2009-09-21, 23:10
Medlem
Man går runt med ett smile på läpparna och tänker att vi snart kommer tappa det men kvällarna bara avlöser varann och ju närmre den sista matchen kommer desto mer vågar man tro på guld. Det är tamejfan helt underbart att vara gnagare just nu!

Fotboll: AIK-ÖIS 3-0
Hockey: Örebro-AIK 1-5
Innebandy: Balrog IK-AIK 4-15 <-

Jag kan inte bestämma mig för vilken match Obolo ska ta sitt tredje gula faktiskt. Självklart vore det skönt om han kunde göra en vrålkapning på Johannesson som målgest efter att ha dängt in 7-0 mot dif men jag vill ju ha honom mot Ellos. Det får nog bli ett gult mot dem istället, kanske sparka in ansiktet på Johan Karlsson, det vore trevligt. Gefle utan Obolo borde vi kunna klara med Miran för det finns inte en chans att jag vågar se AIK-Örebro med en hägrande avstängning på den argentinske guden.
Citera
2009-09-21, 23:10
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fotbollen handlar om att vinna matcher, inte att göra så många mål som det bara går. Pajjas..

Så lät det inte från eran sida när kalmar vann, och då gjorde dom många fler mål än vad aik gjort iår. Men du har helt rätt i att det går ut på att vinna matcherna. Hade Tony förstått det istället för att försöka spela gladfotboll med ett gäng träben så hade bajen inte åkt ur
Citera
2009-09-21, 23:11
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det där jävla skitsnacket håller inte. Jag tycker ditt resonemang liknas vid en medgångsupporter. Du stödjer alltså inte ditt lag om de inte gör tillräckligt många mål? Jag som AIKare står upp för laget hur det än går.

Full, eller hur lyckades du läsa in det?

Det är klart att det är tråkigt när ett lag som spelar grisfotboll vinner allsvenskan. Nu tycker jag i och för sig inte att AIK gör det, men ett par andra anser säkerligen att ni spelar förbannat tråkigt. 1-0 vinster är för mig dock bland det skönaste som finns, och att ni får uppleva det jämt och ständigt kan man inte annat än att vara avundsjuk på
Citera
2009-09-21, 23:12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Man går runt med ett smile på läpparna och tänker att vi snart kommer tappa det men kvällarna bara avlöser varann och ju närmre den sista matchen kommer desto mer vågar man tro på guld. Det är tamejfan helt underbart att vara gnagare just nu!

Fotboll: AIK-ÖIS 3-0
Hockey: Örebro-AIK 1-5
Innebandy: Balrog IK-AIK 4-15 <-

Jag kan inte bestämma mig för vilken match Obolo ska ta sitt tredje gula faktiskt. Självklart vore det skönt om han kunde göra en vrålkapning på Johannesson som målgest efter att ha dängt in 7-0 mot dif men jag vill ju ha honom mot Ellos. Det får nog bli ett gult mot dem istället, kanske sparka in ansiktet på Johan Karlsson, det vore trevligt. Gefle utan Obolo borde vi kunna klara med Miran för det finns inte en chans att jag vågar se AIK-Örebro med en hägrande avstängning på den argentinske guden.

Riktigt fina resultat för AIK.

Ja, ett gult till för Obolo är väldigt oroande. Vi är väl ganska starka utan honom också, men målskörden lär bli tuffare.
Citera
2009-09-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Tabellen ljuger inte. Publiksiffrorna ljuger inte.

AIK!

Vill poängtera att om det är något som ljuger så är det publiksiffrorna. Sen man införde det där värdelösa "skriv-ut-din-biljett"-systemet på Råsunda har mina biljetter inte blivit inscannade en enda gång (har inte årskort längre då jag är Exilgnagare). Vet inte hur många inlägg på GF jag läst där folk varit med om samma sak. Det finns inte en chans att vi bara var 14k idag...
Citera
2009-09-21, 23:15
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Han håller ju på M if if, det är klart han är medgångare
Men ja, självklart är det roligare att ett lag som vunnit Allsvenskan dunkat in ett par fina mål, men en 3 poäng är ju fortfarande 3 poäng

Men lägg nu av. Det är väl snarare så att MFF de senaste fem åren, trots enkom motgång, bevisat att man har jävligt trogna supportrar.

