2009-04-14, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det är perfekt att aik vinner nu i början mot diverse mitten och bottenlag....då tror alla supporters att ni kommer ta guld. När sen kräftgången börjar (OCH DET KOMMER DEN ATT GÖRA) så kommer huvuden rulla i vanlig ordning....AVGÅ ALLA bla bla bla.Spelarna kommer då skita på sig i vanlig ordning och allt är precis som förut.
Ta bara det faktum att Öhrlund är eran första målvakt.Inte ens du kan på allvar mena att ni kan vinna guld med en sån pajas i mål?
Kolla bara målet han släppte in igår som felaktigt blev avblåst för offside

Äh, Örlund spelade stabilt och gjorde två riktigt bra räddningar. Och vad menar du med att målet var felaktigt avblåst för offside?? Det får du utveckla och gärna presentera en källa på.
Gnaget borde ju haft straff när Wastå slog undan benen för Mutumba men tydligen hade Kalmar stuckit åt mannen i snorgrönt lite pengar med tanke på att så fort en AIK:are låg på marken viftade den AIK-hatande pipblåsaren "upp och spela igen" men så fort en Kalmarspelare gick i däck utanför straffområdet, då blev det frispark direkt.
Citera
2009-04-14, 10:43
Medlem
Little Feats avatar
Det är kul att folk fortfarande lägger ner energi på att argumentera med Klevis.

Annars så återstår det väl bara att boka guldhattarna, nu kan inget stoppa oss! När släpps CL-biljetterna?
Citera
2009-04-14, 10:51
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Äh, Örlund spelade stabilt och gjorde två riktigt bra räddningar. Och vad menar du med att målet var felaktigt avblåst för offside?? Det får du utveckla och gärna presentera en källa på.
Gnaget borde ju haft straff när Wastå slog undan benen för Mutumba men tydligen hade Kalmar stuckit åt mannen i snorgrönt lite pengar med tanke på att så fort en AIK:are låg på marken viftade den AIK-hatande pipblåsaren "upp och spela igen" men så fort en Kalmarspelare gick i däck utanför straffområdet, då blev det frispark direkt.
Nu är du fan ute på djupare vatten än vanligt. Vad jag såg var det Pavey som föll i duell med Wastå, och vad gäller Örlunds infumlade boll så var den väl omöjlig att missa om man faktiskt såg på matchen?
Citera
2009-04-14, 11:05
Medlem
Shuyins avatar
Detta börjar bli riktigt roligt tycker jag, 1-0, 1-0 är gångbart och är nog det bästa resultatet man kan få med sig, stabilt men ändå spännande!

Vi kör över Kalmar rent mentalt, de har ingen chans egentligen. Jag räknar till två riktigt bra lägen för KFF Daudas skott i första halvlek och en frispark av Lasse Johansson, annars inte mycket mer. Den här aggressiviteten är härlig att se ifrån AIK: s sida också, det är inte direkt så att man viker ned sig på förhand (läsjurgården ).

Men... frågan är hur pass uthålliga hela AIK är? Klarar man av att pressa såhär i alla matcher? Vi får skador i varje match, hur bred är truppen? Kommer Micke Stahre att hålla truppen på bra humör hela året? Vilka nyförvärv kommer i sommar?

