2009-09-26, 17:43
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vem har sagt något om att spela ut? Jag är nöjd om vi kan gneta på och sabba Obolos korsband. Ett derby är alltid ett derby, vad som helst kan hända. Jag hyllar inte våra insatser i år, men det här är fan det sista som är värt något den här säsongen. Går det inte att vinna matchen genom skönspel så hoppas jag att vi tar poäng genom att det kommer att göra ont för aik.

Du är ganska tuff du med, råttpack.

Det GÅR INTE att skada Obolo!
Citera
2009-09-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Han har spelat 90 minuter i alla AIK:s matcher i år va?
Citera
2009-09-26, 17:55
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Han har spelat 90 minuter i alla AIK:s matcher i år va?

Nästan, han missade tio minuter mot kalmar hemma när han fick ett jack i huvudet.
Citera
2009-09-26, 17:58
Medlem
Citat:
Nästan, han missade tio minuter mot kalmar hemma när han fick ett jack i huvudet.
Imponernade hur som helst, tycker det är konstigt att ingen ville köpa honom. Vet du vad AIK ville ha för honom?
Citera
2009-09-26, 18:03
Medlem
csts avatar
Citat:
Självklart går det att skada honom, några välriktade skruvdobbar i knähöjd borde göra susen. Även bojans korsband skulle jag nog satsa på om jag var på plan.
Citera
2009-09-26, 18:04
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Imponernade hur som helst, tycker det är konstigt att ingen ville köpa honom. Vet du vad AIK ville ha för honom?

Aa, det är jäkligt konstigt. Tror att man räknade med mellan 5 och 10 miljoner vilket inte är någon jättesumma. Man vet ju vad man får, stenhårt jobb och bra huvudspel.
Citera
2009-09-26, 18:08
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Jaha ja. Mål i baken i slutminuterna. Det var ju fan också.

Fan, fan, fan, det såg ju så bra ut i torsdags, med AIKs förlust plus att KFF och Elfsborg verkade vara ur leken.

Nu står väl hoppet närmast till att DIF kan skrälla mot AIK på måndag. Men med tanke på Djurgården anno 2009 är så ofattbart usla att det trotsar all beskrivning finns det inte på kartan att AIK inte vinner med, säg, åtminstone tre måls marginal.

Visserligen kan AIK få ligga tre poäng före fram till sista omgången, för Blåvitt borde kunna ta dom på Gamla Ullevi. Problemet är ju att nu kommer KFF och Elfsborg (som säkert vinner imorgon mot HBK) att blanda sig i kalkylen. Och Gais i nästa omgång kan bli en rysare, med tanke på att Hysén fortfarande är skadad och matchen mot Blåvitt betyder allt för gaisarna som kommer att vara laddade till tänderna, plus att Bjarnason och Sebastian Eriksson kommer att vara avstängda.
Citera
2009-09-26, 18:09
Medlem
Citat:
Aa, det är jäkligt konstigt. Tror att man räknade med mellan 5 och 10 miljoner vilket inte är någon jättesumma. Man vet ju vad man får, stenhårt jobb och bra huvudspel.
Jo, de pengarna tycker jag han är värd. Han sitter på ett utgående kontrakt gör han inte det?
Citera
2009-09-26, 18:10
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Jo, de pengarna tycker jag han är värd. Han sitter på ett utgående kontrakt gör han inte det?

La inte Elfsborg ett sista-minutenbud på Obolo nu innan fönstret stängde? Eller är det bara ett rykte?
Citera
2009-09-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
La inte Elfsborg ett sista-minutenbud på Obolo nu innan fönstret stängde? Eller är det bara ett rykte?

Jo det stämmer. Kontraktet går ut nästa sommar.
Citera
2009-09-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jo det stämmer. Kontraktet går ut nästa sommar.
Okej, om inte AIK vinner sm-guld kommer han nog inte spela mer med AIK, efter den här säsongen
Citera
2009-09-26, 18:17
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Haha, va? Vi ligger på samma poäng som serieledarna, och kommer ta tillbaka serieledningen i nästa omgång när IFK kryssar/torskar mot Kalmar borta och vi piskar allsvenskan sämsta lag, ser fram emot en derbykross.

Allt går alltså enligt planen. Seger mot DIF så har vi råd att torska mot Ellos, skulle vi däremot kryssa mot elfsborg så har vi fått tillbaka den där poängen som innebär serieledning. Lysande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in