2009-07-23, 18:00
  #4873
Medlem
Jaha, här kom en matchs avstängning på Pavey, ingen förvåning här inte. Allt är som vanligt när stockholmslagen är inblandade i något. Det återupptas matcher när domarna kan välja att bryta, det spelas matcher med publik när andra lag hade fått spela inför tomma läktare.

Tyvärr verkar det som att en viss läktarkultur brett ut sig i Stockholm och klubbarna står "maktlösa" då man vill få sålt biljetter. Snälla SvFF, ta lärdom av Italien och England...
Citera
2009-07-23, 18:03
  #4874
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Jaha, här kom en matchs avstängning på Pavey, ingen förvåning här inte. Allt är som vanligt när stockholmslagen är inblandade i något. Det återupptas matcher när domarna kan välja att bryta, det spelas matcher med publik när andra lag hade fått spela inför tomma läktare.

Tyvärr verkar det som att en viss läktarkultur brett ut sig i Stockholm och klubbarna står "maktlösa" då man vill få sålt biljetter. Snälla SvFF, ta lärdom av Italien och England...
Så att stockholmslagen får samma publiksnitt som publikmagneterna Trelleborg och Kalmar tex? Bra tänkt...
Citera
2009-07-23, 18:04
  #4875
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Jaha, här kom en matchs avstängning på Pavey, ingen förvåning här inte. Allt är som vanligt när stockholmslagen är inblandade i något. Det återupptas matcher när domarna kan välja att bryta, det spelas matcher med publik när andra lag hade fått spela inför tomma läktare.

Tyvärr verkar det som att en viss läktarkultur brett ut sig i Stockholm och klubbarna står "maktlösa" då man vill få sålt biljetter. Snälla SvFF, ta lärdom av Italien och England...

Tycker du det är för lindrigt med två matchers avstängning på en tackling som borde renderat i gult kort?
Citera
2009-07-23, 18:22
  #4876
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tycker du det är för lindrigt med två matchers avstängning på en tackling som borde renderat i gult kort?

En tackling vars enda mål är att skada motståndaren?
Citera
2009-07-23, 18:23
  #4877
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
En tackling vars enda mål är att skada motståndaren?
Så dålig är inte Kenny. Hade han haft som mål att skada honom hade han nog gjort det.
Citera
2009-07-23, 18:26
  #4878
Medlem
skicka tillbaka kenny till millwall och han kan ju ta med sig slusken och den förlorade talangen bojan...
Citera
2009-07-23, 18:29
  #4879
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
En tackling vars enda mål är att skada motståndaren?

Han går in för att sparka bollen åt helvete, om Sebastian Eriksson flyger med spelar honom nog ingen roll.

Sebastian Eriksson var så dålig den matchen att han behövde en väckarklocka.
Citera
2009-07-23, 18:30
  #4880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Så att stockholmslagen får samma publiksnitt som publikmagneterna Trelleborg och Kalmar tex? Bra tänkt...

Och vad har publiksnitt med något att göra. Varje säsong avbryts ett par matcher i Stockholm av olika orsaker, de bötesbelopp som finns gör ju ingen skillnad. Det är snarare dags att ta tag i problemet på riktigt, eller är du av annan åsikt? Får klubbarna ett kännbart straff så kommer man ju lyfta frågan, vilket inte sker när det rör sig om 50-100kkr i böter.

Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tycker du det är för lindrigt med två matchers avstängning på en tackling som borde renderat i gult kort?

Intressant att du gör en helt annan tolkning än _alla_ andra, domaren bedömer det grovt, alla andra likaså (utom då SvFF).

Om det där är nivån för ett gult då är iaf jag glad att jag inte spelar fotboll längre. Den var sen, den var vårdslös, den var för att tala klarspråk brutal. Det är med andra ord ett solklart rött. Men Solna är väl en enklav där samma regler inte gäller.
Citera
2009-07-23, 18:30
  #4881
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Så dålig är inte Kenny. Hade han haft som mål att skada honom hade han nog gjort det.

Ne han är uppenbarligen ännu sämre, man undrar ju lite va målet med tacklingen var, för han är ju inte direkt i samma världsdel som bollen.
Citera
2009-07-23, 18:33
  #4882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Han går in för att sparka bollen åt helvete, om Sebastian Eriksson flyger med spelar honom nog ingen roll.

Sebastian Eriksson var så dålig den matchen att han behövde en väckarklocka.

Om det där är att gå in för att träffa boll då vill jag som sagt var inte vara med när han går in fult.

Sen var det ju lite gnäll från "talangen" Bojan. Nästa gång lagen möts ser jag gärna stenhård markering på honom så får vi se lite tårar i halvtid?
Citera
2009-07-23, 18:36
  #4883
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Om det där är att gå in för att träffa boll då vill jag som sagt var inte vara med när han går in fult.

Sen var det ju lite gnäll från "talangen" Bojan. Nästa gång lagen möts ser jag gärna stenhård markering på honom så får vi se lite tårar i halvtid?

Ja, Bojan måste vara den mest osympatiska människan i ligan.
Citera
2009-07-23, 18:53
  #4884
Medlem
Bojan är den största fjollan som satt sina fötter på denna jord.. större gnällspik får man leta efter. Han får till och med skidåkare att verka hårda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in