Fortfarande många frågor, men nu känns det otroligt inspirerande att försöka köra över Malmö hemma på torsdag kväll.
Citera
2009-04-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det är perfekt att aik vinner nu i början mot diverse mitten och bottenlag....då tror alla supporters att ni kommer ta guld. När sen kräftgången börjar (OCH DET KOMMER DEN ATT GÖRA) så kommer huvuden rulla i vanlig ordning....AVGÅ ALLA bla bla bla.Spelarna kommer då skita på sig i vanlig ordning och allt är precis som förut.
Ta bara det faktum att Öhrlund är eran första målvakt.Inte ens du kan på allvar mena att ni kan vinna guld med en sån pajas i mål?
Kolla bara målet han släppte in igår som felaktigt blev avblåst för offside
Hahaha, har ni järnkaminer blyvästar på er?
Iår finns det ingen Dulee Johnson som strular, iår är det mer ett lag som spelar. Nej, jag tror inte heller på AIK som slutsegrare, Helsingborg verkar vara bäst iår, men hoppet lever.
Citera
2009-04-14, 11:33
Medlem
Salorms avatar
För egen del måste jag säga att morgondagens match är otroligt viktig!
Gefle hemma och en förlust där lär ju få media att på allvar börja skriva om nedflyttning och gud vet vad. Det tär onödigt på spelarna. Vinner vi imorgon så är vi på 6 pinnar efter 3 omgångar och det är helt ok i mina ögon. Sen gäller det ju att visa Gefle att det inte är lika lätt att ta 3 pinnar på Stockholms Stadion som det är att ta dom på söderstadion.

Med ett såpass nytt lag som DIF faktiskt har i år kanske man inte ska förvånas över en torsk i götet, men 6-0, fyfan vad det svider. Nog för att vi (förhoppningsvis) kommer bli bättre ju längre in på säsongen vi kommer då många har en helt ny roll i laget gör det fortfarande ont i hjärtat efter torsken.

Förhoppningsvis kan vi hålla en hygglig publiksiffra även i motgångar då det lär krävas om vi ska få en ordentlig Stadion någon gång i framtiden eftersom friidrottsmupparna sitter och synar varenda steg DIF just nu tar för att klanka på något.
Citera
2009-04-14, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nu är du fan ute på djupare vatten än vanligt. Vad jag såg var det Pavey som föll i duell med Wastå, och vad gäller Örlunds infumlade boll så var den väl omöjlig att missa om man faktiskt såg på matchen?

Det var Pavey jag menade naturligtvis. Vad skulle Pavey göra? Han kan rimligtivs inte kapa av sina egna ben i den situationen. Solklart att Wastå fällde honom.
Citera
2009-04-14, 11:46
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hahaha, har ni järnkaminer blyvästar på er?
Iår finns det ingen Dulee Johnson som strular, iår är det mer ett lag som spelar. Nej, jag tror inte heller på AIK som slutsegrare, Helsingborg verkar vara bäst iår, men hoppet lever.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH......mycket har man blivit kallad, men järnkamin tar fanimej priset
Citera
2009-04-14, 11:47
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jo det är alltid bra att ta 6 poäng på de två första matcherna DOCK tycker jag det är ganska viktigt att poängtera faktumet att MFF har mött både Häcken och Öis, två stycken nykomlingar... however... i slutändan är ju 3 poäng mot Öis lika viktigt som 3 pinnar mot t.ex IFK.

Absolut ska man se över det faktumet också, och även att AIK har mött två topplag och vunnit. Men jag tror att med två vinster bakom sig, oavsett om det är mot topplag eller bottenlag, blir man mer självsäker i kommande matcher.
Citera
2009-04-14, 11:51
Medlem
playmates avatar
http://fotbollskanalen.se/1.940385/2009/04/13/pavey_kan_bli_borta_ett_par_veckor
Utan Pavey kanske inte AIK kommer att kunna fortsätta som de gjort hittills. Man kan ju alltid hoppas
Citera
2009-04-14, 12:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det var Pavey jag menade naturligtvis. Vad skulle Pavey göra? Han kan rimligtivs inte kapa av sina egna ben i den situationen. Solklart att Wastå fällde honom.
Ett litet tips. Du kanske skulle ta och lära dig lite regler. Wastå höll bollen i händerna när dom blåste in i varandra.

Och offsiden.. Du har inte sett reprisen antar jag. Solklar felblåsning av domaren där och Örlund fumlade in bollen. Stabilt..
Citera
2009-04-14, 12:17
Medlem
Klevis, sluta vara så jävla kaxig och omogen. Tycker också att AIK ser väldigt starka ut i år men alla vet att när man tar ut seger i förskott och är kaxig osv så går allt åt helvete.

Sluta förstöra Gnagets karma!!!!!

Vi får inte missa guldet i år igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in