Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur är det med läsförståelsen, feldgrau? Du börjar helt ärligt mer och mer likna en göteborgsk Klevis (åtminstone såhär i vinsttider). Som jag skrev så blåste han till er fördel hela tiden.
Och det kan man säga om vilken domare som helst som man tycker gjorde en dålig match. Jag skulle t ex kunna säga att jag tyckte att han blåste till er fördel hela tiden. Det blir inte mer sant för det. Vad jag ville ha var någon anledning i stil med den som Casaba ger här nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Att Jonas Eriksson inte var bra syntes tidigt i måndags, och det syntes långt innan ert första mål, du vet då vi hade övertag. Syntes tydligt på spelarna under första halvleken. Exakt alla 50/50 fick Göteborg, såg matchen i efterhand också och det är väldigt tydligt, Malmö får inte en enda avblåsning i 50/50, kamp om bollen osv. Tror jag räknade till 3 gånger som bollen tog på armen på ifkare, men inte en enda avblåsning, dessa såg jag alltså live och även sen på tv också. Inte för att man trodde att du skulle märka det men när du påpekar att han gjorde ett bra jobb så är det bara för mycket.
Jag kan köpa att ni tyckte att han bara blåste till vår fördel. Inte för att jag håller med om det men det är möjligt att man som förlorande part lättare lägger märke till små skillnader i hur domaren dömmer. Boll på armen noterade jag faktiskt, men med de här usla handsreglerna som gäller, där arm måste söka boll så kan man inte direkt påstå att Eriksson gjorde fel som lät bli att blåsa.
/feldgrau