2009-09-22, 17:08
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Ja. Vinner landslaget sina matcher? Leder landslaget sin grupp?

Har landslaget Dulee och Ortiz på mitten? Har landslaget en lekkamrat till Zlatan?
Ja landslaget brukar vinna med 1-0....landslaget har ett bra försvarspel.....landslaget har haft mycket flax och fått in bollar i slutet av matcherna......ser du nåt samband? Enda skillnaden är att landslaget inte leder sin grupp för tillfället.
Jaha så om man leder sin serie/grupp så gör det automatiskt att man inte spelar tråkig fotboll?
Dina 2 andra frågor förstår jag inte vad dom har med det här att göra.
Citera
2009-09-22, 17:15
Medlem
AIK spelar bra fotboll, visst den är inte så kul att titta på om man inte är AIK:are men den är ju bevisligen effektiv
Citera
2009-09-22, 17:58
Medlem
Kalmar spela allt annat än tråkig fotboll förra säsongen, däremot kan jag tycka Kalmar är oerhört tråkig klubb i helhet.

Man skämdes ju fan i champions league kvalen när motståndarna kommer till Kalmars hemma plan
Citera
2009-09-22, 18:52
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Kalmar spela allt annat än tråkig fotboll förra säsongen, däremot kan jag tycka Kalmar är oerhört tråkig klubb i helhet.

Man skämdes ju fan i champions league kvalen när motståndarna kommer till Kalmars hemma plan

Så sant så sant. KFF kan mycket väl vara den tråkigaste klubben i allsvenskan. Ingen bryr sig, inte ens kalmar borna verkar det som. Nanne har ju personlighet som en gråsten och arenan gapar tom. Allt blir ju bara ännu mer tragiskt av att herr Rydström springer omkring i sina hotpants och häver ut sig "kontroversiella" utalanden i desperata försök om uppmärksamhet.

Det enda positiva är väll att nästa år åker dom ut och försvinner ut i perferin och glöms bort. Och om någon nämner Brofästet FF så kan man säga att "jo dom vann ju sm-guld där 2008, hade ett rikitgt bra lag (går som sagt inte att diskutera att dom var grymma förra säsongen) men sen vet jag inte riktigt vad som hände, tror dom spelar i div. 1 södra nu"
Citera
2009-09-22, 18:54
Medlem
samtron12s avatar
aik är tråkiga.
Dom berör verkligen ingenting.
Citera
2009-09-22, 19:00
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
aik är tråkiga.
Dom berör verkligen ingenting.

Oh, the irony.
Citera
2009-09-22, 19:22
Medlem
dwgs avatar
Det är 7 omgångar kvar, 21 poäng.
Men ajk har redan vunnit låter det som
Blir roligt när ni tappar poäng, och det kommer ni göra.

Och den hysterin om guldmatch i göteborg som på går
Va fan nåt av lagen kan ju ligga 5a tex mycket kan hända.

Vist hade det varit ok me hysteri när det är 3 omgångar kvar
Men nu blir det bara löjligt.
Citera
2009-09-22, 19:27
Medlem
Jag hoppas verkligen att alla supportrar (inklusive cyklopsupportern funeral) tycker att vi spelar tråkig fotboll, det blir så jävla mycket skönare att vinna då. Personligen smäller ett SM-guld bra mycket högre än att köra på Bajens loserfilosofi "hellre samba än titlar".

Personligen tycker jag att vi spelar bra och rolig fotboll men det är så urbota dumt att tro att man ska få ett rakt svar på en sån subjektiv fråga så det är inte lönt att argumentera...

Förövrigt tycker jag att det är skrämmande att se när andra lags supportrar börjar säga att vi har vunnit guldet, nog för att det ser bra ut men man vet mycket väl hur det brukar sluta.
Senast redigerad av Juuni 2009-09-22 kl. 19:33.
Citera
2009-09-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Jag hoppas verkligen att alla supportrar (inklusive cyklopsupportern funeral) tycker att vi spelar tråkig fotboll, det blir så jävla mycket skönare att vinna då. Personligen smäller ett SM-guld bra mycket högre än att köra på Bajens loserfilosofi "hellre samba än titlar".

Personligen tycker jag att vi spelar bra och rolig fotboll men det är så urbota dumt att tro att man ska få ett rakt svar på en sån subjektiv fråga så det är inte lönt att argumentera...

Förövrigt tycker jag att det är skrämmande att se när andra lags supportrar börjar säga att vi har vunnit guldet, nog för att det ser bra ut men man vet mycket väl hur det brukar sluta.

Kan ju bero på att ni har en hel del folk som kommer in och skriver som att ni redan har tagit guld, varför tror ni alla hakar på och driver med er? Hänt innan någon gång kanske men att det sket sig på slutet?
Citera
2009-09-22, 19:48
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Jag hoppas verkligen att alla supportrar (inklusive cyklopsupportern funeral) tycker att vi spelar tråkig fotboll, det blir så jävla mycket skönare att vinna då.
Det är inget du behöver hoppas på, tro mig det gör alla redan
Citera
2009-09-22, 19:49
Moderator
vfs avatar
Allsvenskan anno 2009 blir förhoppningsvis en strid på kniven in i
det sista. Det finns dock ett par saker som talar emot det.

IFK Göteborgs skador som gör att dom tappar i styrka även om dom
kan kasta in nya unga spelare ska det inte räcka hela vägen. Sedan
i våras har dom tappat halva startelvan.

AIK:s relativt lätta avslutning, nästa omgång möter dom ett HEIF
i en djup svack för att därefter ställas mot ett värdelöst DIF.

IFE och Kalmar (speciellt IFE) verkar helt tappat formen. IFE facit
på gräs är rent av skrämmande dåligt. Att dom ska gå ikapp AIK ser
jag som osannolikt. Där har Kalmar större chanser om dom kammar
sig snabbt. Nyckelmatchen för deras del blir mot Blåvitt.

I övrigt noteras att antalet AIK:are som strömmar till denna tråden
med bred marginal kompenserar för alla Elfsborgare som lyser med
sin frånvaro.
Citera
2009-09-22, 20:36
Medlem
Viking-s avatar
Supportrar från andra klubbar tycker alltid att AIK spelar tråkig fotboll när de vinner, det är ju inte roligt att kolla på om de inte förlorar, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in