2009-04-14, 01:13
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jo men det är ju typisk AIK-mentalitet.
detsamma gäller MFF, jag hörde minst 100 pers säga -Fyfan va bra det gick och - riiiiktigt bra spelat av Iiifffifffifif påvägen hem från matchen.
MFF var värdiga vinnare, men dom spelade fan inte bra.

Ja, jo. Men det är klart man säger sånt om man vunnit, då spelar egentligen inte spelet så stor roll, tre poäng är ju mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Självklart är inget klart efter tre omgångar. Men om man tagit 9 poäng mot tre starka lag ger det ju hyggliga förutsättningar för att vara med i topstriden. Säsongen har liksom börjat och alla poäng räknas. Det borde ju tom du förstå. Och att inte ens bajare tror på bajen säger väl nästan allt...

Ja, det är klart, men jag tycker ändå att det är för tunt för att kunna säga så redan nu. Efter halva säsongen skulle man kunna börja spekulera, men just nu kan precis vad som helst hända.
Citera
2009-04-14, 01:19
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ja, jo. Men det är klart man säger sånt om man vunnit, då spelar egentligen inte spelet så stor roll, tre poäng är ju mycket.

Ja, det är klart, men jag tycker ändå att det är för tunt för att kunna säga så redan nu. Efter halva säsongen skulle man kunna börja spekulera, men just nu kan precis vad som helst hända.
Jo visst. Jag håller egentligen med dig. Det är klart att man inte ska dra för stora växlar på något sådant. Men vi som följer våra lag och kan jämföra dom år för år ser ju också varthän det barkar. Och i år ser inte bara AIK bra ut på planen. Det har hitintills även visat sig i resultaten. Sex poäng på två matcher och ett lugn i spelet som jag inte har sett på flera år. Men det är klart. Försvinner Ivan av en eller annan anledning, Jos skadar sig och Ortiz faller tillbaka i sina gamla hjulspår. Ja då har vi ju sjävklart problem. Men det som jag har sett hitintills gör mig övertygad om att vi kommer att ligga där uppe och kämpa om topplaceringer i höst.
Citera
2009-04-14, 01:24
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jo visst. Jag håller egentligen med dig. Det är klart att man inte ska dra för stora växlar på något sådant. Men vi som följer våra lag och kan jämföra dom år för år ser ju också varthän det barkar. Och i år ser inte bara AIK bra ut på planen. Det har hitintills även visat sig i resultaten. Sex poäng på två matcher och ett lugn i spelet som jag inte har sett på flera år. Men det är klart. Försvinner Ivan av en eller annan anledning, Jos skadar sig och Ortiz faller tillbaka i sina gamla hjulspår. Ja då har vi ju sjävklart problem. Men det som jag har sett hitintills gör mig övertygad om att vi kommer att ligga där uppe och kämpa om topplaceringer i höst.

Jag säger inte att AIK inte kommer få en bra placering i år, för det tror jag absolut att de kommer få om allt går som det ska, men som sagt kan vad som helst hända under det här halvåret. Fast att hålla hoppet uppe är väl en stor del av fotbollen så varför inte köra på det då, naturligtvis är jag bara grinig för det gick åt helvete för bajen igår
Citera
2009-04-14, 09:11
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Jo det är alltid bra att ta 6 poäng på de två första matcherna DOCK tycker jag det är ganska viktigt att poängtera faktumet att MFF har mött både Häcken och Öis, två stycken nykomlingar... however... i slutändan är ju 3 poäng mot Öis lika viktigt som 3 pinnar mot t.ex IFK.
Citera
2009-04-14, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av I.Kreuger
Blir spännande då Wilton är med i MFF snart Aubyenn måste petas..

Men han är ju likadan fegis som Jan Huokko och VÅGAR inte komma och spela mot AIK på Råsunda. Hade bara viljan funnits där hade Wilton spelat mot AIK på torsdag men han skyller på att han måste "spela" (läs i stället: sitta på bänken) i den sista matchen för sitt lag i arablandet innan han kan dra till gröthalsarnas hemstad.

Jag säger bara till er gröthalsar: Välkomna till Råsunda och årets första förlust!
Citera
2009-04-14, 09:21
Bannlyst
Det jag inte kan förstå är hur folk INTE KAN INSE att Gnaget är laget som springer hem SM-guldet den här säsongen. 1-0 borta mot mästarna var imponerande. 1-0 - det räcker för att vinna guld. Se bara på guldsäsongen 1998, då vi byggde hela SM-guldracet på att vinna med 1-0 eller på sin höjd 2-0.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Ni ska AKTA ER för MÄKTIGA AIK!!!
Citera
2009-04-14, 09:24
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det jag inte kan förstå är hur folk INTE KAN INSE att Gnaget är laget som springer hem SM-guldet den här säsongen. 1-0 borta mot mästarna var imponerande. 1-0 - det räcker för att vinna guld. Se bara på guldsäsongen 1998, då vi byggde hela SM-guldracet på att vinna med 1-0 eller på sin höjd 2-0.

AIK-mentaliteten som disskuterats tidigare lyser igenom igen.
Citera
2009-04-14, 09:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jo det är alltid bra att ta 6 poäng på de två första matcherna DOCK tycker jag det är ganska viktigt att poängtera faktumet att MFF har mött både Häcken och Öis, två stycken nykomlingar... however... i slutändan är ju 3 poäng mot Öis lika viktigt som 3 pinnar mot t.ex IFK.

Nykomlingarna brukar annars vara som svårast att möta i början på säsongen. De brukar vara som mest laddade då.
Citera
2009-04-14, 09:42
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nykomlingarna brukar annars vara som svårast att möta i början på säsongen. De brukar vara som mest laddade då.

Så jävla sant.

Tror ni på allvar att alla kommer slå häcken borta? haha yeah right.
AIK, DIF, bönderna, Kalmar, Elfsborg - Ja alla kan tappa poäng där.
Citera
2009-04-14, 10:02
Medlem
hockeyss avatar
Citat:

Naw, gulligull.. Det är så fint med gnagare, ni har ju den största vinnarviljan i allsvenskan, det måste man faktiskt ge er.
Sen att ni aldrig får vinna, det gör det hela så mycket roligare
Citera
2009-04-14, 10:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:

Ja, Gefle är ju riktigt heta kandidater för guldet också, de klarade ju göra 1 mål mot mästarna men fick lika pga feldömd straff.
Citera
2009-04-14, 10:14
Medlem
funerals avatar
Citat:

Det är perfekt att aik vinner nu i början mot diverse mitten och bottenlag....då tror alla supporters att ni kommer ta guld. När sen kräftgången börjar (OCH DET KOMMER DEN ATT GÖRA) så kommer huvuden rulla i vanlig ordning....AVGÅ ALLA bla bla bla.Spelarna kommer då skita på sig i vanlig ordning och allt är precis som förut.
Ta bara det faktum att Öhrlund är eran första målvakt.Inte ens du kan på allvar mena att ni kan vinna guld med en sån pajas i mål?
Kolla bara målet han släppte in igår som felaktigt blev avblåst för offside
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in