderbyn på Ullevi, varför t.ex. IFK också har fördel av att känna sig hemma oftare än t.ex. Kalmar.

Som sagt, jag är ingen bitter Djurgårds- eller Hammarbysupporter, jag inser bara fakta.
__________________
Senast redigerad av spleendid 2009-10-01 kl. 18:53.
Citera
2009-10-01, 18:52
  #8434
Medlem
smekasts avatar
http://www.gp.se/sport/1.215817-gais-slipper-straff

Fyfan va gött!
Citera
2009-10-01, 18:59
  #8435
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jamen visst! Det är synd om Bajen! ...och dom har inte på något sätt satt sig i den situationen dom nu sitter i. Prova att hålla på ÖSK istället så får du nog se en klubb som blivit rövpullade utav SvFF, fast nu passar dom ju på att använda samma träkägla för att försöka rövknulla ett annat lag.

Att Bajen sedan hänger i på var ju iof inte förvånande, den klubben har ju ingen stolthet kvar längre... 'Vi är tacksamma för all hjälp vi kan '. Patetiskt.

Dom ska ha ett antal poäng till pga alla felaktiga straffar dom fått emot sig eller mål som blivit felaktigt bortdömda för offside samt en poäng i helsingborg dom skulle haft där domaren tom fick be bajen om ursäkt efteråt för stölden, sen då längre avstängningar på spelare än vad som är normalt så kan man ju inte påstå att bajen satt sig själva helt i skiten..dom skulle haft 25 poäng minst nu och inte 19. Det beror ju så klart på att fansen kastat in saker på linjemännen tidigare år, man förstod att bajen skulle få problem med domarna ett tag framöver men det har vart löjligt iår

Bajen var tvungna att vänta två omgångar extra på att få sina brassar spelklara, dom hade vi kunnat använda ändå om nu Gais kommer undan med det. Döms dom bara till böter så ska de inblandade klubbarna få pengarna och inte förbundet, men tyvärr tar ju dom allt för att sedan supa upp pengarna eller nått
Citera
2009-10-01, 19:05
  #8436
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Dom ska ha ett antal poäng till pga alla felaktiga straffar dom fått emot sig eller mål som blivit felaktigt bortdömda för offside samt en poäng i helsingborg dom skulle haft där domaren tom fick be bajen om ursäkt efteråt för stölden, sen då längre avstängningar på spelare än vad som är normalt så kan man ju inte påstå att bajen satt sig själva helt i skiten..dom skulle haft 25 poäng minst nu och inte 19. Det beror ju så klart på att fansen kastat in saker på linjemännen tidigare år, man förstod att bajen skulle få problem med domarna ett tag framöver men det har vart löjligt iår

Bajen var tvungna att vänta två omgångar extra på att få sina brassar spelklara, dom hade vi kunnat använda ändå om nu Gais kommer undan med det. Döms dom bara till böter så ska de inblandade klubbarna få pengarna och inte förbundet, men tyvärr tar ju dom allt för att sedan supa upp pengarna eller nått
Ursäkta, jag vill inte vara otrevlig, men är du så jävla efterbliven att du tror att Bajen är det enda lag som blir berövade på poäng p.g.a. dåliga domarinsatser? Skillnaden är att Bajen är det enda laget som får kollektiv spädbarnsångest så fort något inte går deras väg.

Några poäng säger du? Ni ligger 8 poäng bakom Brommapojkarna och det är helt ert egna fel. Hoppas Superettan slukar er många år framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in