2009-10-21, 18:49
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Att Jonas Eriksson inte var bra syntes tidigt i måndags, och det syntes långt innan ert första mål, du vet då vi hade övertag. Syntes tydligt på spelarna under första halvleken. Exakt alla 50/50 fick Göteborg, såg matchen i efterhand också och det är väldigt tydligt, Malmö får inte en enda avblåsning i 50/50, kamp om bollen osv. Tror jag räknade till 3 gånger som bollen tog på armen på ifkare, men inte en enda avblåsning, dessa såg jag alltså live och även sen på tv också. Inte för att man trodde att du skulle märka det men när du påpekar att han gjorde ett bra jobb så är det bara för mycket.

Jag såg matchen live och min uppfattning var faktiskt också att Eriksson ofta dömde till IFKs fördel. Jag har inte sett matchen i efterhand och vet av erfarenhet av att man kan uppleva en match totalt annorlunda om man ser den på tv jämfört med live.
Citera
2009-10-21, 19:30
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur är det med läsförståelsen, feldgrau? Du börjar helt ärligt mer och mer likna en göteborgsk Klevis (åtminstone såhär i vinsttider). Som jag skrev så blåste han till er fördel hela tiden.

Och det kan man säga om vilken domare som helst som man tycker gjorde en dålig match. Jag skulle t ex kunna säga att jag tyckte att han blåste till er fördel hela tiden. Det blir inte mer sant för det. Vad jag ville ha var någon anledning i stil med den som Casaba ger här nedan.

Citat:
Att Jonas Eriksson inte var bra syntes tidigt i måndags, och det syntes långt innan ert första mål, du vet då vi hade övertag. Syntes tydligt på spelarna under första halvleken. Exakt alla 50/50 fick Göteborg, såg matchen i efterhand också och det är väldigt tydligt, Malmö får inte en enda avblåsning i 50/50, kamp om bollen osv. Tror jag räknade till 3 gånger som bollen tog på armen på ifkare, men inte en enda avblåsning, dessa såg jag alltså live och även sen på tv också. Inte för att man trodde att du skulle märka det men när du påpekar att han gjorde ett bra jobb så är det bara för mycket.

Jag kan köpa att ni tyckte att han bara blåste till vår fördel. Inte för att jag håller med om det men det är möjligt att man som förlorande part lättare lägger märke till små skillnader i hur domaren dömmer. Boll på armen noterade jag faktiskt, men med de här usla handsreglerna som gäller, där arm måste söka boll så kan man inte direkt påstå att Eriksson gjorde fel som lät bli att blåsa.

/feldgrau
Citera
2009-10-21, 19:40
Medlem
Casabas avatar
Jo, handregeln är som den är, var inte direkt något jag tyckte var allvarligt heller utan mer att det kändes surt då man tycker det har varit många förlorade 50/50 och sen får man inte ens sådana. Men som sagt, inte mycket att snacka om egentligen det var väl i alla fall, som tur var, inga matchavgörande domslut som skedde eller liknande, utan bara saker man irriterar sig på efter matcher.
Citera
2009-10-21, 19:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jo, handregeln är som den är, var inte direkt något jag tyckte var allvarligt heller utan mer att det kändes surt då man tycker det har varit många förlorade 50/50 och sen får man inte ens sådana. Men som sagt, inte mycket att snacka om egentligen det var väl i alla fall, som tur var, inga matchavgörande domslut som skedde eller liknande, utan bara saker man irriterar sig på efter matcher.

Jo, det var väl mer det jag menade med att han gjorde en bra match. Man är så van vid att domarna alltid gör minst ett riktigt grovt misstag per match att jag blev glatt överraskad när det inte var något som kom i närheten av det i måndags.

/feldgrau
Citera
2009-10-21, 19:59
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Redan 2008 var stolpdansken igång: http://picasaweb.google.com/sami.grahn/AIKIFKGTeborg2008#5246007949905355346

Stolparna är, såvitt jag vet, förankrade i marken på Råsunda.

Skam vore väl annat på Sveriges nationalarena.

Så släpp fuskarsnacket, bitte.
Citera
2009-10-21, 20:03
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Vad löjlig du är, jag syftade på att det inte är så jättesvårt att göra mål när man har ett mittfält som levererar bra bollar. Wanderson däremot har visat att han kan få mycket åtgärdat själv, till skillnad från vissa andra.