Jaja, antar att du bara var ute efter att provocera. Jag nappade direkt.
Citera
2009-09-21, 23:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Det är klart att det är tråkigt när ett lag som spelar grisfotboll vinner allsvenskan. Nu tycker jag i och för sig inte att AIK gör det, men ett par andra anser säkerligen att ni spelar förbannat tråkigt. 1-0 vinster är för mig dock bland det skönaste som finns, och att ni får uppleva det jämt och ständigt kan man inte annat än att vara avundsjuk på

Jag drog slutsatser gjorde antaganden. För det han säger är ju egentligen att om hans lag skulle vinna allsvenskan med bara 1-0 vinster så skulle han inte vara lika glad jämfört om de hade vunnit allsvenskan med bara 3-0 vinster och fina mål. När ett lag vinner Allsvenskan så uppfyller de väl inget annat lags kriterier, eller? Du går väl inte som Djurgårdare och tycker att AIK vann Allsvenskan jävligt fint om de vann alla matcher med 3-0. Du går snarare och surar. Jag är med andra ord lika jävla glad även om vi spelar 1-0 matcher hela tiden.

Det fungerade ju i Italien, och där var fansen nöjda.
Citera
2009-09-21, 23:16
Medlem
rocchis avatar
Citat:

Imponerande bra post från en mffare!

Alla som stirrar sig blinda på AIKs resultat ser ju uppenbarligen inte matcherna, där AIK allt som oftast spelar riktigt bra, underhållande anfallsfotboll.

Men de okunnigas prat rör mig inte i ryggen en dag som denna! AIK!
Citera
2009-09-21, 23:20
Medlem
E.S:Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Aik tar tre poäng mot ett ÖIS som vilar spelare. Har aik numera gjort fler mål än man spelat matcher, det är inte alls illa. AIK är hotet mot fotbollen.

haha, bitterheten är total. så underbart att se!
Citera
2009-09-21, 23:21
Medlem
Citat:
Utveckla gärna.

Behövs det en utveckling? Man spelar inte vackert, inte konstruktivt. Man har Djordjic på mitten.

Ett lag som snittar precis över ett mål per match _ska_ inte vinna en serie. Men det kommer säkert AIK att göra bara för att.
Citera
2009-09-21, 23:23
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Men lägg nu av. Det är väl snarare så att MFF de senaste fem åren, trots enkom motgång, bevisat att man har jävligt trogna supportrar.

Jaja, antar att du bara var ute efter att provocera. Jag nappade direkt.
Haha okej, den sista var lite väl mycket fiske =)
Men, MFF har kanske en liten skara trogna supportrar, jag trodde dock iochmed en ny fin stadion att det skulle bara knökfullt varje match, ni lyckades ju fylla den de två första hemmamatcherna.
Citera
2009-09-21, 23:24
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Jag drog slutsatser gjorde antaganden. För det han säger är ju egentligen att om hans lag skulle vinna allsvenskan med bara 1-0 vinster så skulle han inte vara lika glad jämfört om de hade vunnit allsvenskan med bara 3-0 vinster och fina mål. När ett lag vinner Allsvenskan så uppfyller de väl inget annat lags kriterier, eller? Du går väl inte som Djurgårdare och tycker att AIK vann Allsvenskan jävligt fint om de vann alla matcher med 3-0. Du går snarare och surar. Jag är med andra ord lika jävla glad även om vi spelar 1-0 matcher hela tiden.

Det fungerade ju i Italien, och där var fansen nöjda.

Kan bara säga att jag inte riktigt håller med. Förstår för övrigt bara hälften av ditt inlägg, så vi borde egentligen gå skilda vägar.
Dock kan jag säga att jag förstår om vissa tycker att ni spelar tråkfotboll, och därför hellre sett ett annat lag vinna, men det gör ju knappast dom till medgångare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in