2009-02-08, 20:48
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ägna 5 minuter åt "Ålgårdsläktarn" så får du svar på den efterfrågade hybrisen

Du som tycker Elfsborg skall hålla tyst för dom har förlorat mot ett Helsingborg utan Henke och för att IFK slog ett rumänskt lag, har diskvalificerat dig från allt prat om hybris!
Citera
2009-02-08, 21:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Du som tycker Elfsborg skall hålla tyst för dom har förlorat mot ett Helsingborg utan Henke och för att IFK slog ett rumänskt lag, har diskvalificerat dig från allt prat om hybris!

Jag har inte skrivit att Elfsborg ska hålla tyst, lite svårt för en förening att vara tyst, ungefär lika svårt som det är för en förening i ofysisk form att säga något

Gör om, gör rätt
Citera
2009-02-08, 21:48
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att Elfsborg ska hålla tyst, lite svårt för en förening att vara tyst, ungefär lika svårt som det är för en förening i ofysisk form att säga något

Gör om, gör rätt

"Vi är klubben"
Citera
2009-02-08, 21:52
Bannlyst
Citat:

Gör om, gör rätt

Dom flesta ellos-fansen jag snackat med säger att dom har en bättre klack och är en större klubb än IFK Göteborg.
Citera
2009-02-08, 21:59
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
"Vi är klubben"

Jo, men sen kan jag ju inte ta dig på allvar heller eftersom du inte gör någon skillnad på ett mittenlag i Allsvenskan och ett topplag i Rumänska ligan. Men du lever förmodligen kvar i början av 90-talet, kanske med tillhörande campingfrilla?
Citera
2009-02-08, 23:29
Medlem
feldgraus avatar
Men herregud. Träningsmatchandet ger ju ungefär lika mycket information om kommande säsong som man får ut av att se på melodifestivalen.

IFK slog visserligen ett ganska bra rumänskt lag, dessutom med en halv-reservbetonad elva. Å andra sidan gällde förmodligen detsamma för rumänerna. Och Elfsborg åkte på stryk mot Helsingborg. Jaha? Jag kan dra sammanlagt två slutsatser, gällande förhållandet IFK-Elfsborg, av det. 1) IFK vann en försäsongsmatch, 2) Elfsborg förlorade en försäsongsmatch.

/feldgrau
Citera
2009-02-09, 00:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ägna 5 minuter åt "Ålgårdsläktarn" så får du svar på den efterfrågade hybrisen
IFK vann ju inte senaste allsvenskan och kan tänka mig hur snacket gick där innan, så betyder ju att ni också hade hybris då.

Sen användande av ordet hybris som det används här är med en enda sak och det är avundsjuka.
Att ni klankar på såna som skriver att IFE eller vilken jävla klubb som helst är enda chansen att lyckas i Europa eller liknande påståenden, kan jag förstå användandet av ordet hybris.

Men nu senare så används det så fort minsta lilla jävla tro eller önskan på sitt eget lag inom rimliga gränser som hybris.

Ett jävla skämt alltihopa
Citera
2009-02-09, 05:24
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Men herregud. Träningsmatchandet ger ju ungefär lika mycket information om kommande säsong som man får ut av att se på melodifestivalen.

IFK slog visserligen ett ganska bra rumänskt lag, dessutom med en halv-reservbetonad elva. Å andra sidan gällde förmodligen detsamma för rumänerna. Och Elfsborg åkte på stryk mot Helsingborg. Jaha? Jag kan dra sammanlagt två slutsatser, gällande förhållandet IFK-Elfsborg, av det. 1) IFK vann en försäsongsmatch, 2) Elfsborg förlorade en försäsongsmatch.

/feldgrau

Självklart, men en match är ändå en match och hade man istället vunnit mot Ajax eller något annat namntungt lag hade det garanterat låtit annorlunda. Och Rumänska ligan är högre rankad än den Holländska för den ovetande. (Skriver inte att laget vi mötte är bättre än Ajax, det var bara en anekdot)

Men jag är fullt medveten om att det handlar om en träningsmatch, även om jag inte håller med er om att en sån är helt intetsägande

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
IFK vann ju inte senaste allsvenskan och kan tänka mig hur snacket gick där innan, så betyder ju att ni också hade hybris då.

Sen användande av ordet hybris som det används här är med en enda sak och det är avundsjuka.
Att ni klankar på såna som skriver att IFE eller vilken jävla klubb som helst är enda chansen att lyckas i Europa eller liknande påståenden, kan jag förstå användandet av ordet hybris.

Men nu senare så används det så fort minsta lilla jävla tro eller önskan på sitt eget lag inom rimliga gränser som hybris.

Ett jävla skämt alltihopa

Det är just sådana påstående som är hybrisen och som man har läst lite här och var, skriver någon att dom hoppas och tror att ett lag vinner är självklart inte det hybris
Citera
2009-02-09, 08:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
....Det är just sådana påstående som är hybrisen och som man har läst lite här och var, skriver någon att dom hoppas och tror att ett lag vinner är självklart inte det hybris
Det var ju det jag sa också, så du säger nu att det här med hybris har gått lite för långt i alla fall i det normala lag/supporter snacket?
Citera
2009-02-09, 12:44
Medlem
Satyricons avatar
KFF losade semifinalen i La Manga mot ryska Krylja Sovjetov från Samara med 3-1.

Ett överviktigt, vilset och över huvud taget trögt Kalmar tröttnade snabbt sedan Daniel Mendes gjort 1-0. Ryssarna vände och vann rättvist.

Framför allt imponerade ryssarna (utan Jan Koller) med sitt fantastiska passningsspel och sin löpvilja, som verkade gränslös. Krylja ligger strax över mitten i tabellen, och med tanke på det måste ryska ligan måste vara kanonbra.
Citera
2009-02-09, 12:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Ett överviktigt, vilset och över huvud taget trögt Kalmar tröttnade snabbt sedan Daniel Mendes gjort 1-0.

Mendes verkar ha gjort riktigt bra i från sig på försäsongen. Årets Kalmar-"genombrott"?

/feldgrau
Citera
2009-02-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matemate
Dom flesta ellos-fansen jag snackat med säger att dom har en bättre klack och är en större klubb än IFK Göteborg.

"Är en större klubb än IFK Göteborg". Hur tänker "de flesta ellos-fansen" där? Har alla tre fått något sorts bryt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in