"Syftade på" Tror du vi är några tankeläsare?

Du skrev inte ett ord om något mittfält som levererade bra bollar.

Citat:
Hade inte Selakovic ordentlig måltorka innan GAIS matchen?
Sedan så tycker jag personligen att Stiller inte är mer än OK, han fungerar som targetplayer, och kan nicka, men verkligen ingen ren anfallare. Visst har han gjort några mål, men vid rätt omständigheter kan de flesta människor göra det.

Ingen anfallare?
Citera
2009-10-21, 20:05
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
"Syftade på" Tror du vi är några tankeläsare?

Du skrev inte ett ord om något mittfält som levererade bra bollar.

Ingen anfallare?
Jag skrev mer än ett inlägg, och i ett av de skrev jag att IFK hade bra mittfältare som gjorde hans arbete lättare, läs alla inlägg eller strunta i att svara.
Citera
2009-10-21, 21:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och det kan man säga om vilken domare som helst som man tycker gjorde en dålig match. Jag skulle t ex kunna säga att jag tyckte att han blåste till er fördel hela tiden. Det blir inte mer sant för det. Vad jag ville ha var någon anledning i stil med den som Casaba ger här nedan.

/feldgrau

En anledning? En anledning till vad? Jag skrev varför han var kass, och uppenbarligen håller en del med, även från ditt eget led. Jag bryr mig faktiskt inte mycket om domarinsatsen i måndags, men att du tycker att han var bra blir bara för mycket. Ibland blir du bara så jävla blowit så det blir jobbigt. Har förståelse för det, men det stör emellanåt och då hugger man till. Nåja, kan vi släppa detta nu? Ingen av oss som speciellt bryr oss om det längre ju.

Lycka till!
Citera
2009-10-21, 21:52
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Det här är ju löjligt, jag har aldrig sagt att han är dålig på att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, det var istället det jag sa att han var bra på. Det jag hela tiden har sagt är att han är dålig på att skapa någonting ur ingenting som vissa forwards kan (Wanderson bla), vilket tydligen är en synd att påstå.

Det tycker jag visst att Stiller kan. Finns flertalet situationer där IFK slänger bort bollar från egna planhalvan och Stiller tar emot bollen hårt uppvaktad och lyckas slå en bakåtpassning för att söka ny position. Ibland leder det till farligheter, ibland inte. Tycker faktiskt hans spelstil liknar Obolos lite, även om Obolo är bättre totalt sett. Ta exempelvis matchen mot Kalmar där IFK har en man utvisad och inte har fått ordnade anfall på lång tid, Stiller gör mål på en ok inlägg, inte mer än så, trots att han är själv i straffområdet med två backar på sig.
Citera
2009-10-21, 22:20
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Det tycker jag visst att Stiller kan. Finns flertalet situationer där IFK slänger bort bollar från egna planhalvan och Stiller tar emot bollen hårt uppvaktad och lyckas slå en bakåtpassning för att söka ny position. Ibland leder det till farligheter, ibland inte. Tycker faktiskt hans spelstil liknar Obolos lite, även om Obolo är bättre totalt sett. Ta exempelvis matchen mot Kalmar där IFK har en man utvisad och inte har fått ordnade anfall på lång tid, Stiller gör mål på en ok inlägg, inte mer än så, trots att han är själv i straffområdet med två backar på sig.
Visst har Obolo och Stiller likheter, båda är sk targetplayers och är väldigt starka i huvudspelet. Jag tror Stiller kommer att nå Obolos nivå om några år utan tvekan. Klart han kan skapa lite farligheter, han är ju inte helt inkompetent som anfallare vilket jag påpekat, men han har mycket kvar innan han blir en klassanfallare.
Citera
2009-10-21, 22:25
Medlem
Citat:
Visst har Obolo och Stiller likheter, båda är sk targetplayers och är väldigt starka i huvudspelet. Jag tror Stiller kommer att nå Obolos nivå om några år utan tvekan. Klart han kan skapa lite farligheter, han är ju inte helt inkompetent som anfallare vilket jag påpekat, men han har mycket kvar innan han blir en klassanfallare.
Om några år, killen är ju över 30
Citera
2009-10-21, 22:43
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Om några år, killen är ju över 30
Seriöst? Det visste jag faktiskt inte. Han får väl nöja sig med den nivå han har nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in